PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zatrudnisz psychola?

  • 11. Data: 2006-01-05 14:07:18
    Temat: Re: Zatrudnisz psychola?
    Od: "Psychol" <t...@o...pl>

    > A co takiego nienormalnego w zatrudnieniu nosiciela HIV? Sekretarka czy
    > informatyk nie uprawiają seksu z klientami, prawda?

    Czy nosiciel HIV powinien ujawnić pracodawcy informację, że jest nosicielem
    HIV? A jak inaczej pracodawca miałby wykorzystać podwójną ulgę w składce na
    PFRON, jeśli nie stwierdzi, że schorzenie pracownika jest schorzeniem
    szczególnym? Po co jest ten przepis, skoro wiadomo, że pracownicy muszą
    ukrywać swoją niepełnosprawność - raz, dwa - te szczególne schorzenia to już w
    ogóle.
    A jak nosiciel HIV ma zachęcać pracodawcę do zatrudnienia go?
    Tak?:
    Witam Państwa serdecznie!
    Jestem kandydatem na stanowisko takie i takie, a jednocześnie chcę nadmienić,
    iż jestem nosicielem wirusa HIV, co daje Państwu dodatkowe ulgi przy
    zatrudnianiu mnie. Wydaje mi się, że czyni mnie to atrakcyjnym kandydatem.
    Ilu pracodawców zatrudni takiego człowieka?
    A co z chorymi psychicznie, lub tymi, którzy mają stwierdzoną chorobę
    psychiczną, albo mieli w życiu taki epizod?
    Kto ma lepiej? Nosiciel HIV czy osoba z chorobą psychiczną?
    Hę?

  • 12. Data: 2006-01-05 14:30:03
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Psychol" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > szczególnym? Po co jest ten przepis, skoro wiadomo, że pracownicy muszą
    > ukrywać swoją niepełnosprawność - raz, dwa - te szczególne schorzenia to

    Nie rozumiem, co Cie oburza.
    Przeciez nie ma tu mowy o przymusie ujawniania swojej choroby pod sankcja w
    razie nie spelnienia tego warunku.
    Jest "nagroda" za ujawnienie i kazdy musi sam zadecydowac, co mu sie
    bardziej oplaca - zachowac prywatnosc czy byc atrakcyjniejszym dla
    pracodawcy dzieki znizce. Istnieja takie srodowiska, w ktorych ujawnienie
    nosicielstwa niczym nie grozi i takie, w ktorych rowna sie to smierci
    spolecznej. Prawdziwym beneficjentem tego przepisu sa firmy prowadzone przez
    dobrze poinformowanych i pozbawionych uprzedzen ludzi.

    I.

    --

    www.immona.ownlog.com