PracaGrupypl.praca.dyskusje › VOBIS + PRACA

  • 21. Data: 2009-04-01 21:04:42
    Temat: Re: VOBIS + PRACA
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gr0kca$a4e$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Rozumiem, że pod pojęciem "miejsca pracy" rozumiesz pracodawcę, z którym
    > łączy się UoP.
    Słusznie rozumiesz. I nie chodzi tu o moje rozumienie. Tak jest w rozumieniu
    języka urzędowego.

    > Ale nie jest to jedyna możliwość. Miejscem pracy może być również VOBIS,
    > gdzie osoby pracują, a za swoją pracę wystawiają fakturę.
    I co wówczas wpiszesz w różnego rodzaju dokumentach jako "miejsce pracy"?
    Rozumujesz językiem potocznym. W takim przypadku nie ma miejsca pracy. Jest
    prowadzenie DG.

    --
    Jotte

  • 22. Data: 2009-04-01 21:16:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:gr0kca$a4e$1@news.onet.pl Liwiusz

    > Słusznie rozumiesz. I nie chodzi tu o moje rozumienie. Tak jest w
    > rozumieniu języka urzędowego.

    Nie znam takiej urzędowej definicji miejsca pracy.

    > I co wówczas wpiszesz w różnego rodzaju dokumentach jako "miejsce pracy"?
    > Rozumujesz językiem potocznym. W takim przypadku nie ma miejsca pracy.
    > Jest prowadzenie DG.

    To zależy przede wszystkim kto i w jakim celu pyta. Jeśli chodzi o
    formalny adres zakładu pracy, to przy DG jest to zazwyczaj adres
    zamieszkania samozatrudnionego. Jeśli komuś zależy na fizycznym miejscu
    pracy (np. żeby w razie konieczności kontaktu wiadomo było, gdzie
    szukać), to można podać adres VOBISu. Zazwyczaj tego typu pytania nie
    mają na celu zebranie informacji tylko od pracowników, ale też od osób,
    które wykonują pracę na podstawie innych umów - jak na przykład "miejsce
    pracy" rodziców zapisane w dzienniku lekcyjnym (jeśli jeszcze szkoły
    zbierają takie informacje).

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2009-04-01 21:34:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gr0ljp$e9d$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Nie znam takiej urzędowej definicji miejsca pracy.
    > To zależy przede wszystkim kto i w jakim celu pyta. Jeśli chodzi o
    > formalny adres zakładu pracy, to przy DG jest to zazwyczaj adres
    > zamieszkania samozatrudnionego.
    Miejsce pracy to pojęcie z zakresu KP, a KP dotyczy UoP, wystarczy poczytać
    Natomiast pojęcie samozatrudnionego jest pojęciem potocznym. W
    rzeczywistości oznacza osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą.
    Prowadzenie działalności gospodarczej != zamozatrudnienie.

    > Jeśli komuś zależy na fizycznym miejscu pracy (np. żeby w razie
    > konieczności kontaktu wiadomo było, gdzie szukać), to można podać adres
    > VOBISu.
    Mętne dywagacje.
    Wyraźnie pisałem o dokumentach.

    > Zazwyczaj tego typu pytania nie mają na celu zebranie informacji tylko od
    > pracowników, ale też od osób, które wykonują pracę na podstawie innych
    > umów
    Całkowicie bezpodstawne i błędne twierdzenie.

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2009-04-02 06:08:56
    Od: "Clive Codringher" <n...@m...maila>

    Jotte wrote:
    > Zbierając równocześnie skrzętnie dowody na oszustwo polegające na
    > niedopuszczalne prawnie kamuflowanie stosunku pracy. Przyjdą kłopoty
    > - będzie jak znalazł.

    Co nie zmienia faktu, że Vobis robi to od jakichś 15 lat i nadal
    świetnie się ma. Najwyraźniej jednak nie mają z tym problemów.

  • 25. Data: 2009-04-02 08:31:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:

    > Miejsce pracy to pojęcie z zakresu KP, a KP dotyczy UoP, wystarczy poczytać

    Wskaż przepis, z którego by wynikało, że miejsce pracy dotyczy
    wyłącznie UoP.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2009-04-02 11:56:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gr1t6b$1ka$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Wskaż przepis, z którego by wynikało, że miejsce pracy dotyczy wyłącznie
    > UoP.
    Czemu _ja_ mam poszukiwać i wskazywać dowody _twoich_ twierdzeń?
    Raczej ty wskaż przepis, z którego wywodzisz swoją tezę.

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2009-04-02 12:06:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gr1kpo$cte$1@atlantis.news.neostrada.pl Clive Codringher
    <n...@m...maila> pisze:

    > Co nie zmienia faktu, że Vobis robi to od jakichś 15 lat i nadal
    > świetnie się ma. Najwyraźniej jednak nie mają z tym problemów.
    Być może, nie jestem w stanie zweryfikować prawdziwości tej informacji.
    Ale to możliwe - wciąż wielu "pracodafców" łamie różne przepisy prawa, a
    ludzie często nie umieją upomnieć się o swoje lub nie wierzą w skuteczność
    takich działań.
    Co nie zmienia faktu, że do łamania prawa dochodzi.

    --
    Jotte

  • 28. Data: 2009-04-02 12:12:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:gr1t6b$1ka$1@news.onet.pl Liwiusz

    > Czemu _ja_ mam poszukiwać i wskazywać dowody _twoich_ twierdzeń?
    > Raczej ty wskaż przepis, z którego wywodzisz swoją tezę.

    Kiełbasi Ci się zupełnie. To Ty twierdzisz, że miejsce pracy to tylko
    UoP. Wskaż zatem dowody.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2009-04-02 12:13:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > skuteczność takich działań.
    > Co nie zmienia faktu, że do łamania prawa dochodzi.

    Może po prostu obu stronom to się opłaca? I nie demonizowałbym faktu,
    że dochodzi do łamania prawa. Łamanie prawa samo w sobie nie jest niczym
    złym. A niekiedy może być uważane za cnotę. To zależy od jakości tegoż
    prawa.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2009-04-02 12:18:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-02, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    [...]

    > Co nie zmienia faktu, że do łamania prawa dochodzi.

    Z takim argumentem to se można.
    Prawie żaden z pracodawców nie ma strażaka (specjalisty ds. ochrony
    p.poż z odpowiednim wyszkoleniem), mimo że w prawie taki zapis jest
    i do łamania praw dochodzi.

    To co? Zamykamy wszystkie te zakłady?
    Nawet jak do złamania przepisu nie doszło z ich winy?

    A w przypadku tzw. samozatrudnienia ograniczeniem jest nie KP,
    a ustawa o podatku dochodowym, czyli jakby nie patrzeć dokument
    odrębny i nie mieszczący się w zakresie dokumentów prawa pracy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl