PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy mozna odwlekac wyplate wynagrodzenia?

  • 1. Data: 2003-12-30 18:37:36
    Temat: czy mozna odwlekac wyplate wynagrodzenia?
    Od: "Bartek" <b...@i...com.pl>

    Witajcie

    Piszę po raz pierwszy, więc pozdrawiam wszystkich serdecznie.

    Proszę o radę związana z prawem pracy.

    Do końca listopada byłem pracownikiem pewnej firmy (życzę serdecznie abyście
    nigdy nawet nie znaleźli w jej pobliżu), w ostatnim dniu listopada moja
    terminowa umowa o pracę się zakończyła. Zasady płacenia wynagrodzenia w owej
    firmie są takie, że pensja za dany miesiąc płacona powinna być (powinna, to
    dobre słowo) do 10 dnia miesiąca następnego, natomiast premia do 10 dnia
    miesiąca następnego po następnym. Przykład, część stała wynagrodzenia za
    listopad płatna jest do 10 grudnia natomiast premia za listopad do 10
    stycznia.

    Więc po odejściu z firmy powinienem do 10 grudnia otrzymać "stałą" za
    listopad i premie za październik. Niestety do dzisiejszego dnia
    wynagrodzenia nie dostałem, dzwoniłem kilkakrotnie do mojego byłego szefa,
    ten odparł, że moja "obiegówka" krąży po działach, o których istnieniu
    pierwszy raz słyszałem, w oddziale firmy w innym mieście, że tam ktoś jest
    na urlopie, a inny na chorobowym i po nowym roku się zobaczy.

    W ten sposób mogą odwlekać wypłatę mojego wynagrodzenia w bliżej
    nieokreśloną przyszłość. Przyznam się, że skończyły mi się pieniądze i
    bardzo mnie ta sytuacja denerwuje, tym bardziej, że już dostałem kwitek z
    wyliczoną kwotą wynagrodzenia.

    Moje pytanie jest takie: Czy ta praktyka jest uczciwa (zgodna z prawem)? Czy
    muszę się na nią godzić? Co mogę zrobić oprócz bezsilnego zaciskania pięści?

    z góry serdecznie dziękuję za rady i pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2003-12-30 22:10:52
    Temat: Re: czy mozna odwlekac wyplate wynagrodzenia?
    Od: "Joanna" <a...@i...pl>

    Wydaje mi się, ze Twoj pracodawca sciemnia. Terminowane wyplacanie pensji to
    obowiazek pracodawcy, i nie moze on sie zaslaniac takimi czy innymi
    sytuacjami.

    Ostatnio pisali w gazecie wyborczej co zrobic (www.gazeta.pl), jesli
    pracodawca nie placi, moze poszukasz u nich w archiwum ?

    pozdrawiam,
    Joanna

  • 3. Data: 2003-12-31 09:29:06
    Od: "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl>

    "Bartek" <b...@i...com.pl> napisał(a) tak:
    > Witajcie
    >
    > Piszę po raz pierwszy, więc pozdrawiam wszystkich serdecznie.
    >
    > Proszę o radę związana z prawem pracy.

    [...]
> [...]
    pięści?

    > z góry serdecznie dziękuję za rady i pozdrawiam

    NIgdy nie należy byc bezsilnym!
    GW drukowała w którejś poniedziałkowej wzór pozwu do sądu pracy o
    wypłatę należnego wynagrodzenia. I to nalezy zrobić. Ale zanim
    zaczniesz się denerwować sądem, to po prostu powiedz o tym pracodawcy,
    uśwniadom go.

    Jerzy

  • 4. Data: 2003-12-31 17:46:24
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > muszę się na nią godzić? Co mogę zrobić oprócz bezsilnego zaciskania pięści?
    >
    > z góry serdecznie dziękuję za rady i pozdrawiam
    Uświadom pracodawcę ,że należą Ci się także odsetki. Pozdrowienia.

  • 5. Data: 2004-01-03 19:04:02
    Od: "Jan" <m...@b...pl>

> [...]
    pięści?

    > z góry serdecznie dziękuję za rady i pozdrawiam

    Uważam, że oficjalna skarga do PIPu wystarczy. Oni tam szybko się uporają
    z twoim szefem, nakażą wypłatę+odsetki i ukarają go mandatem za ciężkie
    naruszenie praw pracownika.
    PZDR!