PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy to Wam sie udalo?

  • 1. Data: 2005-09-15 13:50:25
    Temat: Czy to Wam sie udalo?
    Od: "dEG" <d...@g...pl>

    Czesc!
    Od listopada zaczynam staz. Aktualnie studiuje dziennie na panstwowej uczelni. W
    urzedzie pracy powiedziano mi ze bede musial przejsc na studia zaoczne. Sek
    jednak w tym ze teraz [na trzecim roku licencjata] na uczelni nie bede mial zbyt
    wiele zajec i spokojnie moglbym pogodzic staz z nauka. Czy komus z Was udalo sie
    pozostac na studiach dziennych mimo stazu? Czy urzad pracy mocno weszy czy
    stazysta faktycznie studiuje (i gdzie)- teoretycznie odkad nie ma stazow
    absolwenckich nie powinno ich to zbytnio interesowac.
    Pozdrawiam i z gory dzieki za info.

  • 2. Data: 2005-09-15 14:11:39
    Temat: Re: Czy to Wam sie udalo?
    Od: "iza" <i...@t...pl>

    wez IHS indywidualny harmonogram studiow, przysluguje Ci jesli masz
    praktyke, chorobe, staz, robisz drugi kierunek. nie musisz wtedy chodic na
    zajecia i nie musisz isc na zaoczne bo to glupota

  • 3. Data: 2005-09-15 17:53:48
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-09-15 15:50, Użytkownik dEG napisał:

> [...]
    > stazysta faktycznie studiuje (i gdzie)- teoretycznie odkad nie ma stazow
    > absolwenckich nie powinno ich to zbytnio interesowac.

    Aby odbyć stać musisz być bezrobotnym. Student dzienny nie może
    zarejestrować się jako bezrobotny, tylko zaoczny może.

    Ale coś podejrzany ten staż. To najpierw szukają ludzi na staż, a
    dopiero potem kombinują by spełnili oni podstawowy warunek?

    --
    Witiia

  • 4. Data: 2005-09-15 17:57:29
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    dEG (news:308b.0000021f.43297c20@newsgate.onet.pl)
    Napisał(a):
> [...]
    > (i gdzie)- teoretycznie odkad nie ma stazow absolwenckich nie powinno
    > ich to zbytnio interesowac. Pozdrawiam i z gory dzieki za info.

    A co UP ma do studenta/stażysty ??? Nawet przecież są proponowane staże
    studentom 3-4 roku. Jeśli pogodzisz naukę z pracą, to spokojnie możesz brać
    staż.

    Robert

  • 5. Data: 2005-09-15 20:41:57
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Robert napisał(a):
> [...]
    > studentom 3-4 roku. Jeśli pogodzisz naukę z pracą, to spokojnie możesz brać

    A mi w UP powiedzieli że staże są dla bezrobotnych, a nie zarejestrują
    jako bezrobotnego studenta studiów dziennych...

    chester

  • 6. Data: 2005-09-15 20:50:56
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    15.09.2005 # 21:41:57, chester napisał:

    > nie zarejestrują jako bezrobotnego studenta studiów dziennych...

    No właśnie - dlaczego ? Pomijając oczywiście _teoretyczny_ brak
    możliwości podjęcia pracy. Czy gdzieś jest taki zapis (nie pamiętam
    abym gdzieś natknął się na taki paragraf) ? Czy to tylko "widzimisię"
    pani z PUP ?
    --
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-09-15 20:54:45
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    Galathea (news:1hn3z465kfmxr$.rtcwb5p473wz.dlg@40tude.net)
    Napisał(a):
> [...]
    > możliwości podjęcia pracy. Czy gdzieś jest taki zapis (nie pamiętam
    > abym gdzieś natknął się na taki paragraf) ? Czy to tylko "widzimisię"

    hę?
    Albo jesteś studentem, albo bezrobotnym. Student nie jest bezrobotnym, bo
    pobiera naukę, która potem się wliczy do stażu pracy...

    Robert

  • 8. Data: 2005-09-15 21:12:09
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    15.09.2005 # 21:54:45, Robert napisał:

    > hę?

    hmmm

    > Albo jesteś studentem, albo bezrobotnym.

    Jestem studentem pracującym.

    > Student nie jest bezrobotnym, bo pobiera naukę, która potem się
    > wliczy do stażu pracy...

    To wydaje się logiczne uzasadnienie. Nie pomyślałem o tym.

    Tylko nie pasuje mi tu jedno:

    no więc załóżmy, że jestem studentem (zaoczne) i nie pracuję.
    Jestem jednak zarejestrowany w urzędzie pracy. Co wtedy ? Czy oznacza
    to, że ta nauka nie wliczy mi się do stażu pracy, czy też ktoś popełnił
    błąd pozwalając mi się zarejestrować ? Tak tylko się czepiam, bo nie
    do końca to rozumiem ;). Mam znajomych w takiej właśnie sytuacji.

    Przecież studenci dzienni i zaoczni pobierają naukę. Wniosek jest taki,
    że musi być inny powód, albo też ktoś/gdzieś czegoś nie uwzględnił :)
    i znów jest sytuacja, że studenci dzienni/zaoczni nie mają równych praw.
    A chyba powinni ?
    --
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-09-15 21:48:56
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

> [...]
    > że musi być inny powód, albo też ktoś/gdzieś czegoś nie uwzględnił :)
    > i znów jest sytuacja, że studenci dzienni/zaoczni nie mają równych praw.

    założenie jest ze dzienni nie pracują. wieczorowi i zaoczni - pracują. wiem
    że jest to teoria, ale własnie takie były założenia, tym bardziej że
    prawodawstwo było układane kilka lat temu kiedy nie było az takiego
    ciśnienia na pracujących dziennych studentów

    to takie moje gdybanie

    > --
    > pozdrawiam

    gro

  • 10. Data: 2005-09-15 23:30:52
    Od: "dEG" <d...@g...pl>

> [...]
    >
    > Ale coś podejrzany ten staż. To najpierw szukają ludzi na staż, a
    > dopiero potem kombinują by spełnili oni podstawowy warunek?

    Nie, to ja sobie znalazlem taki staz. I to ja [a nie pracodawca] kombinuje aby
    jednoczesnie dalej studiowac na dziennych i odbywac staz [dostajac jednoczesnie
    zawrotna kwote 450 zeta od urzedu ;)]. Generalnie, przejscie na zaoczne nie
    powinno byc problemem tylko troche szkoda kasy i zdrowia przenoszac sie na 3
    roku na zaoczne koncze studia lic. z papierkiem jako zaoczniak. No ale nic,
    jesli takie pieprzniete zasady to trudno.