PracaGrupypl.praca.dyskusje › Tajność zarobków raz jeszcze

  • 1. Data: 2008-07-01 13:39:25
    Temat: Tajność zarobków raz jeszcze
    Od: "Tomek Renik" <b...@s...pl>

    No i jeden zarabia 2000 zł brutto, a drugi robi to samo, identyczny zakres
    obowiązków a zarabia 4700 zł brutto, jedyna różnica, ze ten zarabiający
    mniej pracuje pół roku dłużej...

    wiem, ze komuna sie skończyła, ale to chyba przesada lekka...

    przypomina mi się, jak rada polityki pieniężnej zbuntowała się, na swoje
    zarobki, gdy wyciekło ile NBP prezes zarabia...

  • 2. Data: 2008-07-01 17:06:19
    Temat: Re: Tajność zarobków raz jeszcze
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.com>

    Tomek Renik wrote:
    > No i jeden zarabia 2000 zł brutto, a drugi robi to samo, identyczny
    > zakres obowiązków a zarabia 4700 zł brutto, jedyna różnica, ze ten
    > zarabiający mniej pracuje pół roku dłużej...
    >
    > wiem, ze komuna sie skończyła
    no właśnie...
    zakres ten sam a sposób / jakość wykonania też identyczna?

    P.

  • 3. Data: 2008-07-01 17:31:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.udl77zzm79pui4@dhcp-192-168-2-38.local.ies.c
    o.pl
    Tomek Renik <b...@s...pl> pisze:

> [...]
    > zarabiający mniej pracuje pół roku dłużej...
    > wiem, ze komuna sie skończyła, ale to chyba przesada lekka...
    Może tak, może nie, ale co to ma wspólnego z tajnością zarobków?

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-07-01 20:10:48
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Tue, 01 Jul 2008 19:06:19 +0200, Piotr C. napisał(a):

    > zakres ten sam a sposób / jakość wykonania też identyczna?

    Jak zobaczyć / zmierzyć jakość w pracy biurowej ? rozwiń ten temat...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria http://foto.3mam.net

  • 5. Data: 2008-07-01 20:52:15
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
    > Jak zobaczyć / zmierzyć jakość w pracy biurowej ? rozwiń ten temat...

    Zmierzyć nie da się, w sensie że Nowak zrobił 17% więcej tabelek w
    excelu niż jego kolega ;)
    Ale OCENIAĆ regularnie się da, mniej czy bardziej obiektywnie. Jeśli
    różnice w jakości pracy są duże, to z czasem zarobki powinny robić się
    coraz bardziej rozbieżne...

    Pamiętam odwrotną sytuację kiedyś w pewnej firmie przed laty - istna
    komuna. Dostałem na dzień dobry kwotę X, nie mając żadnego doświadczenia
    w branży. Jakież było moje zdziwienie kiedy okazało się, że "starzy
    wyżeracze" w pozytywnym tego słowa znaczeniu - nieformalni
    leaderzy/mentorzy - mają ledwo stówke więcej...

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-07-01 21:29:09
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 1 Lip, 22:10, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    <a...@z...pl> wrote:

    > Jak zobaczyć / zmierzyć jakość w pracy biurowej ? rozwiń ten temat...

    a skad nagle ta praca biurowa? jakos nie dostrzeglem odniesienia do
    niej w poscie watkoczyncy.

    Skadinad, jakosc pracy biurowej tez sie da mierzyc - chocby cykliczna
    ocena pracownika.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 7. Data: 2008-07-02 06:31:14
    Od: Damianos <d...@g...com>

    On 1 Lip, 15:39, "Tomek Renik" <b...@s...pl> wrote:
> [...]
    >
    > przypomina mi się, jak rada polityki pieniężnej zbuntowała się, na swoje
    > zarobki, gdy wyciekło ile NBP prezes zarabia...

    Nie rozumiem całej tej powyższej dyskusji. Widocznie ktoś wycenia
    swoją prace na 2000 PLN (jeżeli tak nie jest to jakim cudem wciąż
    zarabia 2000 PLN ???),
    a ta druga osoba wyceniła swoją pracę na 4700 PLN. Reszty chyba nie
    trzeba tłumaczyć.

  • 8. Data: 2008-07-02 07:36:58
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > No i jeden zarabia 2000 zł brutto, a drugi robi to samo, identyczny zakres
    > obowiązków a zarabia 4700 zł brutto, jedyna różnica, ze ten zarabiający
    > mniej pracuje pół roku dłużej...

    W kodeksie pracy jest przepis zakazujący rażących dysproporcji w zarobkach
    na tym samym stanowisku. W praktyce trudne do wyegzekwowania, bo wystarczy
    zmienić nazwę stanowiska.

  • 9. Data: 2008-07-02 08:00:55
    Od: "Tomek Renik" <b...@s...pl>

    Dnia 01-07-2008 o 19:31:38 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

    > W wiadomości news:op.udl77zzm79pui4@dhcp-192-168-2-38.local.ies.c
    o.pl

    > Może tak, może nie, ale co to ma wspólnego z tajnością zarobków?

    że zarobki przychodzą z zewnątrz w czarnych kopertach

  • 10. Data: 2008-07-02 08:20:23
    Od: MH <O...@h...org>

    Tomek Renik wrote:

    > No i jeden zarabia 2000 zł brutto, a drugi robi to samo, identyczny zakres
    > obowiązków a zarabia 4700 zł brutto, jedyna różnica, ze ten zarabiający
    > mniej pracuje pół roku dłużej...

    No i w czym problem? Kazdy ma to co wynegocjuje. Kazdemu po rowno to juz sie
    skonczylo.