PracaGrupypl.praca.dyskusje › czas pracy

  • 1. Data: 2003-02-10 09:20:36
    Temat: czas pracy
    Od: "Agnieszka" <a...@N...o2.pl>

    Mam takie pytanie, jezeli w pracy mamy ustalony harmonogram pracy na caly
    miesiac i tam np pisze ze we wtorek pracujemy w godzinach 9-18, a dzien
    wczesniej, wieczorem system nam sie zawiesza i szef twierdzi ze mamy przyjsc
    do pracy we wtorek na 11-20, bo system wisi wiec i tak nic nie zrobimy[help
    desk pracuje od 10]. Czy to jest zgodne z prawem? Przeciez w KP pisze ze
    pracodawca ma obowiazek zaplacic pracownikowi za czas przestoju w pracy,
    jezeli powstal on z winy pracodawcy, np. pradu nie bylo... A u nas to jest
    tak ze przychodzimy na 11 do 20, zamiast na 9, wiec nie ma nadgodzin
    powstalych wskutek awarii. Jak dla mnie to jest niezgodne z KP... ale?? :)

    Agnieszka

  • 2. Data: 2003-02-10 11:54:05
    Temat: Re: czas pracy
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > tak ze przychodzimy na 11 do 20, zamiast na 9, wiec nie ma nadgodzin
    > powstalych wskutek awarii. Jak dla mnie to jest niezgodne z KP... ale?? :)

    Szanowno Agnieszko to co piszesz o przestoju masz rację.Jeżeli wydarzyło się to
    sporadycznie ( zmiana godz.pracy )to trzeba na to przymkąć oko , jeżeli jest to
    trwała tendecja to pracodawca powinien zmienić regulamin pracy z zachowaniem
    procedury w części dot. czasu pracy albo nie zmieniać regulaminu pracy i płacić
    wam za przestój. Życie jest bogatsze od przepisów i do przepisów trzeba
    podchodzić rozsądnie to nie znaczy ,że dać się robić w konia przez pracodawcę.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-02-10 13:45:01
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > tak ze przychodzimy na 11 do 20, zamiast na 9, wiec nie ma nadgodzin
    > powstalych wskutek awarii. Jak dla mnie to jest niezgodne z KP... ale?? :)

    Zgadzam się z s444 - kimkolwiek jest :) . Nie można traktować każdego
    pracodawcy jak wroga. Jeżeli jest to mała firma płacenie wam za kilka godzin
    bezproduktywnej pracy może być sporym obciążeniem dla pracodawcy. Trzeba
    pójść na rękę i miec nadzieję, że pracodawca to doceni

    Pzdr
    Tomek

  • 4. Data: 2003-02-10 17:42:41
    Od: Zdzisław <s...@p...wp.pl>

    W dniu Mon, 10 Feb 2003 10:20:36 +0100, "Agnieszka"
    <a...@N...o2.pl> napisał:

> [...]
    >tak ze przychodzimy na 11 do 20, zamiast na 9, wiec nie ma nadgodzin
    >powstalych wskutek awarii. Jak dla mnie to jest niezgodne z KP... ale?? :)

    A mnie się wydaje, że przestój byłby wtedy, gdybyście przyszły do
    pracy na 9:00, a system by nie działał i pracę rozpoczełybyście
    dopiero o 11:00. Uprzedzone o rozpoczęciu pracy na drugi dzień o innej
    niż zwykle godzinie nie macie podstaw do przestoju.

    Z poważaniem:
    Zdzisław Sokołowski

  • 5. Data: 2003-02-10 20:32:50
    Od: "Agnieszka" <a...@N...o2.pl>

> [...]
    > bezproduktywnej pracy może być sporym obciążeniem dla pracodawcy. Trzeba
    > pójść na rękę i miec nadzieję, że pracodawca to doceni

    Firma nie jest mala, w Polsce zatrudnia ok 12 tys osob, w innych krajach
    podobnie. Takie zmienianie godzin pracy trwa juz od dluzszego czasu i ma
    miejsce srednio raz w tygodniu... Jak dla mnie jest to wyzysk..

    Agnieszka

  • 6. Data: 2003-02-10 20:33:31
    Od: "Agnieszka" <a...@N...o2.pl>

> [...]
    > dopiero o 11:00. Uprzedzone o rozpoczęciu pracy na drugi dzień o innej
    > niż zwykle godzinie nie macie podstaw do przestoju.

    Wiec po co jest tworzony harmonogram czasu pracy?

    Agnieszka

  • 7. Data: 2003-02-11 05:31:29
    Od: Zdzisław <s...@p...wp.pl>

    W dniu Mon, 10 Feb 2003 21:33:31 +0100, "Agnieszka"
    <a...@N...o2.pl> napisał:

    >Wiec po co jest tworzony harmonogram czasu pracy?
    Na wypadek, gdyby choć raz zdarzyło się normalnie. ;)

    Z poważaniem:
    Zdzisław Sokołowski