PracaGrupypl.praca.dyskusje › Whirlpool-nagonki

  • 21. Data: 2008-10-02 16:10:02
    Temat: Re: Whirlpool-nagonki
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gc0kc4$1k6a$1@opal.icpnet.pl...

    > Można by (w normalnym prawie) zawierać umowy z różnym okresem
    > wypowiedzenia dla poszczególnych stron

    i k... co jeszcze ?
    Dlaczego nie możesz wykroczyć poza proste acz nierealne recepty ? Marnujesz
    zasoby pracodawcy (ciekawe, kiedy się zorientuje ?) motając się wśród
    efektownych i nierealistycznych pomysłów. Oczywiście, gdyby było
    niewolnictwo, byłoby zajebiście, gdyby babcia miała wąsy - też.

    e.

  • 22. Data: 2008-10-02 16:24:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gc2rm3$mt7$1@atlantis.news.neostrada.pl entroper
    <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> pisze:

    > i k... co jeszcze ?
    Diabli wiedzą. Któż przewidzi co zwichrowana psychika urodzi?

> [...]
    > się wśród efektownych i nierealistycznych pomysłów. Oczywiście, gdyby było
    > niewolnictwo, byłoby zajebiście, gdyby babcia miała wąsy - też.
    Trochę offtopicznie, trochę przewrotnie zauważyć sobie pozwolę, że sam KP
    nosi w sobie pewne elementy dyskryminujące pracownika.
    Czasem spotykamy się z wypowiedziami, że KP jest stronniczy, że nadaje
    pracownikom przywileje. Najgłupsi twierdzą nawet, że jest szkodliwy i zbędny
    (sic!).
    Zostawmy jednak, nie warto ich brać pod uwagę.
    KP podaje wyraźnie, jakich informacji pracodawca ma prawo _żądać_ od
    _ubiegającego_ się o zatrudnienie.
    Jakoś jednak nie znajduję w tym akcie prawnym podobnych zapisów i stylistyki
    w przeciwną stronę - jakich informacji miałby prawo _żądać_ ew.
    zainteresowany zatrudnieniem od _pracodawcy_ _ubiegającego_ się o
    pracownika. ;)

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2008-10-02 16:34:17
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Thu, 02 Oct 2008 16:00:15 +0200, Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> wklepał(-a):

    >Zawierając odpowiednie umowy. To jasne.

    Zmieniać warunki początkowe to każdy umie. :> Mowa jest o najkrótszym okresie
    wypowiedzenia, czyli sytuacji idealnej wg AnyUsera.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 24. Data: 2008-10-02 18:59:44
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Trochę offtopicznie, trochę przewrotnie zauważyć sobie pozwolę, że sam
    > KP nosi w sobie pewne elementy dyskryminujące pracownika.

    Tak naprawdę najgroźniejszym elementem dyskryminującym pracownika jest to,
    że może mieć wielki problem z wyegzekwowaniem tego, co mu się należy. A w
    takiej sytuacji nie trzeba silniejszego dwa razy namawiać, żeby skorzystał
    (patrz choćby wątek "co zrobić z takim szefem"). W takiej sytuacji najlepszy
    KP nie pomoże.

> [...]
    > Jakoś jednak nie znajduję w tym akcie prawnym podobnych zapisów i
    > stylistyki w przeciwną stronę - jakich informacji miałby prawo _żądać_

    Prawo silniejszego. Ale z drugiej strony - jeśli się wie, gdzie szukać -
    biały wywiad daje w Polsce zaskakująco dobre rezultaty. M.in. dzięki
    niesamowitej siermiężności przeciętnego pracodawcy.

    e.

  • 25. Data: 2008-10-02 19:21:50
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.com>

    GAL wrote:
    > Słyszałem dziś, że Whirlpool szykuje masowe zwolnienia , ale wcześniej
    > postanowił zwolnić część załogi tańszym sposobem i ...[?!] robi swoiste
    > obławy na pracowników. Grupowe badanie alkotestem. Jakiś czas temu
    > znajomy opowiadał mi, że w środku nocy ochrona otoczyła pracujących na
    > taśmie i kazała pojedynczo w asyscie obstawy iśc do szafek

    Nie rozumiem, gdy robi się z legalnego i moralnie uzasadnionego
    działania pracodawcy wielką afere, niczym wyzysk z 19. wieku. Czy
    badanie alkotestem i sprawdzenie szafki z kurtką i kanapkami uwłacza
    jakoś godności osobistej? Nie sądze.
    Rozwijając pierwsze zdanie: jeśli Whirlpool chce zrobić masowe
    zwolnienia, będzie musiał dodatkowo wynagrodzić pracowników (odprawy).
    To dobry pomysł żeby pozbyć się pijaków i złodziei (nazwijmy rzeczy po
    imieniu) i nie premiować ich w ten sposób. ... alkotest i inspekcja
    szafek nie uderzą w nikogo więcej.

    P.

  • 26. Data: 2008-10-02 19:23:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gc37ff$mk7$1@nemesis.news.neostrada.pl Piotr C.
    <k...@...m.a.i.l.com> pisze:

> [...]
    > pracodawcy wielką afere, niczym wyzysk z 19. wieku. Czy badanie alkotestem
    > i sprawdzenie szafki z kurtką i kanapkami uwłacza jakoś godności
    Bo nie rozumiesz pojęcia godności osobistej.

    Jak wyżej - nie rozumiesz...

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2008-10-02 19:24:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gc35ke$jql$1@atlantis.news.neostrada.pl entroper

> [...]
    > takiej sytuacji nie trzeba silniejszego dwa razy namawiać, żeby skorzystał
    > (patrz choćby wątek "co zrobić z takim szefem"). W takiej sytuacji
    Sam KP nie. Ale KP to tylko jedna ustawa, a prawo pracy to szereg aktów
    prawnych. Aby ustawa działała potrzebne są odpowiednie przepisy wykonawcze i
    skuteczne mechanizmy egzekwowania. Za poważne naruszenia praw pracowniczych
    PIPa nakłada symboliczne mandaty, sądy (jeśli już do postępowania sądowego
    dojdzie) orzekają rozśmieszające kary, a wszystko z racji idiotycznych
    przepisów wykonawczych. Jakby taki jeden z drugim łajdak zapłacił tak, żeby
    go naprawdę zabolało, gdyby w szczególnie uzasadnionych przypadkach utracił
    na jakiś czas prawo prowadzenia działalności gospodarczej (jak np. pijany
    kierowca PJ, czy przedstawiciele niektórych zawodów prawo ich wykonywania),
    to możliwość wyegzekwowania przez pracownika tego, co mu się należy zapewne
    by wzrosła.

    > Prawo silniejszego.
    No widzisz, a są tacy co uważają, że KP faworyzuje pracownika.

    > Ale z drugiej strony - jeśli się wie, gdzie szukać -
    > biały wywiad daje w Polsce zaskakująco dobre rezultaty. M.in. dzięki
    > niesamowitej siermiężności przeciętnego pracodawcy.
    Szczerze mówiąc nie odnoszę takiego wrażenia. Ludzie ogólnie w swej masie
    słabi, apatyczni, konformistyczni (by nie rzec tchórzliwi) i - co tu owijać
    w bawełnę - mający nikłe pojęcie o prostej godności i szacunku do siebie.
    Choć z drugiej strony można to po części zrozumieć.
    Uogólniając - pracodawca pozbawiając pracownika pracy pozbawia go
    najczęściej środków do życia, ale sam ich nie traci. Pracownik nie jest w
    stanie wykonać tego samego.

    --
    Jotte

  • 28. Data: 2008-10-02 19:29:15
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.com>

    GAL wrote:
> [...]

    To dobry pomysł żeby pozbyć się pijaków i złodziei (nazwijmy rzeczy po
    imieniu) i nie premiować ich w ten sposób. ... alkotest i inspekcja

    Do tego te DRAMATYCZNE OPISY SCEN:
    "w środku nocy ochrona otoczyła pracujących na taśmie"
    - a gdyby to był ŚRODEK DNIA, zrobiłoby to różnicę?
    "Szukali czy któryś z pracowników nie ma czegoś poza prywatnymi rzeczami"
    - no wstrząsające, przecież to normalne że trzymamy w swoich szafkach
    "fanty" podprowadzone pracodawcy. W odpowiednim momencie zabieramy je
    do domu.
    "Za rękawice ochronne (...) podobnież grożono dyscyplinarką"
    - z akcentem na podobnież ;)

    Drodzy państwo, nie mam nic wspólnego z Whirlpoolem. Ale nie dajmy się
    ponosić dziennikarskiej propagandzie ;)

    P.

  • 29. Data: 2008-10-02 19:35:43
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.com>

    Jotte wrote:
    > Bo nie rozumiesz pojęcia godności osobistej.

    Zrobiłem cancelposta i dopisałem ciąg dalszy, ale to nieistotne teraz...
    Pojęcie godności osobistej rozumiem; nie jestem pracownikiem fizycznym
    więc może tego kontekstu nie do końca rozumiem. W każdym razie, nie
    mając sobie nic do zarzucenia (tj. będąc trzeźwym i nie mając "fantów" w
    szafce) nie miałbym nic przeciwko takim kontrolom.
    Zwróć uwagę, że np. pracownicy PKS / MPK bywają kontrolowani codziennie.
    Łącznie z chodzącymi ideałami, którzy nigdy nie piją. Nie uwłacza to
    godności. Praca na linii z ciężkim AGD "pod wpływem" może być
    niebezpieczna - również w tym kontekscie nie rozumiem problemu z kontrolami.

    P.

  • 30. Data: 2008-10-02 19:40:49
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > Najgłupsi twierdzą nawet, że jest szkodliwy i zbędny (sic!).
    > Zostawmy jednak, nie warto ich brać pod uwagę.

    Oczywiście, że nie warto, bo znowu zaczną pytać o argumenty przemawiające za KP
    i znowu trzeba będzie się na nich "obrażać", aby uniknąć publicznego wyjścia na
    głupka.

    --
    andreas