PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie pracodawcy a swiadectwo pracy

  • 1. Data: 2006-06-01 19:45:34
    Temat: Wypowiedzenie pracodawcy a swiadectwo pracy
    Od: Aneta <m...@s...pl>

    Witacje,

    Stalo sie, dostalam wypowiedzenie bo smialam sie odezwac ze bez zapewnienia
    przez pracodawce podstawowych materialow (jak np. katalogi produktow ktore
    sprzedajemy) trudno jest osiagac wyniki...
    Umowe rozwiazano z miesiecznym wypowiedzeniem, w ktorym Pracodawca zwolnil
    mnie z obowiazku pracy z zachowaniem prawa do wynagrodzenia. Jako przyczyne
    zwolnienia wymyslili kilka punktow jaka to ze mnie kiepska pracownica, ze
    sobie nie radze i ogolem strasznie - to wszystko pojawilo sie w
    wypowiedzeniu. Przy okazji szefowa dodala, ze gdybym chciala jednak
    rozwiazac umowe za porozumieniem stron bez ujmowania w swiadectwie
    informacji ze beznadziejny ze mnie pracownik to mozemy sie dogadac i zebym
    sie zastanowila do konca tygodnia.
    I tu pytanie do specow - czy w ogole w swiadectwie pracy mozna wpisac cos
    takiego? Mam kilka starych swiadectw i tam sa raczej zawsze te same,
    ustandaryzowane pola. Mysle ze babka chce mnie podejsc i jak zrzekne sie
    wynagrodzenia za urlop i okres wypowiedzenia to da mi i tak takie samo
    swiadectwo jakie dostalabym teraz. Czy sa tutaj jakies haczyki? Co w tej
    sytuacji jest dla mnie rozwiazaniem lepszym: zostac przy wypowiedzeniu ze
    strony pracodawcy czy rozwiazac za porozumieniem?

    Dziekuje za pomoc,
    Aneta S.

  • 2. Data: 2006-06-01 20:25:59
    Temat: Re: Wypowiedzenie pracodawcy a swiadectwo pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    Uzytkownik "Aneta" <m...@s...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > sytuacji jest dla mnie rozwiazaniem lepszym: zostac przy wypowiedzeniu ze
    > strony pracodawcy czy rozwiazac za porozumieniem?

    http://www.jobuniverse.pl/artykuly/6714.html
    http://mojafirma.interia.pl/abc/obowiazki?aid=20532
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1996/0282.htm (zmiana:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/2289.htm).

    Jotte

  • 3. Data: 2006-06-01 20:27:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    Uzytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl> napisal w
    wiadomosci news:e5nigh$cm2$1@news.dialog.net.pl...

    Poprawka ostatniego adresu:

  • 4. Data: 2006-06-01 20:56:55
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    Aneta napisał(a):
> [...]
    > sytuacji jest dla mnie rozwiazaniem lepszym: zostac przy wypowiedzeniu ze
    > strony pracodawcy czy rozwiazac za porozumieniem?

    Moim zdaniem nie powinnaś iść na żadna ugodę.
    Wypowiedzenie umowy przez pracodawce nie jest źle widziane.
    Najgorsze jest porozumienie stron w myśl zasady - lepiej mu nie szkodzić
    niech sobie idzie.

    Michał
    ===============
    m...@o...pl
    www.prawo.hg.pl
    GG 5024066

  • 5. Data: 2006-06-01 21:00:39
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Moim zdaniem nie powinnaś iść na żadna ugodę.

    Taaak ... radz komus, kto nie potrafi, zeby szedł w zaparte. A potem
    dziw się dalej, ze pracodawcy muszą kombinowac ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2006-06-01 21:18:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:MPG.1ee973e7ca9d0bc998a9a5@news.tpi.pl KrzysiekPP
    <jimi@_FALSE_.ceti.pl> pisze:

    > Taaak ... radz komus, kto nie potrafi, zeby szedł w zaparte. A potem
    > dziw się dalej, ze pracodawcy muszą kombinowac ...
    Nie masz racji, moim zdaniem raczej ma ją Mecenas. Raczej - bo Aneta nie
    podała w poście faktów w sposób nie pozostawiajacy żadnych wątpliwości. Ale
    przyjmując jako komplet informacji to napisała, to ma pracodawcę-głupca i
    wygra z nim łatwo.
    I jeszcze jedno: pracodawcy nie muszą kombinować, choćby z tak prozaicznego
    i niepodważalnego powodu, że nie ma obowiązku bycia pracodawcą.

    Jotte

  • 7. Data: 2006-06-01 21:35:02
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > przyjmując jako komplet informacji to napisała, to ma pracodawcę-głupca i
    > wygra z nim łatwo.

    No ma ... gosc nie ma pomysłu jak ją zwolnic :) I wybrał po prostu drogę
    wprost i dosc szczerą. I pewnie przegra. Wspólczuję po prostu obojgu i
    tyle.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 8. Data: 2006-06-01 21:46:47
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 1 Jun 2006 21:45:34 +0200, Aneta <m...@s...pl>
    zakodował:

> [...]
    >rozwiazac umowe za porozumieniem stron bez ujmowania w swiadectwie
    >informacji ze beznadziejny ze mnie pracownik to mozemy sie dogadac i zebym

    W świadectwie nie ma uzasadnienia - tylko tryb, że wypowiedział
    pracodawca.

    Natomiast co do uzasadnienia wypowiedzenia - możesz się odwołać jeżeli
    się z nim nie zgadzasz (przy umowie o pracę nie odpowiadasz za wyniki
    - więc zarzut nieosiągnięcia wyników jest nie do obronienia przez
    pracodawcę)
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 9. Data: 2006-06-01 21:47:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:MPG.1ee97bf146eb6ec498a9ab@news.tpi.pl KrzysiekPP
    <jimi@_FALSE_.ceti.pl> pisze:

    > No ma ... gosc nie ma pomysłu jak ją zwolnic :) I wybrał po prostu drogę
    > wprost i dosc szczerą.
    Chyba nie tak. Dostał od niej w nos i postanowił ją zwolnić. Potem się
    zorientował (albo ktoś mu podpowiedział), że może jej przy tej okazji
    jeszcze spróbować przysrać. I tego właśnie próbuje, gnojek.

    > I pewnie przegra.
    Raczej tak.

    > Wspólczuję po prostu obojgu i tyle.
    A czemu współczujesz pracodafcy? Przecież, jak pisze Aneta: "Stalo sie,

  • 10. Data: 2006-06-02 06:07:45
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:nvnu729lrh005308o2h3sk777cfs00qjdv@4ax.com>
    Kaizen <x...@c...sz> pisze:

    > Natomiast co do uzasadnienia wypowiedzenia - możesz się odwołać jeżeli
    > się z nim nie zgadzasz

    A tak w ogóle, to czy wypowiedzenie komuś umowy o pracę należy w jakikolwiek
    sposób uzasadniać?

    --
    Nixe