PracaGrupypl.praca.dyskusje › Key Account [Jakie] doświadczenia?

  • 1. Data: 2004-07-10 22:13:59
    Temat: Key Account [Jakie] doświadczenia?
    Od: "Ajax" <b...@p...onet.pl>

    Witam, czym różni sie praca KAccounta Manager od Reprezentanta Handlowego,
    bez względu na branżę?
    jak wygląda dzień pracy KAM? jak sie kształgują zarobki w zależności od
    branży?
    Jak są jacyć KAM mogący się wypowiedzieć to zapraszam.
    Dzięki
    Cya m8

  • 2. Data: 2004-07-11 12:49:47
    Temat: Re: Key Account [Jakie] doświadczenia?
    Od: "Kafesita" <k...@a...net>

    Użytkownik "Ajax" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam, czym różni sie praca KAccounta Manager od Reprezentanta Handlowego,
    > bez względu na branżę?

    KAM jest od zajmowania się sieciami handlowymi, u mnie w firmie taki
    człowiek zajmuje sie tylko i wyłącznie gigantami np.: makro, real, auchan,
    geant, leroy merlin, obi itp. Reprezentant Handlowy ( inaczej Przedstawiciel
    Handlowy) natomiast zajmuje się mniejszymi klientami w stylu hurtowni czy
    klientow indywidulanych. PH może później co najwyżej zbierać od KA
    zamówienia.

    > jak wygląda dzień pracy KAM? jak sie kształgują zarobki w zależności od
    > branży?

    Nie mam bladego pojęcia, ja ze swojej strony widzę tylko jak ten ludek wisi
    ciągle na telefonie ;-)

    Pozdro
    Kafesita

  • 3. Data: 2004-07-11 14:05:52
    Od: "Drag" <d...@n...com.pl>

> [...]
    > branży?
    > Jak są jacyć KAM mogący się wypowiedzieć to zapraszam.

    poczytaj sobie http://tinyurl.com/2o63s

    dodam tylko zebys sie nie sugerował zarobkami ;) moim zdaniem jak sie
    pracuje jako PH jakis czas z dobrymi wynikami i obsługuje się kilku
    wiekszych klientów to można śmiało aplikować na takie stanowisko, to dobra
    metoda awansu, bo pracodawcy chyba wisi co jest wpisane w umowie w miejscu
    stanowisko a bardziej obchodzi ile płaci pracownikowi, wiec czasami lepiej
    poprosić o awans niż o podwyżke, bo mozna zyskac ciekawszą historie pracy,
    pracodawca moze zyskac nie ograniczony czas pracy pracownika na takim
    kierowniczym etacie

  • 4. Data: 2004-07-11 15:28:49
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Sun, 11 Jul 2004 00:13:59 +0200, "Ajax" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >branży?
    >Jak są jacyć KAM mogący się wypowiedzieć to zapraszam.

    To w dużym skrócie powinien być taki "Superman" wśród handlowców...
    Mianem "Key Account" określa się kluczowych (najlepszych) Klientów
    firmy, tych, którzy zasługują na specjalne traktowanie, w tym
    obsługę... Często praca KA polega głównie na naginaniu procedur
    firmowych gdyż jegoi zadaniem jest zrobić wszystko, aby takiego
    Klienta utrzymać. Z drugiej strony, ten cel nie zwalnia z
    odpowiedzialności za wynik, więc praca ta może być bardzo wymagająca,
    nerwowa, stresująca i... ciekawa ;-)

  • 5. Data: 2004-07-12 13:29:55
    Od: " - = Proce = -" <p...@o...pl>

    Witam
    Przede wszystkim to dwa różne stanowiska i różne szczeble kariery.
    KAM w dużych firmach jest człowiekiem odpowiedzialnym za kluczowych
    klientów firmy ( najczęściej sieci handlowe ), do jego podstawowych
    obowiązków należy współpraca z klientem na szczeblach "wyższych" ( kupiec,
    prezes, dyrektor, itp.).
    Zajmuje się podpisywaniem umów handlowych, wprowadzaniem nowych produktów
    firmy, negocjowaniem warunków handlowych.

    Co do zarobków to sprawa indywidualna firmy i KAM'a ;-))

    RH to najczęściej nic innego jak przedstawiciel handlowy , co on robi to
    chyba każdy mniej więcej wie ?
    Jest jeszcze ktoś taki jak KAR - Key Account Representative na tym
    stanowisku człowiek zajmuje się również kluczowymi klientami firmy lecz
    jego rola ogranicza się do opieki nad powierzonymi placówkami danej sieci
    handlowej lub klientami na podległym terenie oraz raportowanie swych
    działań do (najczęściej), KAM'a.
    Do obowiązków KAR'a należy przeprowadzanie promocji, dbanie o stany
    magazynowe klienta (robienie zamówień), pilnowanie merchandisingu,
    monitorowanie cen, egzekwowanie warunków umów handlowych na szczeblu
    pojedynczej placówki handlowej, utrzymywanie kontaktów handlowych z
    kierownikami punktów handlowych itd.

    Zarobki ? hhhhmmmmm zależy, w jakiej branży, ale w dobrej firmie to od
    1500 -
    2000 może więcej netto bez premii

    Pozdrawiam
    Mp