PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy przez pracodawce Pomocy !!!!

  • 1. Data: 2004-07-11 08:19:45
    Temat: Wypowiedzenie umowy przez pracodawce Pomocy !!!!
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    Witam !!!

    Prosze o pomoc w sprawie wypowiedzenia umowy przez pracodawce;

    Jestem zatrudniony na umowe na czas nie okreslony , pracodawca chce mi
    wypowiedziec umowe z przyczyn zakladu ( sprawy ekonomiczne brak zbytu).
    Ma zamiar mnie zatrudnic tylko na umowe zlecenie.

    Mam prosbe podpowiedzcie co powinienen zrobic ???

    Czy musze przyjac nowe warunki pracy ( Umowe zlecenie )???

    Jak nie przyjmne Umowy zlecenia to co powinienem miec wpisane w
    wypowiedzeniu umowy oraz w swiadectwie pracy jaki paragraf ( z tego co
    wyczytalem w KP jezeli pracodawca wypowiada umowe zawarta na czas
    nieokreslony musi podac przyczyne ).

    Pytam dlatego aby nie miec problemow Urzedzie Pracy podczas rejestrowania
    sie i nabycia prawa do zasilku dla bezrobotnych.

    Andrzej

  • 2. Data: 2004-07-11 08:41:35
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy przez pracodawce Pomocy !!!!
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Pytam dlatego aby nie miec problemow Urzedzie Pracy podczas rejestrowania
    > sie i nabycia prawa do zasilku dla bezrobotnych.

    Umowa zlecenie jast umową cywilno - prawną i dotyczą jej przepisy kc a nie kp a
    więc czy ją podiszesz czy nie musisz otrzymać świadectwo pracy w którym powinna
    być zaznaczona przyczyna rozwiązania stosunku pracy. Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2004-07-11 09:27:58
    Od: l_nino <l...@g...pl>

    Użytkownik s...@p...onet.pl napisał:

> [...]
    > więc czy ją podiszesz czy nie musisz otrzymać świadectwo pracy w którym powinna
    > być zaznaczona przyczyna rozwiązania stosunku pracy. Pozdrawiam.

    Chyba, ze odbedzie sie to za porozumieniem stron. Wtedy przyczyna jest
    zbedna.

    --
    Pozdrawiam!
    Piotr

  • 4. Data: 2004-07-11 09:32:02
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 11 Jul 2004 10:19:45 +0200, "Dexter" <g...@o...pl>
    zakodował:

    >Czy musze przyjac nowe warunki pracy ( Umowe zlecenie )???

    To nie są nowe warunki PRACY - umowa zlecenie to nie praca.

    Jeżeli dostaniesz wypowiedzenie i się z nim nie zgadzasz - możesz się
    odwołać do sądu. Ale jeżeli faktycznie stanowisko zostanie
    zlikwidowane, to nic nie wygrasz.

    Oczywiście nie musisz przyjmować oferty wykonania zlecenia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2004-07-11 09:47:06
    Od: "Katalizator" <d...@p...pl>

    Użytkownik "l_nino" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba, ze odbedzie sie to za porozumieniem stron. Wtedy przyczyna jest
    > zbedna.
    ....pojawienia sie w UP (brak prawa do zasilku!!!)

    --
    PozdKa

  • 6. Data: 2004-07-11 10:38:38
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    No tak ale co mam miec wpisane w swiadectwie pracy jak nie przyjmne
    Umowy zlecenia jaki paragraf rowiazania umowy tak abym mogl otrzymac
    zasilek dla bezrobotnych ???

  • 7. Data: 2004-07-11 11:06:51
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 11 Jul 2004 12:38:38 +0200, "Dexter" <g...@o...pl>
    zakodował:

> [...]
    >zasilek dla bezrobotnych ???

    "pracodawca chce mi
    wypowiedziec umowe z przyczyn zakladu ( sprawy ekonomiczne brak

    Zgodny z prawdą i wypowiedzeniem (a jeżeli na wypowiedzeniu będziesz
    miał coś innego, niż napisałeś w pierwszym poście - odwołuj się do
    sądu pracy).

  • 8. Data: 2004-07-11 11:57:25
    Od: "Pawłowski Piotr" <p...@g...pl>

    > Jeżeli dostaniesz wypowiedzenie i się z nim nie zgadzasz - możesz się
    > odwołać do sądu. Ale jeżeli faktycznie stanowisko zostanie
    > zlikwidowane, to nic nie wygrasz.

    Dokładnie.Tylko likwidacja stanowiska. W innym wypadku uzasadnienie "z
    przyczyn ekonomicznych" jest zbyt ogólnikowe (no chyba , że firma upadła).
    Należy pamietać , że jeżeli pracodawca reaktywuje stanowisko w ciągu roku od
    momentu likwidacji to masz pierszeństwo w objęciu tej posady.

  • 9. Data: 2004-07-11 12:25:02
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 11 Jul 2004 13:57:25 +0200, "Pawłowski Piotr"

    >Należy pamietać , że jeżeli pracodawca reaktywuje stanowisko w ciągu roku od
    >momentu likwidacji to masz pierszeństwo w objęciu tej posady.

    Tylko, jeżeli firma podpada pod ustawę o szczególnych zasadach
    rozwiązywania umowy o pracę (czyli gdy zatrudnia ponad 20 osób na
    umowę o pracę).

  • 10. Data: 2004-07-11 13:39:51
    Od: l_nino <l...@g...peel>

    Użytkownik Dexter napisał:
    > No tak ale co mam miec wpisane w swiadectwie pracy jak nie przyjmne
    > Umowy zlecenia jaki paragraf rowiazania umowy tak abym mogl otrzymac
    > zasilek dla bezrobotnych ???

    Sytuacja wyglada tak:
    1. Jesli zgodzisz sie na porozumienie stron - musisz miec pewnosc ze, da
    Ci umowe-zlecenie.
    2. Nie masz pewnosci ze zatrudni Cie na u-zl i nie zgodzisz sie za
    porozumieniem stron - dostaniesz wypowiedzenie z przyczyn ekonomicznych
    i zapomnij o zatrudnieniu na u-zl.

    Może sproboj negocjowac redukcje do np. 1/2 etatu. Ale raczej nie
    polecam Ci drogi "na udry", jesli zalezy Ci na pracy w tym miejscu. Z
    praktyki wiem, ze wczesniej czy pozniej wylecisz z "przyczyn
    ekonomicznych" albo z innego powodu z nienajlepsza rekomendacja. A jesli
    mieszkasz w malej miejscowosci to nie znajdziesz wtedy pracy za szybko.

    --
    Pozdrawiam!
    Piotr