PracaGrupypl.praca.dyskusje › VOBIS + PRACA

  • 31. Data: 2009-04-02 12:25:11
    Temat: Re: VOBIS + PRACA
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gr2a40$54j$3@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Kiełbasi Ci się zupełnie. To Ty twierdzisz, że miejsce pracy to tylko UoP.
    > Wskaż zatem dowody.
    Stary, czy ty przechodzisz jakiś kryzys, andropauzę czy co?
    Napisałem wyraźnie, że "miejsce pracy" to pojęcie z zakresu KP i tak jest.
    Nie pisałem, że wyłącznie, czytaj uważnie.
    Pojawia się także w aktach okolicznych (np. rozporządzenia).
    Oczywiście, że można go używać potocznie.
    Niemniej postulowanie, że można w okolicznościach formalno-urzędowych jako
    miejsce pracy podawać zleceniodawcę, zamawiającego dzieło lub po prostu
    kontrahenta jest, bardzo delikatnie mówiąc, kontrowersyjne.

    --
    Jotte

  • 32. Data: 2009-04-02 12:44:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrngt511g.610.proteus@pl-test.org Wojciech Bancer

    > Z takim argumentem to se można.
    Po prostu nie każdy go rozumie.

    > Prawie żaden z pracodawców nie ma strażaka (specjalisty ds. ochrony
    > p.poż z odpowiednim wyszkoleniem), mimo że w prawie taki zapis jest
    > i do łamania praw dochodzi.
    Miało go jednak nie być?

    > To co? Zamykamy wszystkie te zakłady?
    O, to jest "mądry" argument. I pozbawienie wloności od roku do 8 lat dla
    właściciela lub osoby odpowiedzialnej zapomniałeś dodać.
    A odpowiednio dolegliwa grzywna nie wystarczy?

    > Nawet jak do złamania przepisu nie doszło z ich winy?
    Uwzględnienie okoliczności łagodzących, wina nieumyślna - to osobne
    okoliczności.

    > A w przypadku tzw. samozatrudnienia ograniczeniem jest nie KP,
    > a ustawa o podatku dochodowym, czyli jakby nie patrzeć dokument
    > odrębny i nie mieszczący się w zakresie dokumentów prawa pracy.
    Guzik prawda. Na pierwszym miejscu jest podstawa uzyskiwania przychodu.
    Podatek to się płaci potem i może się okazać, że tzw. "samozatrudnienie" to
    zwyczajnie oszustwo dokonane w celu zakamuflowania faktycznie istniejącego
    stosunku pracy.

    --
    Jotte

  • 33. Data: 2009-04-02 12:45:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gr2a6f$54j$4@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Może po prostu obu stronom to się opłaca?
    To nie zmieniałoby faktu, że do łamania prawa dochodzi.

    > I nie demonizowałbym faktu, że dochodzi do łamania prawa.
    To nie demonizuj. Nikt cię nie zmusza.

    > Łamanie prawa samo w sobie nie jest niczym złym.
    Sprzeczność wewnętrzna.
    Nie ma czegoś takiego jak łamanie prawa samo w sobie.
    Przypadek łamania prawa jest zawsze skonkretyzowany.

    > A niekiedy może być uważane za cnotę. To zależy od jakości tegoż prawa.
    Przede wszystkim od punktu widzenia. Dla mnie przykładowo, z punktu widzenia
    kierowcy, prawo ograniczające prędkość w obszarze zabudowanym do 50 km/h
    jest niskiej jakości. Toteż nagminnie je łamię, co uważam za cnotę i nie
    jestem w tym odosobniony.
    Zatem jeśli przypadkiem wtargniesz mi na jezdnię i połamię coś poza prawem -
    nie miej pretensji. ;)

    --
    Jotte

  • 34. Data: 2009-04-02 13:41:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-02, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    [...]

    > Miało go jednak nie być?

    Niby coś z tym zrobią, ale obecny stan prawny jest taki, że jest on
    wymagany. Taki martwy przepis.

    > O, to jest "mądry" argument. I pozbawienie wloności od roku do 8 lat dla
    > właściciela lub osoby odpowiedzialnej zapomniałeś dodać.
    > A odpowiednio dolegliwa grzywna nie wystarczy?

    Odpowiednio dolegliwa grzywna może dać właśnie taki skutek (zamknięcie
    zakładu).

    [...]

> [...]
    > zwyczajnie oszustwo dokonane w celu zakamuflowania faktycznie istniejącego

    Ale dopiero ograniczenia w zakresie prawa podatkowego (nowelizacja
    ustawy o podatku dochodowym i wprowadzenie Art. 5b) dało jasne wytyczne
    co działalnością gospodarczą nie jest. Wcześniej to była rzecz
    uznaniowa i dowodzenie było o wiele bardziej skomplikowane.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 35. Data: 2009-04-02 14:36:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrngt55th.683.proteus@pl-test.org Wojciech Bancer

    > Odpowiednio dolegliwa grzywna może dać właśnie taki skutek (zamknięcie
    > zakładu).
    Nie przesadzaj - wątpię. Najwyżej jakiejś gównianej mikrofiremki może.
    Ale - trudno. Zwyczajne ryzyko prowadzenia działalności.
    Choć przepis faktycznie debilny.

    W KP to było i jest od dawna.

    --
    Jotte

  • 36. Data: 2009-04-06 15:33:19
    Od: "Norbird" <n...@p...com>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w
    wiadomości news:gr2ig2$56a$1@news.dialog.net.pl...
    > W KP to było i jest od dawna.

    Ładna dyskusja się rozpętała, ale może brat Rosany123 mógłby się w końcu
    wypowiedzieć, bo dalej nic nie wiem, czy to tylko plotki czy fakt?

  • 37. Data: 2010-04-20 08:28:43
    Od: "Krzysztof2001" <krzysztof.ciosek@WYTNIJ_TOgmail.com>

    Zapraszam na mojego bloga: http://pracavobis.blogspot.com

    Byłem pracownikiem tej firmy blisko 2 lata. Opisuję wszytko dokładnie, co i jak
    wygląda w tej chwilii. Najświeższe informacje bezpośrednio od pracownika.

  • 38. Data: 2010-04-20 08:36:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krzysztof2001 napisał(a):

    > Byłem pracownikiem tej firmy blisko 2 lata. Opisuję wszytko dokładnie,
    > co i jak wygląda w tej chwilii. Najświeższe informacje bezpośrednio od
    > pracownika.

    Króko mówiąc: plantacja?

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...