PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przedstawiciele handlowi

  • 1. Data: 2004-12-08 11:29:30
    Temat: Przedstawiciele handlowi
    Od: "Mikołaj" <l...@s...com>

    Witam

    Jak sprawdzić efektywność pracy przedstawiciela handlowego i zmusić by
    więcej pracował? Chodzi o sytuację, kiedy zamówienia spływają bezpośrednio
    do firmy, a przedstawiciel, jak się okazuje, nie był w firmie zamawiającego
    od kilku miesięcy. Zdobył tego klienta to fakt, ale widząc, że klient
    zamawia, handlowiec odpuszcza sobie i go nie odwiedza. A premię ma wypłacaną
    z tych zamówień. Może dojść do sytuacji, że zdobędzie kilku dużych klientów,
    klienci ci będą sami zamawiać, a przedstawiciel będzie sobie bimbał,
    czekając na wypłatę.

  • 2. Data: 2004-12-08 11:34:29
    Temat: Re: Przedstawiciele handlowi
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    Użytkownik "Mikołaj" <l...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    klientów,
    > klienci ci będą sami zamawiać, a przedstawiciel będzie sobie bimbał,

    Bedzie sie uganial za nastepnymi, czyli za jeszcze wieksza kasa dla siebie i
    rowniez dla Ciebie, wiec tak zle nie jest.

    Ustal, co ile ma odwiedzac zdobytego klienta i kaz na dowod przynosic
    pieczatke. Tak ma jeden ph, ktory bywa u nas. Kupujemy od nich artykuly
    biurowe i zawsze, jak wpada, niezaleznie od tego, czy jest nowe zamowienie,
    czy jeszcze nie trzeba, prosi o przybicie mu pieczatki, zeby mogl pokazac
    pracodawcy dowod, ze tu byl.

    I.

  • 3. Data: 2004-12-08 11:47:35
    Od: "Mikołaj" <l...@s...com>

    Użytkownik "Immona" <c...@W...com.pl> napisał w wiadomości

    > Bedzie sie uganial za nastepnymi, czyli za jeszcze wieksza kasa dla siebie
    > rowniez dla Ciebie, wiec tak zle nie jest.

    Właśnie nie bardzo chce się uganiać. Osiągnął pewien poziom premii i wygląda
    na to, że woli sobie bimbać niż więcej zarabiać, a mi zależy żeby jednak
    więcej klientów było.Poza tym on nawet nie wie, że zamówienia są, nie zna
    osób, które zamawiają. Inną sprawą jest, że są świadkowie, którzy widzieli
    jego samochód pod domem, mcdonaldem i innymi niezawodowymi miejscami.
    Może premię uzależnić jakoś od liczby nowych klientów?

    pozdr

  • 4. Data: 2004-12-08 11:51:55
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 8 Dec 2004 12:29:30 +0100, Mikołaj <l...@s...com> napisał:

> [...]
    > od kilku miesięcy. Zdobył tego klienta to fakt, ale widząc, że klient
    > zamawia, handlowiec odpuszcza sobie i go nie odwiedza.

    A moze odwiedza jego zone i ona namawia klienta na robienie zamowien u
    "tego przemilego pana"? ;)
    Rozumiem, ze ci zal placic prowizje handlowcowi, ale jakos nie masz
    przeciwskazan do konsumowania zyskow z nawiazanego przez niego kontaktu.
    Moze handlowiec skupia sie na nowych klientach i wie, ktorego pewniaka nie
    ma potrzeby gnebic wizytami?
    Wymagasz od handlowca efektow finansowych czy odbebniania wizyt?

  • 5. Data: 2004-12-08 11:58:07
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 8 Dec 2004 12:47:35 +0100, Mikołaj <l...@s...com> napisał:

    > Może premię uzależnić jakoś od liczby nowych klientów?

    Lub od wzrostu kwotowego zamowien.
    Jesli zamowienia od jakiegos klienta stabilizuja sie na konkretnym
    poziomie, to (np po pol roku od chwili gdy srednia miesieczna sie
    zatrzymala - to juz twoja inwencja jak to rozpracujesz, zeby bylo
    sprawiedliwe ) - premia od sprzedazy temu klientowi spada na nizszy %
    prowizji.
    Mobilizuje to zarowno do pozyskiwania nowych klientow jaki i do zachecania
    starych do zwiekszania zamowien.

  • 6. Data: 2004-12-08 12:33:32
    Od: "xet" <x...@i...pl.USUNTO>

    to bardzo zly PH z niego!! chetnie wskocze na jego miejsce.
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-12-08 12:50:22
    Od: "Mikołaj" <l...@s...com>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    pl...
> [...]
    > Rozumiem, ze ci zal placic prowizje handlowcowi, ale jakos nie masz
    > przeciwskazan do konsumowania zyskow z nawiazanego przez niego kontaktu.
    To nie do końca tak. Wizyta ph u klienta, klient zamawia, ok. Ale po kilku
    miesiącach okazuje się, że klient kontaktuje się cały czas z pracownikiem
    stacjonarnym, zamawia u niego, ustala ceny itd i uważam, że temu
    pracownikowi w tym przypadku należy się premia. Niektórzy klienci są tacy,
    że wystarczy ich odwiedzić, a oni zamawiają, a po kilku miesiącach nie chce
    im się zmieniać dostawców. Macie jakieś propozycje jak to rozwiązać?

    pozdr

  • 8. Data: 2004-12-08 12:58:38
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 8 Dec 2004 13:50:22 +0100, Mikołaj <l...@s...com> napisał:

    > Macie jakieś propozycje jak to rozwiązać?

    Podalem w innym miejscu watku.
    Pracowalem rowniez w firmie, w ktorej handlowcy jezdzacy byli na stale w
    teamach z siedzacymi.
    Prowizja byla rozdzielana pomiedzy obu.
    Mozesz polaczyc obie podpowiedzi.

  • 9. Data: 2004-12-08 14:37:23
    Od: "Andrzej Wozniak" <w...@g...pl>

> [...]
    klientów,
    > klienci ci będą sami zamawiać, a przedstawiciel będzie sobie bimbał,

    Odnoszę wrażenie, że kiepski polityk z tego PH. Jak go zwolnisz, to klienci
    zostaną ;) Inaczej niż w sytuacji, kliedy klienci przekazują zamówienia
    przez przedstawiciela. Wtedy zwolnienie gościa .......

    Może dobrze by było to gościowi uświadomić w oględny sposób - poprzez
    koleżeńską rozmowę, czy wykład dla całej grupy PH. A może przez
    doprowadzenie do kontrolowanego przecieku, aby dowiedział się nieformalnie,
    że szykuje się dla niego zwolnienie - na zasadzie "murzyn zrobił swoje -
    murzyn może odejść"

    pozdr
    AW

  • 10. Data: 2004-12-08 16:45:16
    Od: "Ra.Y" <r...@w...pl>

    Mikołaj wrote:
> [...]
    > z tych zamówień. Może dojść do sytuacji, że zdobędzie kilku dużych klientów,
    > klienci ci będą sami zamawiać, a przedstawiciel będzie sobie bimbał,

    Prosta metoda: prowizja malejąca.

    Przykładowo: prowizja od obrotów (czy jak wolisz spłaconych faktur) w
    ciągu pierwszego kwartału od pozyskania to x%, w ciągu następnego y%, na
    koniec "dożywotnio" symboliczna prowizja jako wynagrodzenie za
    serwisowanie klienta.

    Gutek będzie śmigał, aby pozyskiwać nowych. Polecam, działa.

    --
    ra.y