PracaGrupypl.praca.dyskusje › Tajność zarobków raz jeszcze

  • 51. Data: 2008-07-07 15:45:08
    Temat: Re: Tajność zarobków raz jeszcze
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 7 Lip, 15:23, "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_sh...@poczta.wp.pl>
    wrote:

    > Wiadomo, że są różnice w wydajności pracy. Ale myslę, na początku trzeba
    > dawać równą szansę a dopiero jak się okaże, że ktoś słabo pracuje obniżać
    > czy nie dawać podwyżek.

    przypuszczam, ze kiedy dowiadujesz sie, ze nowo zatrudniony pracownik
    zarabia mniej od Ciebie, to dzielisz sie z nim czescia Twojego
    wynagrodzenia wzglednie wnioskujesz do przelozonego o obnizenie Ci
    wynagrodzenia do poziomu tej drugiej osoby. Ile razy jak dotad to
    zrobiles?

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 52. Data: 2008-07-07 15:51:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g4t4t5$o8e$1@inews.gazeta.pl Vlad The Ripper
    <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> pisze:

    > W zasadzie jestem skłonny powiedzieć ile zarabiam
    > każdemu kto o to zapyta.
    Sprawdźmy prawdziwość tej deklaracji - ile zarabiasz? ;)

    --
    Jotte

  • 53. Data: 2008-07-07 16:04:08
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 7 Lip, 17:51, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > W wiadomościnews:g4t4t5$o8e$1@inews.gazeta.plVlad The Ripper

    > Sprawdźmy prawdziwość tej deklaracji - ile zarabiasz? ;)

    a ja ze swojej strony dodam pytanie - na jakim stanowisku Kolega VTR
    pracuje?

    Poszukam wsrod znajomych blizszych i dalszych osoby pracujacej na
    takim samym stanowisku, a zarabiajacej mniej. Mysle, ze bez oporow
    przekaze swoj numer konta, a Kolega VTR bedzie mu przelewac co miesiac
    czesc swojego wynagrodzenia, aby mieli po tyle samo. Rownosc przede
    wszystkim!

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 54. Data: 2008-07-07 16:15:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    .googlegroups.com glos
    <g...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > przekaze swoj numer konta, a Kolega VTR bedzie mu przelewac co miesiac
    > czesc swojego wynagrodzenia, aby mieli po tyle samo. Rownosc przede
    Przyjmuję, że to joke.
    Przepis, o którym tu mowa (art. 18^3a, b, c, d, e KP) należy rozumieć
    inaczej.
    Dotyczy on pracowników zatrudnionych u _tego_ _samego_ pracodawcy.
    Dyskryminacją jest np. zatrudnienie dwóch portierów o takich samych
    zakresach obowiązków i wymiarze zatrudnienia gdy jeden ma _zasadniczą_ 1400,
    a drugi 1800. Ale w tym samym zakładzie pracy.

    --
    Jotte

  • 55. Data: 2008-07-07 16:39:40
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 7 Lip, 18:15, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    > zakresach obowiązków i wymiarze zatrudnienia gdy jeden ma _zasadniczą_ 1400,
    > a drugi 1800. Ale w tym samym zakładzie pracy.

    nie widze problemu - poprosze kolege VTR o podanie dodatkowo nazwy
    firmy. Ew wprost mozna go poprosic o wywieszenie w jego firmie
    ogloszenia, ze podzieli sie swoim wynagrodzeniem z zarabiajacymi mniej
    osobami na tym samym stanowisku. Z takim przekonaniem glosil swoje
    poglady, ze nie dopuszczam do siebie mysli, ze moglby tego nie zrobic.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 56. Data: 2008-07-07 16:52:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    b.googlegroups.com glos
    <g...@p...onet.pl> pisze:

    > nie widze problemu - poprosze kolege VTR o podanie dodatkowo nazwy
    > firmy.
    Poproś.

> [...]
    Poproś.

    > Z takim przekonaniem glosil swoje
    > poglady, ze nie dopuszczam do siebie mysli, ze moglby tego nie zrobic.
    A dopuszczasz do siebie myśl, że to nie on dokonuje dyskryminacji?
    Czemu on miałby rekompensować komuś dyskryminowanie przez pracodawcę?
    A choćby to zrobił, to i tak nie zmieni to faktu ewentualnego łamania prawa
    przez pracodawcę.

    --
    Jotte

  • 57. Data: 2008-07-08 05:46:54
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]

    osobami na tym samym stanowisku. Z takim przekonaniem glosil swoje
    poglady, ze nie dopuszczam do siebie mysli, ze moglby tego nie zrobic.

    Nie wiem, czemu ja miałbym cokolwiek rekompensować, może kolega glos, od
    którego wyszła propozycja zacznie od siebie. Nie ja wypłacam pensje, więc
    nie jestem odpowiedzialny za ich nierówności. Zaś jestem za przestrzeganiem
    prawa pracy w tym punkcie zgodnie z jego duchem, gdyż jest to w interesie
    pracowników, czyli również moim.
    Poza tym niewiem po co równać w dół jak można równać w górę.

  • 58. Data: 2008-07-08 09:58:02
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> wrote in message
> [...]
    > to w interesie pracowników, czyli również moim.
    > Poza tym niewiem po co równać w dół jak można równać w górę.

    Niekoniecznie jest to w interesie kazdego. Roznic w placach na tych samych
    stanowiskach sa dwa podstawowe aspekty.

    Jeden z nich dotyczy rzeczy waznych, ale malo wymiernych, ktorych raczej sie
    nie na wpisac do zakresu obowiazkow. Na przyklad ktos jest zawsze w swietnym
    humorze, rzuca zartami i umie rozbawiac towarzystwo - merytoryczna czesc
    pracy wykonuje tak jak inni, ale wprowadza w firmie dobry nastroj czyniac ja
    atrakcyjniejszym miejscem do pracy dla innych ludzi i poprawiajac wizerunek,
    jaki bedacy w autentycznie dobrym humorze pracownicy prezentuja klientom.
    Jego odejscie spowodowaloby odczuwalne przez wszystkich obnizenie atmosfery,
    podcza gdy odejscie innego pracownika wykonujacego te sama prace nie mialoby
    tego samego efektu. Pracodawca bardziej chce go zatrzymac niz innych, placi
    mu wiecej, zeby mial mniejsza motywacje do zmiany pracy. Albo ktos ma
    umiejetnosci, ktorych na razie w pracy nie wykorzystuje, ale firma rozwaza
    rozszerzenie dzialalnosci czy dodatkowe stanowisko, na ktorym te
    umiejetnosci moglyby sie przydac i wtedy lepiej bedzie miec kogos, kto
    bedzie to umial robic majac juz doswiadczenie w innych aspektach dzialania
    firmy niz zatrudniac kogos, kogo trzeba bedzie wprowadzac od podstaw. Takich
    przykladow "niemerytorycznej wartosci dodanej" jest sporo.

    Drugi aspekt jest czysto rynkowy: pozycja negocjacyjna pracownika, zalezaca
    nie tylko od kwalifikacji, ale i od jego okolicznosci zyciowych, na przyklad
    tego, jak latwo moze rzucic/zmienic prace. To sie moze wydawac
    niesprawiedliwe, ale jesli nierownosci na tym tle wystepuja, zwykle sa
    zwiazane z ta "niemerytoryczna wartoscia dodana". Kazdy woli wydawac mniej i
    gdy dostepnych jest wielu ludzi, ktorym mozna zaplacic mniej, bo sa w takiej
    sytuacji, ze to zaakceptuja, rozsadne ekonomicznie jest zatrudnienie tylko
    takich. Jesli placi sie wiecej komus, kogo sie chce zatrzymac, bo trzeba mu
    placic wiecej, zeby go zatrzymac (na przyklad ma dobrze zarabiajacego
    wspolmalzonka i moze sobie pozwolic na nie pracowanie, gdyby satysfakcja
    finansowa i niefinansowa z pracy byla mniejsza niz posiadanie wolnego
    czasu), to istnieje powod, dla ktorego chce sie zatrzymac te konkretna
    osobe, a nie wziac na jej miejsce kogos, komu by mozna placic mniej. Pozycja
    przetargowa moze wplywac na rozmiar nierownosci, ale samo istnienie
    nierownosci wynika z jakiejs "dodatkowej wartosci" uprzywilejowanego
    pracownika.

    Cos takiego, ze czlowiek sobie usiadzie i pomysli "A dam Jasiowi wiecej niz
    Wladkowi" ot tak, bez zadnej rozsadnej przyczyny, nie wystepuje w przyrodzie
    w sytuacji wydawania wlasnych pieniedzy - tak jak klient nie kupi drozszego
    produktu, jesli nie bedzie doskonale wiedzial, dlaczego jest lepszy od
    tanszego i za co doplaca.

    I.
    --
    http://blog.pasnik.pl

  • 59. Data: 2008-07-08 10:23:55
    Od: MH <O...@h...org>

    Vlad The Ripper wrote:
    > Bo widzę w tym coś złego, że jedna osoba jest bez powodu dyskryminowana. I
    > szczerze mówiąc dziwi mnie, że się tego nie dostrzega.

    Czytaj: Widze w tym cos zlego, ze jedna osoba jest frajerem i wynegocjowala
    gorsze warunki. A KP w PL jest zalosny - to inna sprawa.

  • 60. Data: 2008-07-08 10:26:17
    Od: MH <O...@h...org>

    Vlad The Ripper wrote:

    > Wiadomo, że są różnice w wydajności pracy. Ale myslę, na początku trzeba
    > dawać równą szansę a dopiero jak się okaże, że ktoś słabo pracuje obniżać
    > czy nie dawać podwyżek.

    Ale po co? Jesli potencjalny kandydat ofiara zgodzi sie na dane warunki to
    co w tym zlego? Nastepnym razem moze bedzie madrzejszy.