PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop przy zatrudnieniu na czas określony !!!

  • 1. Data: 2003-02-10 09:22:33
    Temat: Urlop przy zatrudnieniu na czas określony !!!
    Od: "Dadi" <g...@o...pl>

    Witam !!!
    Zwracam sie z prosba o udzielenie odpowiedzi czy w przypadku zatrudnienia na
    cas okreslony ( prace interwencyjne ) w tym przypadku od 06.01.2003 do
    31.05.2003 od kiedy i w jakiej ilosci nalezy mi sie urlop ???
    Pracodawca twierdzi ze jezeli jest to umowa na czas okreslony nie mozna
    uzyskac urlopu np po 1 m-cu pracy.
    Prosze najlepiej o wykladnie przepisow.
    Pozdr Andrzej

  • 2. Data: 2003-02-10 11:40:23
    Temat: Re: Urlop przy zatrudnieniu na czas określony !!!
    Od: s...@p...onet.pl

    > Witam !!!
    urlop należy Ci się prporcjonalnie do przepracowanych miesięcy. Swój wymiar
    urlopu podziel przez 12 i pomnóż przez ilość miesięcy przepracowanych i wynik
    zaokrągli do pełnych dni.Pracodawca ma rację, jeżeli w ogóle Ci się urlop należy
    i to jest Twoja pierwsza praca w 2003 to np.2 dni urlopu będą Ci się należało
    po przepracoawniu 1 miesiąca.Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-02-10 11:59:29
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 10 Feb 2003 10:22:33 +0100, "Dadi" <g...@o...pl>
    zakodował:
    >Prosze najlepiej o wykladnie przepisow.

    A przepisy znasz? Bo tu nie ma co wykładać ;)

    Art. 153. § 1. Pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z upływem
    6 miesięcy pracy, w wymiarze połowy wymiaru urlopu przysługuj?cego mu
    po przepracowaniu roku.

    § 2. Z upływem roku pracy pracownikowi przysługuje prawo do pozostałej
    czę?ci urlopu przysługuj?cego mu po przepracowaniu roku.

    § 3. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym
    roku kalendarzowym.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-02-10 12:23:07
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 10 Feb 2003 12:40:23 +0100, s...@p...onet.pl
    zakodował:

    >i to jest Twoja pierwsza praca w 2003 to np.2 dni urlopu będą Ci się należało
    >po przepracoawniu 1 miesiąca.Pozdrawiam.

    WOW.
    Może lepiej poczytaj przepisy. Urlop przysługuje już od 1 stycznia a
    1/12 należy Ci się nawet, jak przepracujesz tylko 1 dzień.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-02-10 12:25:11
    Od: "Dadi" <g...@o...pl>

> [...]
    > i to jest Twoja pierwsza praca w 2003 to np.2 dni urlopu będą Ci się
    należało
    > po przepracoawniu 1 miesiąca.Pozdrawiam.

    Za bardzo nie rozumie tej odpowiedzi
    a wiec nie jest to moja pierwsza praca w zyciu staz moj wynosi 15 lat,
    teraz jestem skierowany na prace interwencyjne umowa na czas okreslony do
    31.05.2003
    Wiec gdzie tu ma pracodawca racje skoro odpowiedz brzmi ze urlop nabywam po
    przepracowaniu 1 miesiaca ????
    Pozdr Andrzej

  • 6. Data: 2003-02-10 12:28:51
    Od: "Dadi" <g...@o...pl>

> [...]
    > czę?ci urlopu przysługuj?cego mu po przepracowaniu roku.
    >
    > § 3. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym

    Nie rozumie, jestem zatrudniony na prace interwencyjne do 31.05.2003 a co
    bedzie jak pracodawca nie przedluzy mi umowy co z urlopem ????
    Jak to sie ma ze urlop mam dopiero po 6 m-cach nadmieniam ze to nie jest
    moja praca moj staz wynosi 15 lat.
    Pozdr Andrzej

  • 7. Data: 2003-02-10 13:11:34
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 10 Feb 2003 13:28:51 +0100, "Dadi" <g...@o...pl>
    zakodował:

> [...]

    roku kalendarzowym.

    >Jak to sie ma ze urlop mam dopiero po 6 m-cach nadmieniam ze to nie jest

    Nie masz po 6 miesiącach. Masz od 1 stycznia (skoro już przepracowałeś
    kilka lat).
    KP:
    Art. 155^1. § 1. W roku kalendarzowym, w którym ustaje stosunek pracy
    z pracownikiem uprawnionym do kolejnego urlopu, pracownikowi
    przysługuje urlop:

    1) u dotychczasowego pracodawcy - w wymiarze proporcjonalnym do okresu
    przepracowanego u tego pracodawcy w roku ustania stosunku pracy, chyba
    że przed ustaniem tego stosunku pracownik wykorzystał urlop w
    przysługuj?cym mu lub w wyższym wymiarze,

    2) u kolejnego pracodawcy - w wymiarze:

    a) proporcjonalnym do okresu pozostałego do końca danego roku
    kalendarzowego - w razie zatrudnienia na czas nie krótszy niż do końca
    danego roku kalendarzowego,

    b) proporcjonalnym do okresu zatrudnienia w danym roku kalendarzowym -
    w razie zatrudnienia na czas krótszy niż do końca danego roku
    kalendarzowego,

    § 2. Pracownikowi, który przed ustaniem stosunku pracy w ci?gu roku
    kalendarzowego wykorzystał urlop w wymiarze wyższym niż wynikaj?cy z §
    1 pkt 1, przysługuje u kolejnego pracodawcy urlop w odpowiednio
    niższym wymiarze; ł?czny wymiar urlopu w roku kalendarzowym nie może
    być jednak niższy niż wynikaj?cy z okresu przepracowanego w tym roku u
    wszystkich pracodawców.
    [...]
    Art. 155^3. Przy ustalaniu wymiaru urlopu na podstawie przepisów art.
    155^1 i 155^2 niepełny dzień urlopu zaokr?gla się w górę do pełnego
    dnia; urlop należny pracownikowi w danym roku kalendarzowym nie może
    jednak przekroczyć wymiaru wynikaj?cego z przepisu art. 154 § 1.

    Rozporzadzenie w sprawie szczegolowych zasad udzielania urlopu
    wypoczynkowego, ustalania i wyplacania wynagrodzenia za czas urlopu
    oraz ekwiwalentu pienieznego za urlop:

    § 1. 1. Przy ustalaniu urlopu wypoczynkowego w wymiarze
    proporcjonalnym, zwanego dalej "urlopem proporcjonalnym", kalendarzowy
    miesi?c pracy odpowiada 1/12 wymiaru urlopu przysługuj?cego
    pracownikowi na podstawie art. 154 § 1 Kodeksu pracy.
    2. Niepełny kalendarzowy miesi?c pracy zaokr?gla się w górę do pełnego
    miesi?ca.
    3. Jeżeli ustanie stosunku pracy u dotychczasowego pracodawcy i
    nawi?zanie takiego stosunku u kolejnego pracodawcy następuje w tym
    samym miesi?cu kalendarzowym, zaokr?glenia do pełnego miesi?ca
    dokonuje wył?cznie dotychczasowy pracodawca.

    Reasumując - od pierwszego dnia pracy przysługuje Ci 5/12 pełnego
    wymiaru urlopu, czyli w Twoim przypadku 5/12*26=11 dni.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2003-02-10 13:22:09
    Od: s...@p...onet.pl

    > Witam jeszcze raz.
    Kaizen i Dadi mają rację przy założeniu że masz 15 lat stażu czyli należy Ci
    się 26 dni urlopu, ale nie licz na niego. Pracodawca wykorzysta art. 155 prim
    par.1 pkt.1 kp. wersja 2003 r. tj. dostaniesz urlop proprcjonalny, chyba że
    przełuży umowę o pracę np. do końca roku. Pozdrawiam.