PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca zdalna poza krajem

  • 1. Data: 2006-01-02 15:31:17
    Temat: Praca zdalna poza krajem
    Od: "Yac" <y...@s...icpnet.pl>

    Witam ,

    jestem studentem 4 roku informatyki i tak się złożyło, że dostałem prace
    zdalną _poza_ krajem. Jednym z warunków jest prowadzenie działalności i
    dlatego mam pare pytań. Lepiej jest założyć własną firmę , czy zatrudnić się
    w firmie rodziców ? Na co szczególnie uważać czy umowie z takim pracodawcą
    ??

    Jeśli chodzi o własną firmę, to największe obawy mam w związku, z tym , ze
    jest to praca zdalna i nie wiadomo , czy na pewno to wypali, a formalności i
    kosztów jest trochę. Dlatego właśnie liczę na wasze rady :).

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2006-01-04 13:37:34
    Temat: Re: Praca zdalna poza krajem
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest to praca zdalna i nie wiadomo , czy na pewno to wypali, a formalności i
    > kosztów jest trochę. Dlatego właśnie liczę na wasze rady :).

    Jeżeli rodzice prowadzą działalnosć gospodarczą, to prosciej by bylo
    (przynajmniej na początek) skorzystac z ich uprzejmości, i wystawiac faktury za
    sprzedaż swoich usług z ich przedsiebiorstwa. Moze to wymagac dorejestrowania
    odpowiedniego rodzaju usług, ale to na prawde nie jest problem. Wyjatek stanowi
    tu jakis specjalny sposob opodatkowania przedsiebiorstwa rodziców - i wtedy
    moze byc klopot, jesli twoje uslugi w tym sie nie będą mieścic. Co do
    zatrudniania sie u rodzicow na wykonanie tej usługi, to wydaje mi sie to
    zabawne po prostu:)

    Wojtek