PracaGrupypl.praca.dyskusje › Tesco, co robi informatyk?

  • 51. Data: 2005-09-18 14:22:11
    Temat: Re: Tesco, co robi informatyk?
    Od: "Filip \"Fatman\" Kata" <a...@l...nieprzepadamzaspamem.net>

    Dnia pańskiego niedziela, 18 września 2005 13:05 szanowny(a) gromax
    zamieścił(a) na forum publicznym pl.praca.dyskusje co następuje:

    > 7 giga miesięczni, hmmm... znaczy się ciągniesz film za filmem, program za
    > programem...

    Wczoraj mi był potrzebny Solaris 10 i 2,5 GB poszło w jeden dzień.

    > dla przeciętnego użytkownika te limity są na prawdę ok.

    Przyznam, że nie jestem przeciętny.

    > a zdajesz sobie sprawę np. z tego jak dużo ludi używających neo nie ma
    > żadnego antywirusa? żadnego spywara? a to przesyła mnóstwo niepotrzebnych
    > informacji i - co tu dużo mówić - obciąża łącza. bądź adminem takiej
    > siecii

    Jestem adminem takiej sieci.

    > od razu się zastanowisz jak ograniczyć ten ruch (podkreślam - ten
    > niepotrzebny)

    Ja tam wiem jak ograniczyć. U mnie nic takiego się nie dzieje.

    > jak dla mnie to nie jest problem.

    Dla mnie jest. Potrzebuję stałego ip dla www i mysqla.

    > zresztą wyobraź sobie mega sieć gdzie
    > jednocześnie włącza się bardzo duża ilość użytkowników. ta bardzo duża
    > ilość użytkowników może za każdym razem włączać inny komputer... ale w
    > końcu nie ty musisz administrować tą siecią :)

    Nie mam takich problemów

    > i nie to żebym bronił neo czy tepsy.

    DSL z TP s.a. jest ok bo jest to usługa dla biznesu i nie robią sobie takich
    jaj jak przy obsłudze neostrady.

    > po prostu wiem że pozostawia wiele do
    > życzenia, ale jak zawsze lepiej atakować "bo tak jest" zamiast się
    > zastanowić "dlaczego tak jest"

    Ja się zastanawiam kiedy wszystkie sieci osiedlowe upadną. Takie Chello,
    które oferuje już 11 Mbit łącze do użytku domowego

    --
    Pozdrawiam Filip "Fatman" Kata
    E-mail: admin(malpeczka)linuxace(kropeczka)net

  • 52. Data: 2005-09-18 14:23:17
    Od: "Filip \"Fatman\" Kata" <a...@l...nieprzepadamzaspamem.net>

    Dnia pańskiego niedziela, 18 września 2005 13:35 szanowny(a) gromax
    zamieścił(a) na forum publicznym pl.praca.dyskusje co następuje:

    > jak pisałem - nie bronię tepsy. tak po prostu jestem w stanie uzasadnić
    > dlaczego limit został wprowadzony (poza zatykaniem łącza do ciągłego
    > sciągania filmów)

    Nie wiem czemu ma mi ktoś jakieś limity wprowadzać jak u konkurencji mam za
    to samą cenę bez limitów i szybciej. Skoro płacę to wymagam.

  • 53. Data: 2005-09-18 14:24:41
    Od: "Filip \"Fatman\" Kata" <a...@l...nieprzepadamzaspamem.net>

    Dnia pańskiego niedziela, 18 września 2005 13:48 szanowny(a) Kira
    zamieścił(a) na forum publicznym pl.praca.dyskusje co następuje:

    > Kira (jako ograniczenie emulowcow -- jak najbardziej)

    Płacę za łącze powiedzmy 512 kbit to mogę je wykorzystywać jak mi się
    podoba. WWW raz na miesiąc lub p2p non-stop. Mamy najdroższy internet w
    Europie i jeszcze ma nam go ktoś ograniczać? Mało cywilizowany ten nasz
    kraj.

  • 54. Data: 2005-09-18 14:39:56
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On Sun, 18 Sep 2005 16:24:41 +0200, in Filip "Fatman" Kata wrote:

    > Płacę za łącze powiedzmy 512 kbit to mogę je wykorzystywać jak mi się
    > podoba.

    Nie, tak jak regulamin pozwala. Ten, który podpisałeś dobrowolnie.

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    noyade - Mass drowing

  • 55. Data: 2005-09-18 14:52:22
    Od: "Filip \"Fatman\" Kata" <a...@l...nieprzepadamzaspamem.net>

    Dnia pańskiego niedziela, 18 września 2005 16:39 szanowny(a) Jarek Hirny
    zamieścił(a) na forum publicznym pl.praca.dyskusje co następuje:

    > Nie, tak jak regulamin pozwala. Ten, który podpisałeś dobrowolnie.

    Racja, ale chodzi mi o to, że konkurencja nie robi żadnych limitów, więc
    niby czemu TP ma takowe wprowadzać. Szkoda, że u mnie nie ma Chello bo już
    dawno bym z DSL-a zrezygnował. Za tą samą cenę miałbym 12 x szybsze łącze.

  • 56. Data: 2005-09-18 14:57:12
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On Sun, 18 Sep 2005 16:52:22 +0200, in Filip "Fatman" Kata wrote:

    > Racja, ale chodzi mi o to, że konkurencja nie robi żadnych limitów, więc
    > niby czemu TP ma takowe wprowadzać.

    Bo limity obchodzą kilka procent użytkowników -- za to tych, którzy
    generują największe koszta. Jak taki jeden leecher z drugim przejdzie do
    konkurencji, to ani jeden handlowiec za nim nie zapłacze.

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    qualtagh - The first person you see after leaving your house

  • 57. Data: 2005-09-18 15:53:49
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Filip "Fatman" Kata napisał(a):

    > Dla mnie jest. Potrzebuję stałego ip dla www i mysqla.

    Ani jedno nie wymaga stałego IP do tego by móc to używać wygodnie.
    Jedyny problem z dynamicznym IP zasadniczo jest wtedy, gdy ten
    komputer ma być dopisany np. do listy firewalla na zasadzie 'wpuść
    tylko komputer spod tego adresu'. Jeżeli to komputer z dynamicznym
    IP jest serwerem, to nie ma najmniejszych problemów.

    Chello też ma limity.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 58. Data: 2005-09-18 15:59:26
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On 18 Sep 2005 17:53:49 +0200, in Wojciech Bańcer wrote:

    > Chello też ma limity.

    Nie w najszybszym pakiecie.

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    Polish is essentially any other Slavic language with 70% of its
    consonants randomly shuffled. -- Basilius

  • 59. Data: 2005-09-18 16:01:40
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Jarek Hirny [Sun, 18 Sep 2005 17:59:26 +0200]:

    > Nie w najszybszym pakiecie.

    No i wlasnie o to chodzi: dba sie o tych, ktorzy duzo placa,
    a tym, ktorzy placa malo sie obcina tak, zeby nie kosztowali
    wiecej niz to co sie na nich zarabia.

    Kira

  • 60. Data: 2005-09-18 17:28:30
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    >Skoro płacę to wymagam.

    oczywiście. masz prawo wymagać tego, co zostało zawarte w umowie. a w umowie
    jak byk są wprowadzone limity. i żadne krzyczenie tutaj nie pomoże (albo
    pomorze? spytajcie stokrotki co miałem na myśli)

    i te limity nie są wprowadzone TOBIE tylko limity sa zawarte w usłudze.
    zresztą zwiększenie limitu to żaden problem. zdrapka, telefon za 9,81 z vat

    gro