PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyjazd do Warszawy (lub innego miasta) za pracą?

  • 1. Data: 2003-12-30 19:17:22
    Temat: Wyjazd do Warszawy (lub innego miasta) za pracą?
    Od: "leszcz" <l...@p...com>

    Witam
    Od kilku tygodni jestem absolwentem-inżynierem informatyki. Niestety
    mieszkam w regionie, gdzie jest rekordowo wysokie bezrobocie i pomimo tego,
    że dość intensywnie szukałem pracy do tej pory nic nie znalazłem (a podobno
    mam taki dobry zawód). Coraz poważniej zastanawiam się nad wyjazdem z
    rodzinnego miasta. Przeglądając oferty pracy najwięcej wakatów jest chyba w
    stolicy. I tu mam kilka pytań. Jakie są perspektywy znalezienia pracy w
    Warszawie lub innym mieście? Jakie są koszty takiego wyjazdu? Ile kosztuje
    wynajęcie małego mieszkania? Na co zwracać uwagę przy wyborze mieszkania?
    Jakie inne dodatkowe kozsty są związane z takim wyjazdem? Czy ktoś z Was
    przechodził już podobną droge w swoim życiu? Jak mu się to udało i czy jest
    zadowolny? A może odradziłby mi taki wyjazd i poradził coś zupełnie innego?
    Z góry dzięki za wszelkie rady.

  • 2. Data: 2003-12-30 20:23:55
    Temat: Re: Wyjazd do Warszawy (lub innego miasta) za pracą?
    Od: d...@a...pl

    Takich jak Ty jest spora grupka.
    Mieszkają w .... domkach letniskowych pod Warszawą lub kawalerkach po kilka
    osób. Po drugie jeżeli nie masz mocnych znajomości lub bardzo dobrej szkoły (
    np.SGH ) z zagranicznymi praktykami to nie masz co marzyć o dobrej posadzie.

  • 3. Data: 2003-12-30 20:42:00
    Od: "leszcz" <l...@p...com>

    Użytkownik <d...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    szkoły (
    > np.SGH ) z zagranicznymi praktykami to nie masz co marzyć o dobrej

    Nie musi to być jakaś dobra posada. Na początek wystarczy jakaś w miarę
    normalna praca, dzięki której mógłbym się samodzielnie utrzymywać. A jesłi
    chodzi o te domki letniskowe, to mnie interesuje raczej jakaś kawalerka w
    bloku, koniecznie z dostępem do internetu (jak już mówiłem jestem
    informatykiem). I mieszkać w niej chciałbym na razie sam, a z czasem z
    jeszcze jedną osobą. A znajmości to w obcym mieście niestety mieć nie będę.

  • 4. Data: 2003-12-30 21:01:07
    Od: "Cam" <c...@g...pl>

    Napiszę Ci tak: pracy poszukałem sobie przez internet. Pojechałem do W. tydzień przed

    rozpoczęciem i wynająłem mikroskopijną kawalerkę na Żoliborzu za ca. 650,-/mies. I
    dalej z
    górki :-) Miałem już regularną pensję, sprowadziłem rodzinę - wynająłem 3 pokojowe
    mieszkanie i tyle. Powiodło się, choć momentami nie było lekko. My to nie amerykanie,

    zmieniający miejsce zamieszkania co chwilę. Polak od urodzenia do śmierci ma "ten sam

    meldunek". I nie zniechęcaj się warszawiakami. Jak się dobrze urządzisz, to przez
    pierwsze trzy
    lata nie spotkasz ani jednego :) a potem też niełatwo. Tylko jedna uwaga: staraj się
    być w czymś
    naprawdę dobry. Nie tak ogólnie. W czymś konkretnym. Wtedy masz szansę na załapanie
    pracy
    za godziwe pieniądze. Spotkałem tutaj wielu szczerych i skłonnych do pomocy ludzi,
    dzięki
    którym wszystko poszło tak dobrze. I sam teraz staram się pomagać innym...

    pozdrawiam i życzę szczęścia
    Cam

  • 5. Data: 2003-12-30 21:05:01
    Od: d...@a...pl

> [...]
    > jeszcze jedną osobą. A znajmości to w obcym mieście niestety mieć nie będę.

    No cóż. Powysyłać CV zawsze możesz. Co do mieszkania to służę informacją.
    Kawalerki w Centrum od 1300 zł do ..... (tego nie wie nikt)
    Do tego koszt internetu w zależności od usługodawcy lub osiedlowej sieci od 150
    zł lub wydzwanianie modemowe i oczywiście wszystkie inne opłaty (media, c.o.)

    Co do internetu modemowego to 3/4 wynajmowanych mieszkań ma założone blokady na
    rozmowy międzymiastowe i międzynarodowe oraz 020....
    Jest to związane z kwestią bezpieczeństwa. Bardzo często zdarzało się że klient
    gaworzył z gorącymi wargami Kasi Figury na 0 700 a potem spieprzał gdy rachunek
    za telefon wynosił kilkanaście tysięcy.

    Co rozumiesz przez normalną pracę ?
    Ja mam wyższe wykształcenie (ekonomia) i ..... od lipca też nie mogę znaleźć
    pracy w Warszawie :(

  • 6. Data: 2003-12-30 21:15:33
    Od: d...@a...pl

    I nie zniechęcaj się warszawiakami. Jak się dobrze urządzisz, to przez pierwsze
    trzy lata nie spotkasz ani jednego :)

    No właśnie. Coraz rzadziej w Warszawie spotkać ..... warszawiaka :(
    Ciekawi mnie, co warszawiacy mają robić poszukując pracy.
    Wyjeżdżać na prowincję?

    Jak ostatnio kupiłem działkę 60 km od Warszawy to w sklepie (dawnym GS-ie)
    poszła plotka po wsi, że krawaciarze ziemię wykupują, pchają się z buciorami na
    wieś, rządzić przyjechali ( chciałem od sołectwa staw wydzierżawić i go
    zarybić).

  • 7. Data: 2003-12-30 21:16:09
    Od: "leszcz" <l...@p...com>

    Użytkownik "Cam" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Napiszę Ci tak: pracy poszukałem sobie przez internet. Pojechałem do W.
    tydzień przed
    > rozpoczęciem i wynająłem mikroskopijną kawalerkę na Żoliborzu za ca.
    650,-/mies.

    Wielkie dzięki za Twoje rady. Mam jeszcze jedno pytanie. Piszesz, że pracę
    znalazłeś poprzez internet. Czy było to już po przenosinach do Warszawy czy
    wczesniej? Pytam, ponieważ ja również poszukuję pracy głównie za
    pośrednictwem internetu, ale odnosze wrażenie, że jak tylko osoby
    odpowiedzialne za zatrudnienie przeczytają moje obecne miejsce zamieszkania
    (500 km od Warszawy) to CV od razu ląduje w koszu na śmieci, bez
    przeczytania go do końca.

  • 8. Data: 2003-12-30 21:24:19
    Od: "leszcz" <l...@p...com>

> [...]
    od 150
    > zł lub wydzwanianie modemowe i oczywiście wszystkie inne opłaty (media,

    To faktycznie dość drogo.

    > Co rozumiesz przez normalną pracę ?
    > Ja mam wyższe wykształcenie (ekonomia) i ..... od lipca też nie mogę
    znaleźć
    > pracy w Warszawie :(

    Już częściowo wyjaśniłem w poprzednim poście. Taka, abym mógl się z niej
    samodzielnie utrzymać. a więc opłacić wszystkie rachunki i mieć jeszcze
    trochę pieniędzy na życie. Nie musi to być od razu jakieś stanowisko
    kierownicze w międzynarodowym koncernie, gdzie potrzebne są wymienione przez
    Ciebie perfekcyjne znajomości języków obcych i zagraniczne praktyki. Na
    początek mógłbym być np. administratorem sieci (nawet niezbyt wielkiej),
    serwisantem sprzętowym etc.

  • 9. Data: 2003-12-30 21:30:09
    Od: "leszcz" <l...@p...com>

> [...]
    >

    > No właśnie. Coraz rzadziej w Warszawie spotkać ..... warszawiaka :(
    > Ciekawi mnie, co warszawiacy mają robić poszukując pracy.

    Wiesz podejrzewam, ze wiekszosc tych osob, ktora teraz pracuje w stolicy z
    checia wrocilaby w rodzinne strony, gdyby tylko miala jakiekolwiek szanse na
    zatrudnienie. Tymczasem takich szans nie maja i to nie ich wina, ze tak
    jest. Dlatego wszyscy pchaja sie do tej "Ziemi Obiecanej" jaka teraz jest
    Warszawa.

  • 10. Data: 2003-12-30 21:38:48
    Od: d...@a...pl

> [...]
    > Ciebie perfekcyjne znajomości języków obcych i zagraniczne praktyki. Na
    > początek mógłbym być np. administratorem sieci (nawet niezbyt wielkiej),

    Też Ci odpowiadam.
    Mój kolega.
    Pracownik HELP DESK u jednego z operatorów telefonii komórkowej:
    Doskonała znajmomość Java Script, C++, HTML, DHTML, CSS, MySQL.
    Jak pacież Win XT/NT , MS Acces, Oracle
    Płynny angielski i średni francuski.

    Brutto 4 600 zł. + tel. komórkowy, pakiet socjalny,