PracaGrupypl.praca.dyskusje › Whirlpool-nagonki

  • 1. Data: 2008-10-01 15:40:46
    Temat: Whirlpool-nagonki
    Od: "GAL" <G...@T...pl>

    Słyszałem dziś, że Whirlpool szykuje masowe zwolnienia , ale wcześniej
    postanowił zwolnić część załogi tańszym sposobem i ...[?!] robi swoiste
    obławy na pracowników. Grupowe badanie alkotestem. Jakiś czas temu znajomy
    opowiadał mi, że w środku nocy ochrona otoczyła pracujących na taśmie i
    kazała pojedynczo w asyscie obstawy iśc do szafek ubraniowych.Było
    przeszukanie u każdego pracownika.Podobnież nawet zaglądali do pudła z
    podpaskami .Szukali czy któryś z pracowników nie ma czegoś poza prywatnymi
    rzeczami..Za rękawice ochronne zakładowe, które były w takiej szafce
    podobnież grożono dyscyplinarką.Podobnież było [i chyba teraz jest] z
    badaniem alkotestem. W środku nocy wpada grupa ochroniarzy i otacza taśmę i
    pracujących tam ludzi. Następnie każdy pracownik po kolei jest badany
    alkotestem.
    Jak Wam się to podoba? Mnie bardzo mocno wzburza jeśli pracownik jest
    podmiotem i poniewiera się człowiekiem jak ścierką. Potencjalnie uważa się
    każdego za złodziweja i pijaka i podaje uwłaczającym procedurom.
    A swoją drogą tam są bardzo silne związki -czyżby związkowcy byli za takimi
    metodami ?!
    GAL

  • 2. Data: 2008-10-01 16:00:44
    Temat: Re: Whirlpool-nagonki
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    GAL pisze:

    > A swoją drogą tam są bardzo silne związki -czyżby związkowcy byli za
    > takimi metodami ?!

    Związkowcy są za utrzymaniem własnych przywilejów a nie za czy przeciw
    jakimkolwiek metodom. ZZ w Polsce nie mają dziś nic wspólnego z dbaniem
    o prawa pracowników. To twór wypaczony i w takiej postaci jak jest
    szkodliwy i zbędny.
    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 3. Data: 2008-10-01 16:02:08
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > się każdego za złodziweja i pijaka i podaje uwłaczającym procedurom.
    > A swoją drogą tam są bardzo silne związki -czyżby związkowcy byli za

    Jakby prawo było normalne, to by nie było potrzeby stosowania takich metod.

    Po prostu by każdemu kulturalnie, jak do człowieka, powiedzieli, że
    pracuje np. do piątku (czy jak by tam potrzebowali).

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2008-10-01 16:07:53
    Od: "Krzysztof Wiśniewski" <w...@o...pl>

> [...]
    >
    > Po prostu by każdemu kulturalnie, jak do człowieka, powiedzieli, że
    > pracuje np. do piątku (czy jak by tam potrzebowali).

    Co wedlug Ciebie oznacza normalne prawo, czyzby takie w ktorym nie trzeba
    szanowac waznych, podpisanych i zakceptowanych przez obie strony umow o
    prace?

    Jesli na powyzsze pytanie odpowisz twierdzaco to albo znajdz sobie
    dziewczyne i przez chwile zapomnij ze jestes szefem albo idz do psychiatry.

  • 5. Data: 2008-10-01 16:25:20
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > Jesli na powyzsze pytanie odpowisz twierdzaco to albo znajdz sobie
    > dziewczyne i przez chwile zapomnij ze jestes szefem albo idz do psychiatry.

    Umowy oczywiście szanować trzeba.

    Natomiast nie powinno być obligatoryjnego terminu wypowiedzenia -
    ewentualnie powiedzmy 1 dzień. Wówczas pracownik samodzielnie
    negocjowałby z ewentualnym pracodawcą, jaka długość wypowiedzenia mu
    najbardziej odpowiada, a pracodawca mógłby się po prostu zgodzić lub
    nie. Ale nie powinno być wymuszonych np. 1/3 miesięcy na umowie na czas
    nieokreślony.

  • 6. Data: 2008-10-01 17:19:35
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > I teraz wyobraź sobie, że prowadzisz firmę zatrudniając 20 pracowników.
    > Kolejnego dnia przychodzisz i zastajesz na biurku powiedzmy 18 wypowiedzeń i
    > dzień później masz 2 pracowników. Jak sobie poradzisz?

    Dla niego nie ma najmniejszego znaczenia co mysli/chce/robi druga
    strona. dla niego ma znaczenie tylko i wyłącznie zysk przedsiębiorstwa.
    I raczej mu nie przetłumaczysz że gra rynkowa nie polega na strzelaniu
    do jednej bramki czy tez nie jest to gra o sumie zerowej...

    a niestety i w wiekszości jego podejście do tego się sprowadza. wydudkać
    pracownika (czyli zapłacić jak najmniej przy jak największym
    obciążeniu pracą), pomnażając majątek przedsiębiorstwa no i przede
    wszystkim uposażenie "kierownika zarządzającego załogą".

    Inna sprawa że przy stanie - jak podajesz 20 osób, wypowiedzenie 1
    dniowe od 90% załogi i pyszne pole do negocjacji dla tychże
    pracowników... bo szybko trzeba znaleźć osoby do wykonywania danej pracy
    (bo klient oczekuje, wymaga i płaci). Jak taki pracownik nie przegnie,
    to może sporo zyskać. Ale łatwo jest przedobrzyć i wk... pracodawcę i
    wtedy z negocjacji nici

  • 7. Data: 2008-10-01 17:24:56
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Sorry, ale to tak, jak piłkarz skarżący się, że w normalnym sporcie
    > wolno dotknąć piłki ręką. Trzeba se było wybrać siatkówkę,
    > szczypiorniaka albo kosza, jak przepisy futbolu ci nie pasują.

    a bramkarz????

  • 8. Data: 2008-10-01 17:42:00
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Oct 1, 6:07 pm, "Krzysztof Wiśniewski" <w...@o...pl>
    wrote:

    > Co wedlug Ciebie oznacza normalne prawo, czyzby takie w ktorym nie trzeba
    > szanowac waznych, podpisanych i zakceptowanych przez obie strony umow o
    > prace?

    Normalne prawo to takie, które pozwala podpisać umowę z dowolnym
    okresem wypowiedzenia, nawet pięciominutowym.

    --
    mihau

  • 9. Data: 2008-10-01 17:47:39
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Wed, 01 Oct 2008 18:25:20 +0200, Patryk Włos <a...@o...pl>
    wklepał(-a):

> [...]

    Kolejnego dnia przychodzisz i zastajesz na biurku powiedzmy 18 wypowiedzeń i
    dzień później masz 2 pracowników. Jak sobie poradzisz?

    Sławomir Szyszło

  • 10. Data: 2008-10-01 18:20:34
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 1 Oct 2008 10:42:00 -0700 (PDT), mihau
    <m...@g...com> wrote:

    >Normalne prawo to takie, które pozwala podpisać umowę z dowolnym
    >okresem wypowiedzenia, nawet pięciominutowym.

    Widziały gały co brały. Jak firma już podpisała te umowy, to niech je
    honoruje. Jakoś nie potrafię uronić łezki współczucia nad wielkim
    koncernem, który biedny musi przestrzegać terminu wypowiedzenia.
    Sorry, ale to tak, jak piłkarz skarżący się, że w normalnym sporcie
    wolno dotknąć piłki ręką. Trzeba se było wybrać siatkówkę,
    szczypiorniaka albo kosza, jak przepisy futbolu ci nie pasują.

    Gdyby wydarzenia opisane w pierwszym poście były prawdziwe, byłoby to
    maksymalne przegięcie. (Czy są, oczywiście nie wiem, więc piszę
    w trybie przypuszczającym.)

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com