PracaGrupypl.praca.dyskusje › mam prace- wrazenia z rozmowy:))))

  • 1. Data: 2004-12-08 10:29:20
    Temat: mam prace- wrazenia z rozmowy:))))
    Od: "gobo" <g...@U...kki.net.pl>

    Witam
    Na 9.30 mialem dzis rozmowe kwalifikacyjna. Nie bede pisal nazwy firmy
    ani miasta, bo to nieistotne. Chodzi o Dolny Slask, miasto w okolicy
    40tys. ludzi. Firma z kapitalem zagranicznym w oddzialach w Europie
    zatrudnia ponad 1500osob. Ubiegalem sie o stanowisko informatyka,
    jednego z kilku, ktorzy beda dzialac w projekcie. Firma pewna, zadni
    oszusci - pracuja tam miedzy innymi ludzie ktorych znam. W firmie nie
    mialem zadnych znajomosci, nie podpieralem sie "plecami".
    Doswiadczenie zawodowe male,ale mam - odbyty staz, drobne prace w
    czasie studiow etc.(teraz jestem na piatym roku i pisze prace
    magisterska), wiec wyksztalcenia wyzszego jeszcze nie mam, bo studia
    magisterskie piecioletnie:)
    Rozmowa mila, czulem sie dosc swobodnie, nie zzeral mnie stres, moze
    dlatego,ze nie bylem zdesperowany i wiedzialem,ze jak nie dostane tej
    pracy, to swiat sie nie zawali. Rozmowa na poczatku ogolna, pozniej
    pytania: przebieg kariery zawodowej, czemu taka szkola a nie inna, co
    potrafie, opisac obowiazki na poprzednim miejscu pracy, jak moim
    zdaniem powinien wygladac i czym sie cechowac idealny kandydat na
    stanowisko o jakie sie ubiegam. Pozniej spytano mnie o moje zalety i
    wady:), czy studia nie beda kolidowaly z praca, czy jestem
    dyspozycyjny, czy chce brac udzial w szkoleniach, czym powinna sie
    charakteryzowac dla mnie idealna praca, czym powinno cechowac sie moje
    srodowisko pracy, czy potrafie pracowac w grupie i czy juz tak
    pracowalem. Pozniej kawalek rozmowy potoczyl sie w jezyku angielskim,
    pytano mnie o proste sprawy techniczne, znajomosc systemow, programow,
    technologii. Pozniej padlo pytanie o oczekiwane zarobki - bez sciemy i
    owijania w bawelne. Strzelilem 1500-1700 brutto:) Rzeczywistosc byla
    ciekawsza, bo zapytano kiedy moge zaczac prace i zaproponowano mi
    1900zl brutto:)
    Tak wiec mam prace, dobrze platna, z mozliwoscia rozwoju, z dostepem
    do nowych technologii, do szkolen prowadzonych przez najwieksze firmy
    z branzy informatycznej. Ciesze sie bardzo, bo wiem, ze konczac studia
    nie bede siedzial bezczynnie na tylku, nie bede musial latac i skladac
    setek CV po firmach...A w czerwcu i lipcu robi to wiekszosc studentow
    i prace wtedy ciezko znalezc:). Podejrzewam,ze zawazylo moje
    doswiadczenie- male,ale zawsze. Wiekszosc ludzi w czasie studiow ( ja
    jestem na dziennych - teraz mam indywidualny tok nauczania) nigdy nie
    pracowala, nie probowala szukac pracy, nie robila nic poza piciem i
    imprezowaniem. Ja zawsze lapalem jakies drobne prace na umowe-zlecenie
    czy to informatyczne, czy wykladanie towarow po nocach w marketach
    etc. Ale chyba tym pokazalem,ze na czyms mi zalezy i ze wykazalem sie
    jakas operatywnoscia. 80% ludzi na moim roku nie przepracowalo w
    czasie studiow chocby 1 dnia, a plan mamy ulozony tak,ze mozna wcisnac
    go nawet w prace na 1 caly etat bez szkody dla szkoly czy pracy. No
    ale to trzeba chciec...
    Pozdrawiam i zycze powodzenia innym na rozmowach:)
    Piotrek

  • 2. Data: 2004-12-08 10:43:43
    Temat: Re: mam prace- wrazenia z rozmowy:))))
    Od: "gobo" <g...@U...kki.net.pl>

    Hej
    Oj, na dyskotece bylem ostatni raz z 10 lat temu. Nie pasowala mi
    atmosfera:) Wole spedzac czas na rybach:)
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 3. Data: 2004-12-08 10:45:07
    Od: "mystery" <m...@g...pl>

    . Strzelilem 1500-1700 brutto:) Rzeczywistosc byla
    > ciekawsza, bo zapytano kiedy moge zaczac prace i zaproponowano mi
    > 1900zl brutto:)

    Trzeba bylo powiedziec ze na dyskoteki potrzebujesz.,,,,,

  • 4. Data: 2004-12-08 10:52:36
    Od: "Adam" <a...@i...pl>

    chłopcze trzeba sie cenic w dzisiejszych czasach!!!
    powodzenia

  • 5. Data: 2004-12-08 11:36:39
    Od: "krzyso" <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    Przede wszystkim gratuluję znalezienia pracy.
    Życzę Ci satysfakcji i zadowolenia.

    Niemniej chciałbym zwrócić Twoją uwagę na kwestię podjętą przez
    przedmówców.
    Stwiedzili oni:
    "Trzeba bylo powiedziec ze na dyskoteki potrzebujesz.,,,,,"
    i "chłopcze trzeba sie cenic w dzisiejszych czasach!!!".
    Ja również chciałem Ci powiedzieć to samo choć w nieco inny sposób.
    Piszesz "Strzelilem 1500-1700 brutto:) Rzeczywistosc byla
    > ciekawsza, bo zapytano kiedy moge zaczac prace i zaproponowano mi
    > 1900zl brutto:) Tak wiec mam prace, dobrze platna, ...."

    Otóż pozwolę sobie stwierdzić, że nie masz pracy dobrze płatnej (choć
    ciekawą pewnie tak, czego Ci życzę).
    Żądając 1500 zł brutto - na rękę netto dostałbyś ok. 1000 zł. To jest na
    pewno niemało dla studenta,
    który mieszka z rodzicami lub niedrogim akademiku a obiady ma dotowane
    przez uczelnię.
    Ale pomyśl, że gdybyś musiał wynająć mieszkanie, sam opłacić wszystkie
    rachunki (czynsz, energia, gaz, telefon etc.)
    wtedy z tej "dobrze płatnej" pensi niewiele by Ci już zostało (niewspomnę
    już o sytuacji gdybyś miał jeszcze rodzinę na utrzymaniu).
    Zatem Ty (i studenci kończący studia) są idealnymi kandydatami na
    procowników (twierdzę - a inforamacja jest sprawdzona -
    że każdy pracodawca zaciera tylko ręce kiedy uda mu się zatrudnić osobę
    taką jak Ty - czyli świetnie wykształconą, z dużą
    motywacją do pracy i przede wszystkim pracującą za niewielkie pieniądze).
    Piszę to dlatego, aby wszyscy inni studenci zrozumieli, że podcinają
    gałąź, na której siedzą (lub siedzimy wszyscy).
    Wiadomo przecież, że okres kiedy będzie wystarczać 1000 zł netto dość
    szybko się skończy i wtedy trzeba będzie poprosić o podwyżkę.
    Tylko że wtedy może zgłośić się do firmy kolejny student, który z równie
    ochoczą miną zgodzi się pracować za tą, a może jeszcze niższą sumę.

    Opisana przeze mnie sytuacja nie jest wyłącznie moim wymysłem, ale opisem
    coraz częściej mających zdarzenie faktów.

    Pozdrawiam
    Krzyso

  • 6. Data: 2004-12-08 11:45:20
    Od: "dzidecka" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gobo" napisał w wiadomości

    > Tak wiec mam prace, dobrze platna, z mozliwoscia rozwoju, z dostepem
    > do nowych technologii, do szkolen prowadzonych przez najwieksze firmy
    > z branzy informatycznej.

    Dobrze platna?????

  • 7. Data: 2004-12-08 11:48:46
    Od: "gobo" <g...@U...kki.net.pl>

    Hej
    Akurat o kosztach utrzymania wiem, odziedziczylem dom wolnostojacy i
    sam troszcze sie o oplaty, opal, podatki etc. Do tego mam na
    utrzymaniu autko:) Fakt,ze nie mam rodziny, to zmniejsza potrzeby:)
    Pracodawca powiedzial : umawiamy sie wiec na 1900zl brutto na
    trzymiesiecznym okresie probnym. Wnioskuje z tego,ze jesli sie
    utrzymam, to pensja pojdzie w gore.
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 8. Data: 2004-12-08 12:11:51
    Od: "Adam" <...@...c>

    >Rzeczywistosc byla
    > ciekawsza, bo zapytano kiedy moge zaczac prace i zaproponowano mi
    > 1900zl brutto:)

    1900 brutto??? ..nie ma szans zeby zyc na przyzwoitym poziomie za taka
    kwote, chcac sie samemu utrzymac..no,ale pieniadze to nie wszystko i z
    doswiadczenia wiem,ze wazniejsze jest to aby co rano wstawac do pracy z
    usmiechem-co nie zmienia jednak faktu, ze przy takiej propozycji
    podziekowalbym za rozmowe.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 9. Data: 2004-12-08 12:19:55
    Od: "gobo" <g...@U...kki.net.pl>

    HEj
    Na dniach bede mial kilka szkolen, za ktore normalnie bym musial
    zaplacic po kilka tysiecy za kazde, wiec jakies plusy sa:) Znajoma,
    ktora tam pracuje po roku otrzymuje pensje okolo 3tys. Jest mala
    rotacja pracownikow, fajna atmosfera w pracy i co dla mnie
    najwazniejsze system szkolen. Majac juz w miare porzadna praktyke i
    szkolenia mozna uderzyc gdziekolwiek. Na razie ciesze sie tym co mam:)
    bo wiem,ze czlowiekowi z niewielkim doswiadczeniem ciezko znalezc
    prace w zawodzie i to platna jeszcze wiecej niz minimalna krajowa.
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 10. Data: 2004-12-08 13:58:48
    Od: Wojciech Jukowski <w...@j...com>

    Witam.

    gobo wrote:
    > Tak wiec mam prace, dobrze platna, z mozliwoscia rozwoju, z dostepem
    > do nowych technologii, do szkolen prowadzonych przez najwieksze firmy
    > z branzy informatycznej.

    Gratulacje.
    Z tego co widze, dzisiaj rzeczywiscie nielatwo o pierwsza prace
    rownoczesnie z konczonymi studiami. Co do zarobkow - zwracam uwage
    szanownym grupowiczom, ze chodzi o prace w 40 tys miejscowosci. Wg mnie
    biorac poprawke na to, masz bardzo dobry start.

    Odnosnie innych wypowiedzi:
    Tak, zgadzam sie, ze trzeba uwazac przy przyjmowaniu posad o stosunkowo
    niskiej pensji. Tylko zwracajmy uwage o jakie warunki chodzi. Znam
    sytuacji dwoch nieduzych miejscowosci gdzie pozamykano duze zaklady
    pracy - przy bezrobociu rzedu 40-50% procent bycie zatrudnionym z pensja
    od 1000 brutto to wyroznienie i szczescie.

    Pozdrawiam
    Wojciech Jukowski