PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wymagania szefa bis

  • 11. Data: 2002-11-07 08:21:38
    Temat: Re: Wymagania szefa bis
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl>

    pouce <o...@p...nospam.onet.pl> w wiadomosci
    <news:aqd6ub$ltb$1@news2.tpi.pl> oglosił(a):
    > Nie wiem czy w gliwicach; ogloszenie bylo na wawe, natomiast niektorzy
    mnie
    > zle zrozumieli. ja nie oczekuje samochodu sluzbowego czy komorki( nawet o
    > tym nie marze) chodzi mi jedynie o fakt ze zatrudnia sie ludzi za gowniane
    > pieniadze, najlepiej po licznych studiach podyplomowych i wymaga sie
    gruszek
    > na wierzbie.
    Gdzie w tym ogloszeniu byly gruszki na wierzbie ? I w ogloszeniu ktore
    podalas byla mowa o wyksztalceniu srednim, ewentualnie wyzszym. Chyba ze to
    nie mialo byc to ogloszenie. Ale wymagania ktore podalas to sa w
    dzisiejszych czasach podstawy - nie chcesz chyba powiedziec ze nie potrafisz
    obslugiwac Office-a ?:-)

    Przemek

    --
    Pomyliłeś mnie chyba z panią Dunin. Ja rozmawiam, bo lubię rozmawiać.
    Nie płacą mi za sensację. (c) zula

  • 12. Data: 2002-11-08 07:23:05
    Od: "Ewa" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

    > .

    > Za 1000 zł na miesiąc. A po 3 miesiącach orania od rana do wieczora kop w
    > dupe i do widzenia. Nie możemy przecież ryzykowac tym, że pani zarząda
    > podwyżki, prawda...
    > Powiem Ci jednak, że te wymagania nie są jeszcze kosmiczne. Ostatnio
    > widziałem w jednej z lokalnych gazet:
    >
    > "Zatrudnię grafika komputerowego. Wymagania:
    > - biegła znajomość Corel, Adobe PhotoShop, Flash
    > - własny samochód
    > - BIEGŁA ZNAJOMOŚĆ ANGIELSKIEGO, ROSYJSKIEGO I UKRAIŃSKIEGO"
    > Wow!
    Odnosnie grafika komputerowego to sa oferty taki: musi byc plastykiem -
    rysownikiem, fotografem, fotoedytorem, art directorem, copywriterem i wiele
    wiele innych umiejetnosci musi posiadac za 1500 zl :)
    pozdrawiam Ewa

  • 13. Data: 2002-11-09 14:44:29
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

> [...]
    > nie mialo byc to ogloszenie. Ale wymagania ktore podalas to sa w
    > dzisiejszych czasach podstawy - nie chcesz chyba powiedziec ze nie

    witam a coz zanczy znac offica - pisanie pisemek i wykrey excell-a czy moze
    aplikacje accessa bo to juz calkiem inna bajka

    najczesciej trzeba znac outlooka i worda lecz przyszli pracodawcy pisza
    dobra zanjomsoc offica .
    lecz nie pisza ze do zastosowan biurowych typu skretariat KUPA WARIATÓW

    rafal

  • 14. Data: 2002-11-10 00:43:09
    Od: "agulha" <a...@N...gazeta.pl>

    Hej!
    Zaznaczam, że nie jestem pracodawcą, tylko pracownikiem, tak jak Ty, a jednak
    ogłoszenie wydaje mi się jak najbardziej OK. Pozwól, że skomentuję

    > Firma branży budowlanej poszukuje asystentki Prezesa do organizacji oraz
    > prowadzenia biura w Warszawie.
    >
    > Oczekujemy od kandydatki :
    > - wykształcenia minimum średniego - mile widziane wyższe,
    Chyba oczywiste, że nie nieukończone podstawowe

    > - wiek minimum 26-27 lat,
    WIdocznie mieli złe doświadczenia z bardzo młodymi osobami.

    > - doświadczenia w prowadzeniu biura - branża budowlana mile widziana,
    Zawsze lepiej mieć pracownika z odrobiną wprawy i obycia w danej branży

    > - organizacja prac biurowych, obsługa urządzeń biurowych, obieg dokumentów,
    > korespondencja itp.,
    Ja widziałam na własne oczy 60-letnią panią doktor, która nie umiała nadać
    faksu. Gdybym ja miała kogoś uczyć od podstaw, jak się kseruje, jakie są
    podstawowe zasady pisania listów...mój kolega w biurze, kończący SGH, napisał
    np. "Dear Professor Anna Kowalska" - no idiota, nie pisze się w takim zwrocie
    imienia. A jak ktoś ma czytać KAŻDY list swojej sekretarki i poprawiać jej
    błędy, to by nie miał czasu na nic innego.

    > - obsługa komputera (Windows, pakiet Microsoft Office - Word, Excel,
    > Outlook, umiejętność fakturowania, obsługa internetu i poczty e-mail,
    > szybkiego bezwzrokowego pisania),
    Kolega lekarz nauczył się Windowsa dopiero parę lat temu, jak wprowadzili
    karty wypisowe komputerowe, przedtem nie umiał. Myślisz, że każda panienka ze
    średnim wykształceniem zna te programy? Są osoby z wyższym wykształceniem,
    które nie wiedzą, gdzie się komputer włącza. Nie wyobrażam sobie, żeby
    sekretarka nie umiała napisać listu, sformatować tekstu, wydrukować,
    zachować, odebrać maili itp.

    > - prawo jazdy i własny samochód (możliwość używania dla celów służbowych),
    A skąd wiesz, gdzie się ta firma mieści?! Może po prostu tam nie ma dojazdu
    środkami komunikacji publicznej? I co, prezes będzie ją codziennie woził do
    pracy i z pracy? A informacja w nawiasie świadczy o uczciwości - oferują
    prawdopodobnie ryczałt na paliwo. To chyba OK?

    > - pełnego zaangażowania w pracę i pełnej dyspozycyjności,
    Ty masz zapewne uraz po obecnej pracy, gdzie dyspozycyjność=siedzenie do
    22:00, ale może pracodawca ma inne urazy. Do mojej poprzedniej firmy, gdzie
    przydałyby się dwie nowe osoby, przyjmowano jedną, a ona już na etapie
    rozmowy wstępnej zastrzegała, że ma 11-miesięczne dziecko i w związku z tym
    chciałaby mieć 1 dzień w tygodniu wolny. Łaska Boska, że jej nie przyjęto.
    Praca z definicji wymaga wyjazdów w delegacje i już słyszę, jak mówiłaby z
    bezgranicznym oburzeniem: "co, JA? mam jechać w tym tygodniu do Krakowa? Ależ
    przecież ja mam małe dziecko!". Albo inny przykład - dziewczyna z wyższym
    wykształceniem, mąż też (filozof), ona na wychowawczym, on bez pracy, bo nie
    umie i nie chce (!!) znaleźć pracy na cały etat (uważa, że to za dużo!!),
    troje dzieci, mieszkanie komunalne 28 metrów. Dziewczyna umawia się w swoim
    starym miejscu pracy na rozmowę, czy byłoby dla niej miejsce, po czym
    odwołuje, bo dziecko ma rozpoczęcie roku szkolnego. Tylko przyjmij kogoś
    takiego - co chwila będzie jakiś powód, żeby czegoś nie zrobić - zbiórka
    harcerska, wyjazd na kolonie, biały tydzień, i to razy trzy.
    Nie chodzi tu oczywiście tylko o dzieci, ale o to, żeby pracownik nie wstawał
    od biurka dokładnie o szesnastej, niezależnie od ilości roboty, która jest do
    zrobienia.

    > - dużej motywacji do pracy,
    jak wyżej

    > - miłej aparycji, schludnego wyglądu,
    Jeśli nie wiesz, to informuję Cię, że wiele osób nie odkryło jeszcze, do
    czego służy dezodorant. Przykład: pani JP, sekretarka Pani Profesor X. Lekko
    cuchnąca potem, rozczochrana, w spódnicy na gumkę, niechlujnej bluzce,
    rozkłapanych kapciach, gołe nogi. Klinika ma kontakty z ośrodkami
    zagranicznymi, ale pani J. po angielsku ani w ząb. Jest niegrzeczna dla
    asystentów i adiunktów (to już wykracza poza ww temat). Może nie chodzi o
    urodę, ale znajomość zasad ubierania się w pracy. Żeby nie trzeba było
    tłumaczyć, że nie nosi się dekoltów do pasa, rozkudłanych włosów itp,
    zwłaszcza, jeśli do firmy przychodzą klienci.

    > - LOGICZNEGO MYŚLENIA !!!
    Niepotrzebnie to napisali, bo nikt nie uważa, że nie ma tej zdolności, ale
    wielu niestety nie zna siebie. Są na świecie ludzie, z którymi nie da się
    pracować, tak są durni. Niestety oni sami zwykle nie mają na tyle
    samokrytycyzmu, żeby to dostrzec.

    > Oferujemy:
    > - zatrudnienie na umowę o pracę - pełny wymiar
    To w dzisiejszych czasach jest rewelka!! Ile osób tyra na wiecznych
    zleceniach albo przymusowej pseudodziałalności gospodarczej. Albo na czarno.
    A tezę, że pensja jest niska, sama sobie wymyśliłaś. Może tak, może nie.

    > Proszę o przysyłanie CV wyłącznie ze zdjęciem oraz listu motywacyjnego na
    > adres r...@w...pl
    Użycie darmowego konta jest nieco obciachowe, ale może firma ma i konto
    płatne, tylko nie chce, żeby kandydaci zorientowali się, jaka to firma i
    gdzie się mieści i nie nachodzili ich.

    > Odpowiemy i zaprosimy na rozmowę jedynie na wybrane osoby.
    Ja osobiście uważam, że zdawkowa odpowiedź należy się wszystkim. Ale na
    rozmowę zawsze zaprasza się tylko niektórych.
    Nie masz pojęcia, ile osób wysyła swoje zgłoszenia w ciemno, na stanowiska, o
    których nawet nie mają pojęcia, jaki to jest rodzaj pracy...