PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o Dzielo - czy mozna zerwac ?

  • 1. Data: 2004-12-08 10:38:03
    Temat: Umowa o Dzielo - czy mozna zerwac ?
    Od: "as as" <a...@W...gazeta.pl>

    Witam - jakis tydzen temu podpisalem umowe na dzielo - obejmuje ona okres od
    polowy listopada to konca lutego. Umowa przewiduje mozliwosc wynagrodzenie
    miesiecznego. Na dniach powinienem dostac pensje za listopad - dokladnie
    polowe pensji bo pracuje od 15 listopada. I teraz mam pytanie - czy moge
    zerwac umowe UD w tym momencie - powiedzmy ze dostalem bardzo kuszaca
    propozycje z innej firmy.
    Jakie sa konsekwencje i czy w ogole moge to zrobic - w umowie nie mam tego
    wyroznionego ale jest ze wszelkie sprawy nie omowione w niej sa rozpatrywane
    wg Kodeksu Cywilnego.

    Bardzo prosze o odpowiedz
    Pozdrawam
    Adam

  • 2. Data: 2004-12-08 11:37:25
    Temat: Re: Umowa o Dzielo - czy mozna zerwac ?
    Od: "r...@g...pl" <r...@g...pl>

    On Wed, 08 Dec 2004 10:38:03 +0000, as as wrote:

> [...]
    > polowe pensji bo pracuje od 15 listopada. I teraz mam pytanie - czy moge
    > zerwac umowe UD w tym momencie - powiedzmy ze dostalem bardzo kuszaca

    A co to za dzieło że nie możesz go wykonać pracując wieczorami i w
    soboty i niedziele?

    Rygel

  • 3. Data: 2004-12-08 12:09:13
    Od: "as as" <a...@N...gazeta.pl>

    Pytanie bylo konkretne - no ale ... ciagle czekam na odpowiedz

    Jest to testowanie i wdrozenie systemu w firmie - oraz ciagly kontakt z
    firma z Krakowa ktora wykonala system. Ciezko byloby to robic wieczorami i w
    weekend

  • 4. Data: 2004-12-08 16:25:29
    Od: "Arkadiusz Lipiec" <a...@N...gazeta.pl>

    as as <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > firma z Krakowa ktora wykonala system. Ciezko byloby to robic wieczorami i w

    A jakie dzieło powstanie w wyniku twojej pracy? Wybacz ale twoja umowa nosi
    znamiona umowy zlecenie, niezależnie od tego jak sobie nazwaliście. Każdy US
    zakwestionuje 50% koszt uzyskania przychodu w tym przypadku bo pewnie o to
    chodzi.

    A.

  • 5. Data: 2004-12-08 17:16:54
    Od: "r...@g...pl" <r...@g...pl>

    On Wed, 08 Dec 2004 12:09:13 +0000, as as wrote:

> [...]
    > firma z Krakowa ktora wykonala system. Ciezko byloby to robic wieczorami i w

    No więc konkretnie: jeżeli zleceniodawca zechce Ciebie udupić to
    konsekwencje zerwania umowy o dzieło mogą być bolesne - jeżeli chcesz
    więcej to polecam google, albo pisz na prvi - przeklepie Tobie
    kawałek artykułu na ten temat.

    W Twoim wypadku umowa o dzieło to lipa - jeżeli chcesz się z niej
    wykaraskać to złóż zleceniodawcy oferte porozumienia stron, a
    jeżeli się nie zgodzi no to daj mu na piśmie, że ze względu na
    sytaucje życiową będziesz wykonywał dzieło, będące przedmiotem umowy
    wieczorami i w weckendy. No a ponieważ to jest lipa a nie dzieło i
    musisz być na miejscu w określonych godzinach no to raczej problem
    będziesz miał z głowy.

    Rygel