PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop, kontakt z pracownikiem

  • 1. Data: 2006-03-28 05:48:36
    Temat: urlop, kontakt z pracownikiem
    Od: "fida" <f...@g...pl>

    Witam,
    Bardzo prosze o informacje, czy pracodawca może żądać pozostawienia numeru
    do kontaktu w czasie urlopu pracownika? Co w sytuacji, gdy pracownik nie ma
    telefonu?

    Pozdrawiam
    Anna

  • 2. Data: 2006-03-28 06:33:02
    Temat: Re: urlop, kontakt z pracownikiem
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > do kontaktu w czasie urlopu pracownika? Co w sytuacji, gdy pracownik nie

    Wg mnie ma prawo żądać pozostawienia możliwości kontaktu w czasie urlopu
    pracownika

    pozdrawiam
    fart

  • 3. Data: 2006-03-28 06:41:31
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu fart porozsypywal nastepujace haczki:
    > Wg mnie ma prawo żądać pozostawienia możliwości kontaktu w czasie urlopu
    > pracownika
    A co jesli poza tym ze pracownik nie ma telefnu to wyjezdza np pod
    namiot na jakies bezludzie, na dzika kwatere? Jesli pracodawca chce miec
    kontakt z pracownikiem to niech mu da sluzbowy telefon.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2006-03-28 12:53:31
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    oczywiście że ma prawo.
    pracownik podaje swój numer komórki.
    wychodząc z domu zapomina jej zabrać ...

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 5. Data: 2006-03-28 16:52:30
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > A co jesli poza tym ze pracownik nie ma telefnu to wyjezdza np pod
    > namiot na jakies bezludzie, na dzika kwatere? Jesli pracodawca chce miec
    > kontakt z pracownikiem to niech mu da sluzbowy telefon.

    jasne, że mu da .. i zabroni korzystać prywatnie :)))))))))
    a za zagubienie .... niewłączenie ... i wynikłe z tego tytułu staty ... PO
    DUPIE pracownika :))

    pozdrawiam
    fart

  • 6. Data: 2006-03-28 19:18:53
    Od: "exit" <josh11(antyspam)@wp.pl>

    Użytkownik "fida" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do kontaktu w czasie urlopu pracownika? Co w sytuacji, gdy pracownik nie

    Pracodawca moze jedynie ,,prosic,, o pozostawienie kontaktu.
    Nie masz obowiazku podawania kontaktu do siebie w czasie urlopu,nawet
    korzystajac ze sluzbowej komorki.Jest to Twoj czas wolny od
    pracy.Kontakty,ktore pozostawiles w kwestionariuszu osobowym sluza
    pracodawcy do kontaktu z pracownikiem w sytuacjach kryzysowych.

    pozdrawiam
    exit

  • 7. Data: 2006-03-28 23:38:07
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e0aioa$8uo$1@atlantis.news.tpi.pl fida <f...@g...pl>
    pisze:

    > Bardzo prosze o informacje, czy pracodawca może żądać pozostawienia numeru
    > do kontaktu w czasie urlopu pracownika?
    Nie. Ani w czasie urlopu, ani w ogóle.
    Dane jakich podania pracodawca może żądać od pracownika (ubiegającego sie o
    pracę) określa art. 22^1 KP.
    (Uwaga jednak na §4.) Poza tym zapisem nie znam żadnego przepisu
    uprawniającego pracodawcę do żądania jakichkolwiek innych danych. Istnieją
    jeszcze zapisy Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie
    zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze
    stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U.
    1996 Nr 62 poz. 286 z późn. zmianami), z których pośrednio wynika powinność
    poinformowania pracodawcy o zmianie adresu zameldowania/zameldowania
    (dyskusyjne), ale nic ponadto.

    > Co w sytuacji, gdy pracownik nie
    > ma telefonu?
    Nic. Posiadanie telefonu nie jest jeszcze w naszym kraju obowiązkowe. To
    zresztą i tak w tym kontekście bez znaczenia.

    Jotte

  • 8. Data: 2006-03-29 05:51:34
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > powinność
    > poinformowania pracodawcy o zmianie adresu zameldowania/zameldowania

    taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ?????????
    a jak wytumaczysz ten art kodeksu pracy ???
    Art. 167. § 1. Pracodawca może odwołać pracownika z urlopu tylko wówczas,
    gdy jego obecności w zakładzie wymagają okoliczności nieprzewidziane w
    chwili rozpoczynania urlopu.
    § 2. Pracodawca jest obowiązany pokryć koszty poniesione przez pracownika w
    bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu

    Czyli można odwołać pracownika z urlopu, pomijam pod jakimi warunkami, bo
    słowa "potrzeby pracodawcy" są enigmatyczne, ale idąc dalej, jeśli mogę
    odwołąć ... to muszę wiedzieć gdzie pukać, czyli gdzie jesteś ....

    Dlaczego ludzie nie chcą tego sobie uświadomić ??????
    JEŚLI JESTEŚ PRACOWNIKIEM TO JESTEŚ NIEWOLNIKIEM

    > Nic. Posiadanie telefonu nie jest jeszcze w naszym kraju obowiązkowe. To
    > zresztą i tak w tym kontekście bez znaczenia.

    nic ...... zaopatrzyć go w komórke i tyle ...... lub niech podaje adres
    zamieszkania i pracodawcy problem .... jak go powiadomić ....
    No nie rób jaj ...... przedsiębiorstwio się wali .... trzeba podjąć decyzję,
    na której tylko Ty się znas ... a tu Ciebie nie ma ..... i plajtujemy ....
    powaliło Cie chyba .... :)))))

    pozdrawiam
    fart

  • 9. Data: 2006-03-29 10:47:25
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e0d7ce$62d$1@nemesis.news.tpi.pl fart <a...@w...pl>
    pisze:

> [...]
    > Art. 167. § 1. Pracodawca może odwołać pracownika z urlopu tylko wówczas,
    > gdy jego obecności w zakładzie wymagają okoliczności nieprzewidziane w
    <cut>
    A co tu jest do tłumaczenia? To jasny zapis wyłączywszy określenie "wymagają
    okoliczności", co zresztą zaznaczyłeś niżej.

    > Czyli można odwołać pracownika z urlopu, pomijam pod jakimi warunkami, bo
    > słowa "potrzeby pracodawcy" są enigmatyczne, ale idąc dalej, jeśli mogę
    > odwołąć ... to muszę wiedzieć gdzie pukać, czyli gdzie jesteś ....
    To już zmartwienie pracodawcy.

    > Dlaczego ludzie nie chcą tego sobie uświadomić ??????
    To znaczy czego?

    > JEŚLI JESTEŚ PRACOWNIKIEM TO JESTEŚ NIEWOLNIKIEM
    Bajdurzysz, waść.

    > nic ...... zaopatrzyć go w komórke i tyle
    I to będzie nieskuteczne jeśli pracownik nie zechce być niepokojony podczas
    urlopu.

    > ...... lub niech podaje adres
    > zamieszkania i pracodawcy problem
    To już zapewne zrobił, na podstawie artykułu, który przywołałem.

    > No nie rób jaj ...... przedsiębiorstwio się wali .... trzeba podjąć
    > decyzję, na której tylko Ty się znas ... a tu Ciebie nie ma ..... i
    > plajtujemy .... powaliło Cie chyba .... :)))))
    Nie dramatyzuj. W takiej sytuacji tak ważny pracownik raczej nie dostanie
    urlopu. A jeśli skorzysta ze swoich praw i sam sobie weźmie to cóż - trudno,
    działalność gospodarcza wiąże się z ryzykiem. Zdarzyć się może także choroba
    czy inne wypadki losowe. Jest wiele spraw ważniejszych niż potrzeby czy
    zachcianki pracodawcy.
    Ale zasadniczo - nie o tym dyskutujemy, przeczytaj pytanie autora wątku.

    Jotte

  • 10. Data: 2006-03-29 16:07:15
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > To już zmartwienie pracodawcy.

    Jasne ...... ale można "ściagnąć" pracownika z urlopu ::))))) a otto
    chodziło :)

    > To znaczy czego?
    > Bajdurzysz, waść.

    W końcu to duskusje o pracy :))))))))))))))
    Ja stawiam zawsze, lub staram sie postawić w jakiejś skrajnej sytuacji ..
    czarnej lub białej ... a życie i tak postawi mnie w odcieniu szarości :))))

> [...]
    > choroba
    > czy inne wypadki losowe. Jest wiele spraw ważniejszych niż potrzeby czy

    Jotte .... Ty kurna nie przeżyłeś/aś kryzysu rosyjskiego, kiedy to z dnia
    na dzień waliły się polskie firmy związane z rosyjskim rynkiem zbytu ... i
    to jest np sytuacja, kiedy nagle potrzebuję pracownika ..... :))
    Jest wiele innych .. to wszystko jest uznaniowe i podlegalące skrajnie
    sądowi :)))

    > Ale zasadniczo - nie o tym dyskutujemy, przeczytaj pytanie autora wątku.

    To ja już odpowiedziałem, że ma prawo wsadzić mi pracodawca do plecaka swoją
    komórkę i wysłać na urlop :)))))

    pozdrawiam
    fart