PracaGrupypl.praca.dyskusje › Whirlpool-nagonki

  • 11. Data: 2008-10-01 18:51:39
    Temat: Re: Whirlpool-nagonki
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-01, Sławomir Szyszło <s...@C...pl> wrote:

    [...]

    > I teraz wyobraź sobie, że prowadzisz firmę zatrudniając 20 pracowników.
    > Kolejnego dnia przychodzisz i zastajesz na biurku powiedzmy 18 wypowiedzeń i
    > dzień później masz 2 pracowników. Jak sobie poradzisz?

    W obecnym stanie prawnym i łatwości uzyskania lewego L4 to taki wręczy
    wypowiedzenie i pójdzie na L4. I będziesz miał 2 pracowników, którzy
    zapierdalają by zarobić na tych 18-tu. Taka sytuacja jest lepsza? ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2008-10-01 19:04:12
    Od: "tama" <k...@p...onet.pl>

    > Gdyby wydarzenia opisane w pierwszym poście były prawdziwe, byłoby to
    > maksymalne przegięcie. (Czy są, oczywiście nie wiem, więc piszę
    > w trybie przypuszczającym.)
    >
    > --
    > Maciej Bójko
    Żadne przegięcie założę się ze pracownicy podpisali taka małą karteczkę,
    ze wyrażam zgodę na....
    i wszystko jest ok. Nie wiem czy napisanie oswiadczenia ze od dnia xxx nie
    wyrażam zgody miało by jakieś skutki do umowy o pracę...
    znam sprawę z doświadczenia w Hipermarkecie- (kilka lat temu) jak sie
    zwolnisz sam nie dostaniesz bezrobocia, jak firma ma cie zwolnic musi
    wypłacić ekstra i sytuacja patowa. Zabierałam do pracy bilet
    tramwajowy,klucze i 2 zł. zaszyłam sobie kieszenie zeby nikt nie podrzucił
    czegoś...

  • 13. Data: 2008-10-01 19:16:47
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 1 Oct 2008 21:04:12 +0200, "tama" <k...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >wypłacić ekstra i sytuacja patowa. Zabierałam do pracy bilet
    >tramwajowy,klucze i 2 zł. zaszyłam sobie kieszenie zeby nikt nie podrzucił

    Jeśli taką sytuację uważasz za normalną, to nie mam więcej pytań.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 14. Data: 2008-10-01 19:32:09
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia 1 Oct 2008 20:51:39 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wklepał(-a):

    >W obecnym stanie prawnym i łatwości uzyskania lewego L4 to taki wręczy
    >wypowiedzenie i pójdzie na L4. I będziesz miał 2 pracowników, którzy
    >zapierdalają by zarobić na tych 18-tu. Taka sytuacja jest lepsza? ;)

    Nie chodzi o kombinatorów, ale po prostu o sytuacje, gdy ktoś odchodzi. W takim
    przypadku z dnia na dzień firma może zostać bez pracowników.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 15. Data: 2008-10-01 19:37:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gc05mb$u82$1@news.dialog.net.pl GAL <G...@T...pl>
    pisze:

    > A swoją drogą tam są bardzo silne związki -czyżby związkowcy byli za
    > takimi metodami ?!
    A ile tam jest tych związków?
    I co to znaczy "silne"?
    Jaki mają zasięg działania (lokalny-zakładowy, ponadzakładowy, regionalny,
    ogólnopolski?).
    Zresztą w wielu związkach zawodowych panuje obecnie tendencja do
    praktycznego ograniczania działalności na terenie zakładu pracy głownie do
    tej dotyczącej członków związku.
    Ma to swoje uzasadnienie - pracownicy niezrzeszeni nie wspierają działań ZZ,
    nie płacą składek na działalnośc statutową i jeszcze czegoś od związku
    oczekują?

    A co do metod (w znacznej części bezprawnych, a wręcz przestępczych)
    opisanych przez ciebie - przecież do przeciwstawienia się takim praktykom
    nie jest potrzebny związek zawodowy. Co, odwaga osobista i szacunek do
    siebie szwankują?

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2008-10-01 19:51:32
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > Nie chodzi o kombinatorów, ale po prostu o sytuacje, gdy ktoś odchodzi. W takim
    > przypadku z dnia na dzień firma może zostać bez pracowników.

    Można by (w normalnym prawie) zawierać umowy z różnym okresem
    wypowiedzenia dla poszczególnych stron, albo też z jakąś klauzulą dla
    pracownika.

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 17. Data: 2008-10-01 20:56:45
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@C...pl>

    > I teraz wyobraź sobie, że prowadzisz firmę zatrudniając 20 pracowników.
    > Kolejnego dnia przychodzisz i zastajesz na biurku powiedzmy 18 wypowiedzeń i
    > dzień później masz 2 pracowników. Jak sobie poradzisz?

    To przecież napisał, że ma być negocjowany a nie 1 dzień. Pracownicy przecież też
    chcą mieć dłuższy okres wypowiedzenia a nie tylko krótszy.

  • 18. Data: 2008-10-02 11:52:40
    Od: ToJaJarek <t...@g...com>

    Sławomir Szyszło napisał(a):
    > Dnia Wed, 01 Oct 2008 18:25:20 +0200, Patryk W?os <a...@o...pl>
    > wklepa?(-a):

    > I teraz wyobra? sobie, ?e prowadzisz firm? zatrudniaj?c 20 pracownik?w.
    > Kolejnego dnia przychodzisz i zastajesz na biurku powiedzmy 18 wypowiedze? i
    > dzie? p?niej masz 2 pracownik?w. Jak sobie poradzisz?

    W bardzo prosty sposób: każdemu pracownikowi dobieram w umowie o prace
    indywidualnie termin wypowiedzenia zależnie od tego jak oceniam ryzyko
    jego odejścia i skutki tego odejścia na danym stanowisku jakie
    zajmuje..

  • 19. Data: 2008-10-02 14:00:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 01 Oct 2008 19:47:39 +0200, Sławomir Szyszło
    <s...@C...pl> wrote:

    >I teraz wyobraź sobie, że prowadzisz firmę zatrudniając 20 pracowników.
    >Kolejnego dnia przychodzisz i zastajesz na biurku powiedzmy 18 wypowiedzeń i
    >dzień później masz 2 pracowników. Jak sobie poradzisz?

    Zawierając odpowiednie umowy. To jasne.
    --
    _______/ /_ E-6 http://trzypion.oldfield.org.pl/trzypion/

  • 20. Data: 2008-10-02 15:30:40
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > niewolnictwo, byłoby zajebiście, gdyby babcia miała wąsy - też.

    hmmm... a co do tego ma babcia? ona juz na emeryturze i raczej nie mysli
    o pracy :)