PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zatrudnisz psychola?

  • 1. Data: 2006-01-02 19:17:17
    Temat: Zatrudnisz psychola?
    Od: "Psychol" <t...@o...pl>

    Pracodawco! Zatrudnisz psychola jeśli dostaniesz ulgę w składce na PFRON w
    wysokości 1900 zł? A może wolałbyś zatrudnić nosiciela wirusa HIV? A może
    epileptyka? A może upośledzonego w rozwoju?

    Oto przepisy, które o tym stanowią:

    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 18 września 1998r.

    §1. Do schorzeń uzasadniających obniżenie wskaźnika zatrudnienia osób
    niepełnosprawnych zalicza się:
    1) chorobę Parkinsona,
    2) stwardnienie rozsiane,
    3) paraplegię, tetraplegię, hemiplegię,
    4) znaczne upośledzenie widzenia (ślepotę) oraz niedowidzenie,
    5) głuchotę i głuchoniemotę,
    6) nosicielstwo wirusa HIV oraz chorobę AIDS,
    7) epilepsję,
    8) przewlekłe choroby psychiczne,
    9) upośledzenia umysłowe,
    10) miastenię,
    11) późne powikłania cukrzycy

    §2.1 Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych obniża się w następujący
    sposób:
    1) liczbę zatrudnionych pracowników ze schorzeniami, o których mowa w §1, w
    przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy, mnoży się przez współczynnik
    wynoszący:
    a) 3 - w przypadku gdy osoba niepełnosprawna posiada orzeczenie o
    zakwalifikowaniu do znacznego stopnia niepełnosprawności,
    b) 2 - w przypadku gdy osoba niepełnosprawna posiada orzeczenie o
    zakwalifikowaniu do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności

    DEK-I-0
    Deklaracja miesięcznych wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób
    Niepełnosprawnych

    Obliczenie kwoty należnej wpłaty:
    poz. 22 = 0,4065 x poz. 21 x poz. 20
    gdzie:
    poz. 21 - przeciętne wynagrodzenie w poprzednim kwartale od pierwszego dnia
    następnego miesiąca po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego
    w formie komunikatu w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor
    Polski"
    poz. 20 - liczba pracowników odpowiadająca różnicy między zatrudnieniem
    zapewniającym osiągnięcie wymaganego wskaźnika zatrudnienia osób
    niepełnosprawnych a rzeczywistym zatrudnieniem osób niepełnosprawnych [0,06 x
    poz. 13 - (3 x poz. 15 + 2 x poz. 17 + poz. 14)
    gdzie:
    poz. 13 - zatrudnienie ogółem
    poz. 14 - etatów osób niepełnosprawnych ogółem
    poz. 15 - etatów osób niepełnosprawnych w stopniu znacznym ze szczególnymi
    schorzeniami
    poz. 17 - etatów osób niepełnosprawnych w stopniu umiarkowanym ze szczególnymi
    schorzeniami

  • 2. Data: 2006-01-02 19:53:52
    Temat: Re: Zatrudnisz psychola?
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Psychol" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 8) przewlekłe choroby psychiczne,

    > DEK-I-0
    > Deklaracja miesięcznych wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób
    > Niepełnosprawnych

    Informatycy bez wyobrazni tworzyli ten system. Ja bym deklaacje nazwal:

    DEK-I-E-L

    sz.

  • 3. Data: 2006-01-03 19:27:26
    Od: g e y b <g...@p...com>

    A co takiego nienormalnego w zatrudnieniu nosiciela HIV? Sekretarka czy
    informatyk nie uprawiają seksu z klientami, prawda?

    g.

  • 4. Data: 2006-01-03 21:35:51
    Od: g...@p...onet.pl

    > A co takiego nienormalnego w zatrudnieniu nosiciela HIV? Sekretarka czy
    > informatyk nie uprawiają seksu z klientami, prawda?

    Abstrahujac od glownego watku - myslisz, ze tylko przez seks mozna sie zarazic
    HIV?

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 5. Data: 2006-01-03 21:48:52
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    g e y b wrote:

    > A co takiego nienormalnego w zatrudnieniu nosiciela HIV? Sekretarka czy
    > informatyk nie uprawiają seksu z klientami, prawda?
    czyżby??? nie to żebym pisał o sobie, ale pewien na 100% tego nie jestem

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 6. Data: 2006-01-03 22:21:30
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT g...@p...onet.pl pisze:

    > Abstrahujac od glownego watku - myslisz, ze tylko przez seks mozna
    > sie zarazic HIV?

    Na pewno nie przez pracę w jednym pomieszczeniu.

    Jubal

    --
    [ Miros/law L Baran, baran-at-knm-org-pl, neg IQ, cert AI ] [ 0101010 is ]
    [ BOF2510053411, http://hell.pl/baran/tek/, alchemy pany! ] [ The Answer ]

    Caution: breathing may be hazardous to your health.

  • 7. Data: 2006-01-04 04:41:10
    Od: "Psychol" <t...@o...pl>

    > A co takiego nienormalnego w zatrudnieniu nosiciela HIV? Sekretarka czy
    > informatyk nie uprawiają seksu z klientami, prawda?

    Nie ma nic nienormalnego. Problem polega na tym, że pewna grupa schorzeń, w tym
    nosicielstwo HIV daje pracodawcy prawo do podwojenia ulgi na PFRON, jeśli jego
    pracownik ma orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności powiedzmy,
    chociaż nie wiem, czy nosicielom HIV stwierdza się niepełnosprawność. Żeby
    skorzystać z tej konkretnej podwójnej ulgi na PFRON pracodawca musi wiedzieć,
    że pracownik ma takie a takie schorzenie. To raz, dwa, że musi być gotów to
    ujawnić, skoro powoła się na konkretny przepis. Pytanie: czy pracodawca będzie
    chętny by ujawnić, że ma pracownika - nosiciela HIV?

  • 8. Data: 2006-01-04 09:51:31
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał w wiadomości

    > czyżby??? nie to żebym pisał o sobie, ale pewien na 100% tego nie jestem

    Sadze, ze umieszczenie tego schorzenia na liscie nie wynika z potencjalnego
    zagrozenia, jakie chory moglby niesc wobec innych osob, ale - jak w
    przypadku innych schorzen z listy - z przynaleznosci chorych do grupy
    uposledzonych na rynku pracy ze wzgledu na zmniejszona wydajnosc/koniecznosc
    zapewnienia szczegolnych warunkow. Nie znam sie na tym szczegolowo, ale
    zarazony HIV przyjmuje leki majace dosc ciezkie skutki uboczne i powinien
    sie bardzo chronic przed nawet banalnymi infekcjami, wiec moze pracodawca
    ponosi jakies koszty dostosowania miejsca pracy, tak jak w przypadku innych
    wymienionych niepelnosprawnosci.

    I.

    --

    www.immona.ownlog.com

  • 9. Data: 2006-01-04 11:21:27
    Od: Emi <e...@c...pl>

    Immona napisał(a):

> [...]
    > infekcjami, wiec moze pracodawca ponosi jakies koszty dostosowania
    > miejsca pracy, tak jak w przypadku innych wymienionych niepelnosprawnosci.

    jest spora różnica między chorym na aids, a nosicielem hiv...

    Ty piszesz o tym pierwszym przypadku...

    jeżeli mówimy o tym drugim - nie ma żadnych objawów, taka osoba moze
    nigdy nie zachorować...

    --
    E_m_i_

    "Ci co poznali mrok, światło kochają,
    Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

  • 10. Data: 2006-01-04 11:54:51
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Emi" <e...@c...pl> napisał w wiadomości

    > jest spora różnica między chorym na aids, a nosicielem hiv...
    >
    > Ty piszesz o tym pierwszym przypadku...
    >
    > jeżeli mówimy o tym drugim - nie ma żadnych objawów, taka osoba moze nigdy
    > nie zachorować...

    Sadze, ze autorzy przepisu wzieli pod uwage osoby, ktore znaja swoja
    diagnoze i sie lecza - obecnie leki sa w stanie przedluzyc zycie o 10, 15
    lat, a w swietle statystyk zachorowan osoby, ktore znajac diagnoze nie lecza
    sie i licza na to, ze nie zachoruja, postepuja bardzo nierozsadnie. Powodem
    zaliczenia do "niepelnosprawnosci" moga byc skutki uboczne terapii - na
    http://en.wikipedia.org/wiki/Antiretroviral_drug jest opis lekow stosowanych
    w terapii i przy mnostwie z nich jest mowa o powaznych efektach ubocznych
    czy wrecz toksycznosci, wiekszosc z nich powoduje co najmniej bole glowy,
    nudnosci, bezsennosc i problemy trawienne. Ktos cierpiacy na te objawy na co
    dzien pewnie nie jest w stanie wydajnie pracowac w normalnym wymiarze czasu.

    I.

    --

    www.immona.ownlog.com