PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyjazd do Warszawy (lub innego miasta) za pracą?

  • 11. Data: 2003-12-30 21:56:39
    Temat: Re: Wyjazd do Warszawy (lub innego miasta) za pracą?
    Od: "leszcz" <l...@p...com>

    Użytkownik <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:43d7.000002d4.3ff1f067@newsgate.onet.pl...

    > Też Ci odpowiadam.
    > Mój kolega.
    > Pracownik HELP DESK u jednego z operatorów telefonii komórkowej:
    > Doskonała znajmomość Java Script, C++, HTML, DHTML, CSS, MySQL.
    > Jak pacież Win XT/NT , MS Acces, Oracle
    > Płynny angielski i średni francuski.

    No cóż ta wiedza wcale nie powala na kolana. Powiedziałbym, że dość
    przeciętna, tak na poziomie studenta II roku informatyki, no może poza tym
    płynnym angielskim. Oczywiście nie mówię, że on nic nie umie i do niczego
    się nie nadaje, ale znam wiele osób z bogatszą znajomością zagadnień
    komputerowych i są bezrobotne. Zresztą nie to jest chyba najważniejsze. bo
    głównie liczy się chyba specjalizacja w jednej dziedzinie, jak pisał Cam,
    ale trzeba być w niej prawie Bogiem :)))

    > Brutto 4 600 zł. + tel. komórkowy, pakiet socjalny,

    A jednak mimo tej, jak pisałem dosyć przeciętnej wiedzy udało mu się. Dla
    mnie to praca (i zarobki) marzenie. I bylbym bardzo zadowolony jakbym
    zarobil na poczatku, polowe tego co Twoj kolega zarabia. Wielkie dzieki za
    wszystkie posty i rady.

  • 12. Data: 2003-12-30 21:59:38
    Od: "Monique" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "leszcz" <l...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > mnie to praca (i zarobki) marzenie. I bylbym bardzo zadowolony jakbym
    > zarobil na poczatku, polowe tego co Twoj kolega zarabia. Wielkie dzieki za

    Tyle ze w Wawie za połowe w/w kwoty (bo kwota podana to brutto) się nie
    utrzymasz biorąc pod uwagę, że musiałbyś wynajmować mieszkanie. Na warunki
    Twojej rodzimej miejscowości 2300 brutto to pewnie całkiem sporo, a warunki
    warszawskie niestety juz nie tak dużo... Chyba, ze mieszka się w
    wynajmowanym przy rodzinie pokoju, bądź w kilka osób wynajmuje
    mieszkanie.....

    --
    Pozdr.
    Monika

    To konto służy tylko dla grup dyskusyjnych.
    Prywatne pisz na adres: monika (małpa) ask33 (kropka) net

  • 13. Data: 2003-12-30 22:18:11
    Od: d...@a...pl

    > No cóż ta wiedza wcale nie powala na kolana. Powiedziałbym, że dość
    > przeciętna, tak na poziomie studenta II roku informatyki, no może poza tym
    > płynnym angielskim.

    Ale wiedza ta wystarcza na doraźną pomoc jako pracownik Help Desk przy
    problemach angielsko lub francusko języcznych pracownikach.

    Zapewne gdyby posiadał większą wiedzę byłby kierownikiem jakiejś sekcji za
    ponad 7 tys. zł.

  • 14. Data: 2003-12-30 22:47:25
    Od: " e...@g...pl" <e...@g...pl>

    > Nie musi to być jakaś dobra posada. Na początek wystarczy jakaś w miarę
    > normalna praca, dzięki której mógłbym się samodzielnie utrzymywać. A jesłi
    > chodzi o te domki letniskowe, to mnie interesuje raczej jakaś kawalerka w
    > bloku, koniecznie z dostępem do internetu (jak już mówiłem jestem
    > informatykiem). I mieszkać w niej chciałbym na razie sam, a z czasem z
    > jeszcze jedną osobą. A znajmości to w obcym mieście niestety mieć nie będę.

    Co do kawalerki, to jak dobrze poszukasz znajdziesz coś w granicach
    800-900 pln miesięcznie. Jeśli jeszcze bardziej chciałbyś obniżyć koszty
    mieszkania to możesz poszukać wolnych pokoi w tzw. mieszkaniach studenckich
    (kilka osób wynajmuje mieszkanie, dzieląc opłaty pomiędzy siebie), może nie
    jest to szczyt marzeń, ale na początek pozwoli Ci na posiadanie 'własnego'
    kąta za jakieś 500 pln miesięcznie, a i o internet w takim mieszkaniu
    łatwiej :)
    (przejrzyj może www.gratka.pl czy pl.regionalne.warszawa.ogloszenia)

    Ja mam to szczęście, że mieszkam tu od urodzenia, ale pracy też szukałem
    przez internet i udało się :) bez żadnych znajomości, czy jakichkolwiek
    układów, studiowania na SGH czy praktyk zagranicznych, więc mimo tego co
    niektórzy uwarzają nie jest to niewykonalne.

    Co do CV to trzeba zaznaczyć wyraźnie, że w razie zainteresowania się Twoją
    osobą, jesteś gotowy na natychmiastową przeprowadzkę. Ostatnio firma w której
    pracuję organizowała praktyki. Praktyki są bezpłatne, bądź ewentualnie jeżeli
    ktoś okaże się naprawdę dobry w tym co robi, za jakieś skromne pieniądze
    i teraz nie za bardzo wiadomo co zrobić z ludźmi ktorzy wysyłają swoje CV
    z drugiego końca Polski... czy będą w stanie się przez ten czas sami
    utrzymać, czy mają się gdzie tu zatrzymać itp. więc większe szanse mają
    ludzie którzy są już na miejscu.

    Co do ludzi w Warszawie to zdarzają się różni :) pewnie tak jak i wszędzie
    w Polsce, możesz trafić na lepszych i gorszych, mniej czy bardziej miłych.

    To co Ci Cam napisał też jest bardzo ważne, znaleźć coś w czym będziesz
    bardzo dobry i cały czas trzymać wysoki poziom. Nieszczęściem większości
    młodych ludzi którzy rozpaczliwie wysyłają swoje CV w odpowiedzi na
    ogłoszenia, jest to, że są tak strasznie, w całej tej masie, do siebie
    podobni... szansę mają Ci którzy w jakiś sposób wybijają się ponad średnią.

    nie poddawaj się i szukaj

    pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia :)
    b.

    ps. jeśli coś pisz na priva... pracy niestety nie pomogę znaleźć, ale
    jeśli będę potrafił jakoś inaczej pomóc, to chętnie to zrobię

  • 15. Data: 2003-12-30 23:19:48
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    Czy są tacy? pełno. Wystarczy wsiąść do pociągu w Katowicach, Krakowie,
    Zawierciu, poznaniu, gdańsku. expres odchodzący ok. 4 - 5 rano zawalony jest
    w większości ludźmi którzy dojeżdżają.
    poniedziałek z rana - kierunek Warszawa, piątek wieczorkiem - kierunek dom.

    jakie są perspektywy? w Wawie są większe możliwości, bo i więcej firm.
    koszty wyjazdu - nie napisałeś z jakiego miasta, więc polecam strony
    przewoźników z cenami. generalnie, cena przejazdu będzie się wahać od 20 do
    120 zł w jedną stronę (autobus, pociąg pośpieszny, ekspres)
    wynajęcie małego mieszkania - w tej chwili mój brat znalazł jednopokojowe
    mieszkanko (umeblowane) na ursynowie za 1000pln + prąd + telefon + kablówka.
    przypuszczam że taniej to za bardzo nie znajdziesz, a w górę to tylko
    przebierać. dla porównania - kilka lat temu mieszkałem we Wrocławiu, tam za
    umeblowane dwupokojowe mieszkanie w bloku płaciliśmy łącznie 1000 pln plus
    media. Na co zwracać uwagę przy wyborze? łatwość dojazdu, sąsiedzi, wygląd
    mieszkania, czy jest jakieś robactwo (plaga w Warszawie, zadomowiły się w
    blokach z tzw. wielkiej płyty) albo inne myszy, jaki jest właściciel (znam
    przypadki że np. oglądała kobieta w zaawansowanej ciąży mieszkanie i
    właściciel stwierdził, że nie zgadza się na takie małe dziecko w domu, co
    innego jakby już miało miesiąc życia) no i cenę.
    dodatkowy koszt, to w sumie bilet miesięczny. normalny na wszystkie linie
    miejskie dzienne i nocne będzie najbardziej aktualny. tu odsyłam na
    www.ztm.waw.pl
    więcej dodatkowych kosztów to np drogie piwko w pubach/knajpach.
    Przechodziłem tę ścieżkę, urodziłem się w Warszawie, kilka lat mieszkałem
    poza nią i teraz jestem z powrotem (w pracy), rodzina mieszka dość daleko
    (3,5-4 godzin jazdy w jedną stronę, bardziej mi się opłacają środki masowej
    komunikacji niż jazda autem)
    W związku z tą rozłąką z rodziną jest dosyć ciężko. Ale jak pocieszała mnie
    babcia, ona wysłała dziadka do Warszawy do pracy w takich czasach, gdzie
    telefonu nie było, przejazd był dużo cięższy i generalnie około dwóch lat
    ona była na wsi a dziadek w warszawie. i przez ten czas kontaktowali się
    wyłącznie listownie.

    Nie będę ci odradzał. nie będę cię zachęcał. Wyznacznikiem dla ciebie
    powinno być określenie, co tak naprawdę chcesz robić. Jak widzisz
    perspektywy rozwoju u siebie, to pracuj u siebie. jak widzisz perspektywy w
    przeprowadzce, to się przeprowadź.

    i życzę powodzenia

    gromax

  • 16. Data: 2003-12-30 23:31:24
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    <ciach>
    > mnie to praca (i zarobki) marzenie. I bylbym bardzo zadowolony jakbym
    > zarobil na poczatku, polowe tego co <ciach>

    nie możesz się cenić za mało. przeciętnie to stanowisko to od min. 3000 do
    5000 brutto w wawce. oczywiście że są tacy co mają więcej i są tacy co mają
    mniej.
    Na początku możesz się cieszyć że dostałeś pracę np. za 2300 brutto (ok.
    1300 - 1400 netto). Za chwilę jednak stwierdzisz, że osoby wokół zarabiają
    sporo więcej. I będzie frustracja. wynajmiesz mieszkanie i przyjdzie druga
    frustracja (bo niewiele zostanie w kieszeni z wypłaty).
    Tak że mała uwaga - bierz średnią, i z niej dawaj negocjować pracodawcy. jak
    powiesz za mało, to nie sądzę żeby od razu (czytaj w ciągu np. dwóch lat)
    podnieśli ci płacę o 100% W większości praktyka jest taka, że co
    wynegocjujesz na dzieńdobry to będziesz miał. nie że "później będzie
    więcej". Jak za mało powiesz i będziesz chciał to w niedługim czasie
    negocjować, to pewnie łatwiejszym będzie znaleźć inną pracę

    pozdr
    gromax

  • 17. Data: 2003-12-31 09:10:09
    Od: "Artur Jedliński" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "leszcz" <l...@p...com> napisał w wiadomości news:bssit8
    [...]
    > Czy ktoś z Was
    > przechodził już podobną droge w swoim życiu? Jak mu się to udało i czy
    jest
    > zadowolny? A może odradziłby mi taki wyjazd i poradził coś zupełnie
    innego?

    Pochodze z Bialegostoku a mieszkam i pracuje w Gdyni, swego czasu pracowalem
    tez w Grodzisku Mazowieckim (pod Warszawa), wiec moge powiedziec, co wiem
    z wlasnego doswiadczenia. A jestem bardzo zadowolony :-)

    Po pierwsze - nie musisz wyjezdzac aby znalezc prace. Poszukaj na grupie
    pl.praca.oferowana, w serwisach o pracy (www.pracuj.pl, www.topjobs.pl,
    www.hrk.pl i innych), wreszcie - poszukaj po prostu w sieci firm, w ktorych
    chcialbys pracowac i napisz do nich. Mozesz tez wyskoczyc na kilka dni
    i w poniedzialkowej Wyborczej przejrzec oferty. Jednak przeprowadzka
    do innego miasta i dopiero wtedy szukanie - zdecydowanie odradzam.

    > Jakie są perspektywy znalezienia pracy w Warszawie lub innym mieście?

    Na pewno w duzych miastach o wiele latwiej o prace. Dla informatyka -
    Warszawa,
    Trojmiasto oraz polska mekka informatyki - Wroclaw. Szanse wieksze, ale to
    nie
    znaczy ze jest latwo. Pamietaj, ze masz znacznie mniejsze szanse, niz
    "miejscowi",
    poniewaz oni moga sobie mieszkac i jesc u rodzicow a Ty musisz utrzymac sie
    sam,
    wiec Twoje oczekiwania finansowe sa znacznie wyzsze.

    > Jakie są koszty takiego wyjazdu? Ile kosztuje
    > wynajęcie małego mieszkania?

    Koszt malego mieszkania w normalnym miescie to ok 600-800 zl za miesiac,
    w Warszawie raczej od 800 zl / miesiac. Na poczatek polecam wynajecie
    pokoju,
    wyjdzie zdecydowanie taniej. Co prawda nie masz tyle prywatnosci i swobody,
    ale z fajnymi ludzmi to nawet idzie zyc. Koszt pokoju w Trojmiescie to
    jakies
    350 zl / miesiac, nie wiem jak w innych miastach.

    > Na co zwracać uwagę przy wyborze mieszkania?

    To zalezy jakie masz wymagania. Ja nie chcialem ze soba wozic wszystkich
    mebli, wiec zwracalem uwage, aby mieszkanie bylo przynajmniej minimalnie
    umeblowane i wyposazone - lozko, pralka, lodowka. W Warszawie warto tez
    zwrocic uwage na lokalizacje - jesli masz dojezdzac do pracy wiecej niz
    godzine to jest to marnowanie czasu. Mieszkania w Centrum sa oczywiscie duzo
    drozsze, ale mozna znalezc np. mieszkanie w poblizu metra.

    > Jakie inne dodatkowe kozsty są związane z takim wyjazdem?

    Wg moich obliczen to minimum dla jednej osoby to jakies 500 zl / m-c +
    mieszkanie + telefon + dojazdy (pociagi / autobusy). Tak naprawde jednak
    dopiero przynajmniej 800 zl / m-c pozwala na w miare normalne zycie.

    Pozdrawiam serdecznie i zycze powodzenia

    --
    - Artur Nataniel Jedlinski ---
    artur @ jedlinski.pl

    - GRY dla każdego: http://www.rebel.pl/ -------

  • 18. Data: 2003-12-31 09:29:04
    Od: "Artur Jedliński" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "leszcz" <l...@p...com> napisał w wiadomości
    > Mam jeszcze jedno pytanie. Piszesz, że pracę
    > znalazłeś poprzez internet. Czy było to już po przenosinach do Warszawy
    czy
    > wczesniej? Pytam, ponieważ ja również poszukuję pracy głównie za
    > pośrednictwem internetu, ale odnosze wrażenie, że jak tylko osoby
    > odpowiedzialne za zatrudnienie przeczytają moje obecne miejsce
    zamieszkania
    > (500 km od Warszawy) to CV od razu ląduje w koszu na śmieci, bez
    > przeczytania go do końca.

    Koniecznie w CV przy miejscu zamieszkania dopisz "mozliwosc przeprowadzki",
    dodaj o tym takze informacje w liscie motywacyjnym.

  • 19. Data: 2003-12-31 10:24:01
    Od: "Katarzyna Sokół" <kasik.s****KILL******SPAM@wp.pl>

    > W Warszawie warto tez
    > zwrocic uwage na lokalizacje - jesli masz dojezdzac do pracy wiecej niz
    > godzine to jest to marnowanie czasu.

    Może i jest marnowanie czasu dla niektórych, jednak W-wa ma to do siebie że
    mniej więcej tyle się dojeżdża do pracy.
    Jeżeli korzysta się z środków komunikacji miejskiej to uważam że półtorej
    godziny mieści się w "normalnej granicy".
    Jeżeli znajdziesz "okazję" wynajęcia mieszkania na Pradze a będziesz
    dojeżdżał na Ursynów - to ja osobiście uważam że na początek może być.
    Jeszcze jeżeli chodzi o mieszkanko, proponowałabym poszukanie czegoś pod
    Wa-wą gdzie dojeżdża PKP (Pruszków, Piaseczno, Zielonka). Mieszkania tańsze
    a czas dojazdu dzięki PKP (lub WKD) jest znacznie krótszy niż autobusami. No
    i bez korków;)

    Życzę powodzenia

    --
    Kasik
    GG: 243137

  • 20. Data: 2004-01-01 12:31:20
    Od: "Kaktus" <p...@h...pl>

    > No cóż ta wiedza wcale nie powala na kolana. Powiedziałbym, że dość
    > przeciętna, tak na poziomie studenta II roku informatyki, no może poza tym
    > płynnym angielskim.

    Jest tylko jedna, ale za to dość istotna różnica. Student II roku posiada
    najczęściej wiedzę teoretyczną. Zastosowanie jej w praktyce czasem nie jest
    takie proste. Przynajmniej w oczach pracodawcy

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@h...pl