PracaGrupypl.praca.dyskusje › Osoba fizyczna - zlecenia...

  • 1. Data: 2008-09-30 14:36:46
    Temat: Osoba fizyczna - zlecenia...
    Od: "g...@g...com" <g...@g...com>

    Witam serdecznie,
    nakreślę szybko sytuację. Jestem studentem informatyki i od jakiegoś
    czasu realizuję takie proste zlecenia - poprawka stronki, jakiś
    program napiszę. Zastanawia mnie to, jak ja jako osoba fizyczna
    powinienem to rozliczać i jakie rachunki wystawiać.

    Dziękuję za zainteresowanie.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-09-30 18:30:00
    Temat: Re: Osoba fizyczna - zlecenia...
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 30 Sep 2008 07:36:46 -0700 (PDT), g...@g...com napisał(a):

> [...]
    > program napiszę. Zastanawia mnie to, jak ja jako osoba fizyczna
    > powinienem to rozliczać i jakie rachunki wystawiać.

    podłączam się do pytania, raz na kwartał wykonam jakieś zlecenie, nie
    prowadzę usług w sposób zorganizowany i ciągły, więc czy aby wystawić 4
    rachunki w roku muszę mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą ?
    Zaznaczam, że gdy mówię, że nie mam firmy to zleceniodawce nachodzi niechęć
    do pisania umów, odprowadzania zaliczek na podatek itd. obciążeń
    towarzyszących dziełom czy zleceniom i "robota" przechodzi mi koło nosa.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Galeria foto Piętrus KM Bombardier http://tiny.pl/85vd

  • 3. Data: 2008-09-30 19:05:51
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

> [...]
    > do pisania umów, odprowadzania zaliczek na podatek itd. obciążeń
    > towarzyszących dziełom czy zleceniom i "robota" przechodzi mi koło nosa.

    To świadczy imho raz o braku zrozumienia zasad związanych z rozliczeniem
    umowy o dzieło a dwa o braku umiejętności negocjacyjnych ze strony tego
    co mu "przechodzi koło nosa". Jedyną różnicą dla firmy jest to że musi
    na koniec roku PIT-11 wypisać. Poza tym ma dokładnie tyle samo roboty.
    Umowę o wykonanie zawsze jakąś trzeba spisać. Rachunek za usługę zawsze
    jakiś wystawiasz i zaksięgować go trzeba. Różnica tylko taka, że przy DG
    dojdzie jeszcze VAT. PIT firma i tak odprowadza co miesiąc więc czy
    dołoży do niego parę złotych więcej w związku z Twoją umową czy mniej
    różnicy nie robi. Tylko ta deklaracja roczna zostaje. Jeśli to jest
    problem to współczuję klientów. Przez ostatnie 2 lata zarabiałem tylko w
    ten sposób i żadnych problemów ani z umowami ani z ich rozliczaniem nie
    miałem.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 4. Data: 2008-09-30 21:30:29
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

> [...]

    > do pisania umów, odprowadzania zaliczek na podatek itd. obciążeń
    > towarzyszących dziełom czy zleceniom i "robota" przechodzi mi koło nosa.

    To podłącz się pod jakąś firmę znajomego. On podpisze umowę z twoją
    docelową firmą, ty wykonasz umowę o dzieło dla firmy znajomego.
    Powiedzmy, że to jednak podpada pod firmanctwo, ale przy skali
    4 zleceń w roku, nikt się nie będzie czepiał.

    A może jednak zarejestruj działalność czy firmę?
    Ale niekonieczne w Polsce... :-)

    Stach

  • 5. Data: 2008-10-01 12:39:21
    Od: "Tomek Renik" <s...@p...pl>

    Dnia 30-09-2008 o 23:30:29 Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> napisał(a):

    > A może jednak zarejestruj działalność czy firmę?
    > Ale niekonieczne w Polsce... :-)

    Dobry pomysł dajesz wątkotwórcy, zarejestrować firme, aby wystawić 4
    rachunki w roku.
    Ostatnio są jakieś znowelizowane przepisy dla zawieszania DG... tylko jak
    to zrobić jeśli nigdy nie wiadomo kiedy przyjdzie zlecenie ?

    --
    Tomasz Renik jestem

  • 6. Data: 2008-10-01 12:41:19
    Od: "Tomek Renik" <s...@p...pl>

    Dnia 30-09-2008 o 23:30:29 Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> napisał(a):

    > Ale niekonieczne w Polsce... :-)

    gdzie najprościej zarejestrować firmę, aby utrzymanie tej firmy było
    najtańsze ?
    Czechy ? Słowacja ? Białoruś ? Ukraina ? kiedyś było na pl.biznes że
    Watykan.

    --
    Tomasz Renik jestem

  • 7. Data: 2008-10-01 14:29:33
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Tomek Renik pisze:

> [...]
    > Ostatnio są jakieś znowelizowane przepisy dla zawieszania DG... tylko
    > jak to zrobić jeśli nigdy nie wiadomo kiedy przyjdzie zlecenie ?

    Kto mówi, że musi się na 4 zatrzymywać.
    A odwieszasz, jak przyjdzie zlecenie. :-)
    Proste.

    Stach

  • 8. Data: 2008-10-01 14:31:30
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Tomek Renik pisze:

    > gdzie najprościej zarejestrować firmę, aby utrzymanie tej firmy było
    > najtańsze ?
    > Czechy ? Słowacja ? Białoruś ? Ukraina ? kiedyś było na pl.biznes że
    > Watykan.

    Niestety, mogę się tylko podpisać pod pytaniem.
    Sam właśnie szukam tego typu możliwości.
    Możemy pogadać na priv.

    Stach