PracaGrupypl.praca.dyskusjeWyjazd do Warszawy (lub innego miasta) za pracą? › Re: Wyjazd do Warszawy (lub innego miasta) za pracą?
    From: "gromax" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wyjazd do Warszawy (lub innego miasta) za pracą?
    Date: Wed, 31 Dec 2003 00:19:48 +0100

    Czy są tacy? pełno. Wystarczy wsiąść do pociągu w Katowicach, Krakowie,
    Zawierciu, poznaniu, gdańsku. expres odchodzący ok. 4 - 5 rano zawalony jest
    w większości ludźmi którzy dojeżdżają.
    poniedziałek z rana - kierunek Warszawa, piątek wieczorkiem - kierunek dom.

    jakie są perspektywy? w Wawie są większe możliwości, bo i więcej firm.
    koszty wyjazdu - nie napisałeś z jakiego miasta, więc polecam strony
    przewoźników z cenami. generalnie, cena przejazdu będzie się wahać od 20 do
    120 zł w jedną stronę (autobus, pociąg pośpieszny, ekspres)
    wynajęcie małego mieszkania - w tej chwili mój brat znalazł jednopokojowe
    mieszkanko (umeblowane) na ursynowie za 1000pln + prąd + telefon + kablówka.
    przypuszczam że taniej to za bardzo nie znajdziesz, a w górę to tylko
    przebierać. dla porównania - kilka lat temu mieszkałem we Wrocławiu, tam za
    umeblowane dwupokojowe mieszkanie w bloku płaciliśmy łącznie 1000 pln plus
    media. Na co zwracać uwagę przy wyborze? łatwość dojazdu, sąsiedzi, wygląd
    mieszkania, czy jest jakieś robactwo (plaga w Warszawie, zadomowiły się w
    blokach z tzw. wielkiej płyty) albo inne myszy, jaki jest właściciel (znam
    przypadki że np. oglądała kobieta w zaawansowanej ciąży mieszkanie i
    właściciel stwierdził, że nie zgadza się na takie małe dziecko w domu, co
    innego jakby już miało miesiąc życia) no i cenę.
    dodatkowy koszt, to w sumie bilet miesięczny. normalny na wszystkie linie
    miejskie dzienne i nocne będzie najbardziej aktualny. tu odsyłam na
    www.ztm.waw.pl
    więcej dodatkowych kosztów to np drogie piwko w pubach/knajpach.
    Przechodziłem tę ścieżkę, urodziłem się w Warszawie, kilka lat mieszkałem
    poza nią i teraz jestem z powrotem (w pracy), rodzina mieszka dość daleko
    (3,5-4 godzin jazdy w jedną stronę, bardziej mi się opłacają środki masowej
    komunikacji niż jazda autem)
    W związku z tą rozłąką z rodziną jest dosyć ciężko. Ale jak pocieszała mnie
    babcia, ona wysłała dziadka do Warszawy do pracy w takich czasach, gdzie
    telefonu nie było, przejazd był dużo cięższy i generalnie około dwóch lat
    ona była na wsi a dziadek w warszawie. i przez ten czas kontaktowali się
    wyłącznie listownie.

    Nie będę ci odradzał. nie będę cię zachęcał. Wyznacznikiem dla ciebie
    powinno być określenie, co tak naprawdę chcesz robić. Jak widzisz
    perspektywy rozwoju u siebie, to pracuj u siebie. jak widzisz perspektywy w
    przeprowadzce, to się przeprowadź.

    i życzę powodzenia

    gromax