PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę na okres próbny.

  • 1. Data: 2004-07-14 15:01:54
    Temat: Umowa o pracę na okres próbny.
    Od: "Rober Lipiec" <r...@d...pl>

    Umowa o pracę na czas określony (była porzedzona umową na okres próbny) została
    rozwiązana z upływem czasu na jaki była zawarta tj. dnia 31.07.2004 r. Czy dnia
    01.08.2004 można zawrzeć umowę o pracę na okres próbny z tym samym
    pracownikiem, ale na nowych warunkach (nowe stanowisko i nowe wynagrodzenie).
    Pozdrawiam.
    Robert Lipiec

  • 2. Data: 2004-07-14 15:43:04
    Temat: Re: Umowa o pracę na okres próbny.
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    Rober Lipiec napisał (śro 14. lipca 2004 17:01):

> [...]
    > 31.07.2004 r. Czy dnia 01.08.2004 można zawrzeć umowę o pracę na okres
    > próbny z tym samym pracownikiem, ale na nowych warunkach (nowe stanowisko

    umowa na czas próbny = sprawdzenie pracownika. znaczy pracownik sie
    sprawdził, zaufaliście mu a teraz znowu chcecie go próbować?
    Strzelam, czyzby pracownik dostał "kopa w górę" i chcecie do sprawdzić na
    nowym stanowisku?
    teoretycznie można, ale jaka to korzyść dla zakładu pracy? i tak jest to
    trzecia umowa podpisywana z pracownikiem, i tak pracownikowi liczy się do
    np. okresu wypowiedzenia tak samo (ciągłość zatrudnienia u tego samego
    pracodawcy). warto zastanowić się nad skutkami. ale odpowiedź jest
    twierdząca, jak najbardziej
    pzdr
    gromax

  • 3. Data: 2004-07-14 18:22:43
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Rober Lipiec" <r...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 01.08.2004 można zawrzeć umowę o pracę na okres próbny z tym samym
    > pracownikiem, ale na nowych warunkach (nowe stanowisko i nowe

    Zapamiętałam z poprzednich lat komentarz specjalisty z zakresu prawa
    pracy, że umowę o pracę na okres próbny z tym samym pracownikiem można
    zawrzeć tylko 1 raz.

    Pozdrawiam

    wa

  • 4. Data: 2004-07-14 20:49:37
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    > wynagrodzenie).
    >
    > Zapamiętałam z poprzednich lat komentarz specjalisty z zakresu prawa
    > pracy, że umowę o pracę na okres próbny z tym samym pracownikiem można
    > zawrzeć tylko 1 raz.
    Na tym samym stanowisku na pewno nie. Można przedłużyć umowę próbną dla
    dalszego sprawdzenia pracownika.
    Natomiast, jak pisałem w (pod)wątku obok, jak np. chce się pchnąć kogoś w
    górę i nie do końca ma się do niego zaufanie...

    > Pozdrawiam
    >
    > wa
    gromax

  • 5. Data: 2004-07-15 07:59:45
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@W...interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Natomiast, jak pisałem w (pod)wątku obok, jak np. chce się pchnąć kogoś
    > górę i nie do końca ma się do niego zaufanie...

    Umowa na okres próbny może trwać maksymalnie 3 miesiące i nie można jej
    przedłużyć.
    I dany pracodawca może ją zawrzeć tylko 1 raz z tym samym pracownikiem.

    Dziwi mnie, że termin "1 raz" może być tak wieloznacznie rozumiany.

    Polecam linki:
    http://firma.onet.pl/1280,1103314,poradnik.html

    http://www.solidarnosc-swietokrzyska.pl/tygArchiw/Nr
    %20461/UMOWA%20NA%20OK
    RES%20PRoBNY%20461.htm

    Pozdrawiam

    wa

  • 6. Data: 2004-07-15 09:52:53
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    waczek napisał (czw 15. lipca 2004 09:59):

> [...]
    > I dany pracodawca może ją zawrzeć tylko 1 raz z tym samym pracownikiem.
    >
    > Dziwi mnie, że termin "1 raz" może być tak wieloznacznie rozumiany.

    ok, bazowałem na rozmowie z zaprzyjaźnionym HRowcem.
    W takim razie nie pozostaje nic innego jak zamiast nazywać to "umową próbną"
    nazwać "umową na czas określony".
    pzdr
    gromax

  • 7. Data: 2004-07-22 09:15:08
    Od: r...@d...pl

> [...]
    > I dany pracodawca może ją zawrzeć tylko 1 raz z tym samym pracownikiem.
    >
    > Dziwi mnie, że termin "1 raz" może być tak wieloznacznie rozumiany.

    Witam

    i dziękuję za wyjaśnienia. Wydaje mi się jednak, że termin "1 raz" powinien
    odnosić się do danego (konkretnego) stanowiska - wówczas nie byłby tak
    wieloznacznie rozumiany :-). Bo jeżeli nasz kodeks pracy (uważany przez
    specjalistów za pro-pracowniczy) nie precyzuje stwierdzenia "1 raz" dla danego
    stanowiska (zadania, pracy), wówczas pracownik jest krzywdzony tym zapisem (a
    właściwie jego brakiem): mam pracownika, zatrudnionego na stanowisku mechanika
    od 10 miesięcy (3 mies. = okres próbny, 7 mies. = umowa na czas określony,
    ponieważ nie bardzo radził sobie na tym stanowisku w okresie próbnym, więc
    dostał "druga szansę"). Zgodnie z kodeksem - ponieważ gość nie nadaje się na
    mechanika - umowa na czas określony rozwiąże się w dniu jej zakończenia. Ale
    żeby nie był bezrobotny (wiadomo, obecna sytuacja na rynku pracy!) chciałbym
    zatrudnić go na stanowisku pracownika produkcji/operatora maszyn - jednak
    najpierw na okres próbny, bo nie wiem, czy sobie poradzi. Stąd moje pytanie na
    grupie.

    Jeszcze raz dziękuję za wyjaśnienia i pozdrawiam

    Robert Lipiec

  • 8. Data: 2004-07-22 10:01:57
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    r...@d...pl napisał (czw 22. lipca 2004 11:15):

> [...]
    > grupie.
    >
    > Jeszcze raz dziękuję za wyjaśnienia i pozdrawiam

    jeszcze dodatkowo - zawsze możesz zatrudnić po prostu na czas okreslony.
    przy np. mniejszej stawce, i wtedy wilk syty i owca cała