PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzieło/zlecenie, brak działalności gospodarczej

  • 1. Data: 2006-09-29 10:20:08
    Temat: Umowa o dzieło/zlecenie, brak działalności gospodarczej
    Od: i...@g...com

    Witam,
    Nie mam zarejestrowanej działalności gospodarczej. Założyłem sobie
    stronę internetową na której jest opis kilku programów
    komputerowych, które chcę sprzedawać za pośrednictwem jakiegoś
    dystrybutora na terenie Polski i w Europie. Spisałbym umowę z jakimś
    dystrybutorem na sprzedaż oprogramowania. Czy urząd skarbowy może
    się do mnie przyczepić że nie mam działalności gospodarczej? Nie
    chodzi mi o nie płacenie podatku. Czy umowa o dzieło/zlecenie plus
    umowa sprzedaży z dystrybutorem wystarczy?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-09-29 11:07:42
    Od: d...@g...pl

> [...]
    > chodzi mi o nie płacenie podatku. Czy umowa o dzieło/zlecenie plus
    > umowa sprzedaży z dystrybutorem wystarczy?

    O ile sie orientuje to wystarczy, jednak schody zaczynaja sie gdy bedziesz mial
    wystawic fakture, a jesli chodzi o sprzedaz softu to podstawa. Ponadto, rzad
    planuje dodatkowo opodatkowac pracownikow na umowe o dzielo/zlecenie, dodajac do
    tego oplaty na "bezplatna" sluzbe zdrowia moze sie okazac ze taka forma
    dzialalnosci to nienajlepszy pomysl - przy niewielkich wplywach (brak faktury=
    malo ktora firma kupi taki soft) oraz pewnych wydatkach ;)

  • 3. Data: 2006-09-29 11:15:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    d...@g...pl wrote:

    > O ile sie orientuje to wystarczy, jednak schody zaczynaja sie gdy bedziesz mial
    > wystawic fakture, a jesli chodzi o sprzedaz softu to podstawa.

    Zadna podstawa, Mozesz wykonac dzielo dla pracodawcy, czyli stworzyc
    program na umowie cywilno-prawna.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 4. Data: 2006-09-29 14:23:31
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    witaj,

    normalnie to tak wygląda jak z płytami
    bierzesz od sprzedanych kopi swoją stawkę za prawa autorskie,
    do tego żadna działalnośc nie jest potrzebna
    tylko odpowiednia umowa,

    wr,
    www.isonet.pl