PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop przy zatrudnieniu na czas określony !!! › Re: Urlop przy zatrudnieniu na czas określony !!!
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Urlop przy zatrudnieniu na czas określony !!!
    Date: Mon, 10 Feb 2003 13:11:34 GMT

    Pięknego dnia Mon, 10 Feb 2003 13:28:51 +0100, "Dadi" <g...@o...pl>
    zakodował:

    >Nie rozumie, jestem zatrudniony na prace interwencyjne do 31.05.2003 a co
    >bedzie jak pracodawca nie przedluzy mi umowy co z urlopem ????

    § 3. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym
    roku kalendarzowym.

    >Jak to sie ma ze urlop mam dopiero po 6 m-cach nadmieniam ze to nie jest
    >moja praca moj staz wynosi 15 lat.

    Nie masz po 6 miesiącach. Masz od 1 stycznia (skoro już przepracowałeś
    kilka lat).
    KP:
    Art. 155^1. § 1. W roku kalendarzowym, w którym ustaje stosunek pracy
    z pracownikiem uprawnionym do kolejnego urlopu, pracownikowi
    przysługuje urlop:

    1) u dotychczasowego pracodawcy - w wymiarze proporcjonalnym do okresu
    przepracowanego u tego pracodawcy w roku ustania stosunku pracy, chyba
    że przed ustaniem tego stosunku pracownik wykorzystał urlop w
    przysługuj?cym mu lub w wyższym wymiarze,

    2) u kolejnego pracodawcy - w wymiarze:

    a) proporcjonalnym do okresu pozostałego do końca danego roku
    kalendarzowego - w razie zatrudnienia na czas nie krótszy niż do końca
    danego roku kalendarzowego,

    b) proporcjonalnym do okresu zatrudnienia w danym roku kalendarzowym -
    w razie zatrudnienia na czas krótszy niż do końca danego roku
    kalendarzowego,

    § 2. Pracownikowi, który przed ustaniem stosunku pracy w ci?gu roku
    kalendarzowego wykorzystał urlop w wymiarze wyższym niż wynikaj?cy z §
    1 pkt 1, przysługuje u kolejnego pracodawcy urlop w odpowiednio
    niższym wymiarze; ł?czny wymiar urlopu w roku kalendarzowym nie może
    być jednak niższy niż wynikaj?cy z okresu przepracowanego w tym roku u
    wszystkich pracodawców.
    [...]
    Art. 155^3. Przy ustalaniu wymiaru urlopu na podstawie przepisów art.
    155^1 i 155^2 niepełny dzień urlopu zaokr?gla się w górę do pełnego
    dnia; urlop należny pracownikowi w danym roku kalendarzowym nie może
    jednak przekroczyć wymiaru wynikaj?cego z przepisu art. 154 § 1.

    Rozporzadzenie w sprawie szczegolowych zasad udzielania urlopu
    wypoczynkowego, ustalania i wyplacania wynagrodzenia za czas urlopu
    oraz ekwiwalentu pienieznego za urlop:

    § 1. 1. Przy ustalaniu urlopu wypoczynkowego w wymiarze
    proporcjonalnym, zwanego dalej "urlopem proporcjonalnym", kalendarzowy
    miesi?c pracy odpowiada 1/12 wymiaru urlopu przysługuj?cego
    pracownikowi na podstawie art. 154 § 1 Kodeksu pracy.
    2. Niepełny kalendarzowy miesi?c pracy zaokr?gla się w górę do pełnego
    miesi?ca.
    3. Jeżeli ustanie stosunku pracy u dotychczasowego pracodawcy i
    nawi?zanie takiego stosunku u kolejnego pracodawcy następuje w tym
    samym miesi?cu kalendarzowym, zaokr?glenia do pełnego miesi?ca
    dokonuje wył?cznie dotychczasowy pracodawca.

    Reasumując - od pierwszego dnia pracy przysługuje Ci 5/12 pełnego
    wymiaru urlopu, czyli w Twoim przypadku 5/12*26=11 dni.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775