PracaGrupypl.praca.dyskusje › fundusz emerytalny

  • 1. Data: 2002-11-06 10:58:26
    Temat: fundusz emerytalny
    Od: "Carrie" <c...@w...pf.pl>

    Witajcie :)

    Właśnie zaczęłam pracę na etacie, wiadomo, pensja netto, pensja brutto
    etc. Chciałabym się dowiedzieć, jak obecnie wygląda sprawa
    ubezpieczenia w ZUS i w funduszach emerytalnych. W pracy powiedziano
    mi, żebym się tym II filarem nie przejmowała, bo to od 30 roku życia
    pracownika obowiązuje i jest jakoś "automatycznie" dobierane [tzn. to,
    do jakiego funduszu będę należała, ustala ktoś odgórnie, nie wiem,
    kto, może ZUS?]. Natomiast jeden z moich znajomych twierdzi, że
    stanowczo powinnam wybrać fundusz samodzielnie i to już teraz.
    Moja wiedza na temat ubezpieczeń i rozmaitych świadczeń jest
    praktycznie zerowa, toteż będę wdzięczna, jeśli ktoś zechce mi to
    nieco rozjaśnić.
    I może ktoś zechciałby podrzucić link do jakiegoś serwisu, strony czy
    czegokolwiek, gdzie można się dowiedzieć, jak są dysponowane te
    pieniądze z pensji, które nie wpływają na konto pracownika. Tak,
    powinnam to wiedzieć, ale to moja pierwsza poważna praca, więc jestem
    zielona kompletnie :)

    Dziękuję z góry, pozdrawiam -
    Carrie

  • 2. Data: 2002-11-06 15:45:24
    Temat: Re: fundusz emerytalny
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

> [...]
    > kto, może ZUS?]. Natomiast jeden z moich znajomych twierdzi, że
    > stanowczo powinnam wybrać fundusz samodzielnie i to już teraz.

    Zdecydowanie posluchaj znajomego. "Automatycznie" Ci ZUS dobierze (poprzez
    losowanie) fundusz po (zdaje sie) 3 miesiacach Twojej bezczynnosci - ale
    chyba lepiej byc swiadomym gdzie, u kogo i w jakiej strukturze inwestowania
    znajda sie Twoje pieniadze.

    MarP.

  • 3. Data: 2002-11-06 15:59:26
    Od: "t*o*m*a*i*" <t...@i...pl>

    > Zdecydowanie posluchaj znajomego. "Automatycznie" Ci ZUS dobierze (poprzez
    > losowanie) fundusz po (zdaje sie) 3 miesiacach Twojej bezczynnosci -

    ZUS dobiera fundusze (w drogze losowania) w pierwszej polowie stycznia,
    (kazdego roku oczywiscie). Radze przed tym terminem sie "zapisac" do jakies
    funduszu.

    --
    t*o*m*a*i*