PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kierownik Działu bezpieczeństwa

  • 1. Data: 2008-07-01 13:32:09
    Temat: Kierownik Działu bezpieczeństwa
    Od: "Tomek Renik" <b...@s...pl>

    ile taki ktoś może zarabiać w korporacji 10 oddziałów w polsce, w kazdym
    oddziale ok. 150 osob i ile osob w takim dziale bezpieczenstwa pracuje ?

    Czy oni rzeczywiscie szpieguja i inwigilują pracowników, aby mieć pewność,
    ze przy piwie żaden nie zdradzi projektów, które są opracowywane, a
    jeszcze na rynek nie weszły ???

  • 2. Data: 2008-07-01 18:37:56
    Temat: Re: Kierownik Działu bezpieczeństwa
    Od: Paweł Goleń <p...@k...onet.pl>

    Tomek Renik wrote:
    > Czy oni rzeczywiscie szpieguja i inwigilują pracowników, aby mieć pewność,
    > ze przy piwie żaden nie zdradzi projektów, które są opracowywane, a
    > jeszcze na rynek nie weszły ???

    Tak, oczywiście. A podejrzanych zamykamy (zamykaliśmy) w piwnicy i
    prowadziliśmy rubber-hose cryptanalysis
    (http://en.wikipedia.org/wiki/Rubber-hose_cryptanaly
    sis)

    A na poważnie, to na wszystkie Twoje pytania nie można odpowiedzieć nie
    wiedząc o co właściwie chodzi i czym się ten Dział Bezpieczeństwa
    zajmuje oraz jaka jest jego organizacja. Czy to bezpieczeństwo fizyczne
    (ochrona fizyczna, techniczna, monitoring, i tym podobne),
    bezpieczeństwo informacji (między innymi ABI, klepanie procedur),
    bezpieczeństwo IT (projektowanie, wdrażanie, kontrolowanie, tworzenie
    "architektury bezpieczeństwa", praca operacyjna w tym tak, owszem -
    czasami szpiegowanie)... Nawet nie specjalnie można przekładać
    organizację działu bezpieczeństwa w jednej instytucji na to, co może być
    w drugiej.

    --
    Paweł Goleń
    mailto:p...@k...onet.pl

  • 3. Data: 2008-07-02 08:08:16
    Od: "Tomek Renik" <b...@s...pl>

    Przykładowo operator telefonii komórkowej, zapewne kilka tygodni obmyślają
    promocje, kalkulują, liczą, i zanim upublicznią i wprowadzą taryfy na
    rynek - to dla nich są tajne i byłby niezły numer, gdyby konkurenci dzień
    wcześniej wprowadzili to samo...

    Przykładowo inna mieszanina smakowa soków, na pewno przed wprowadzeniem do
    hurtowni, do sklepów, fabryka nie chciałaby aby ten smak pojawił się 2 dni
    wcześniej u konkurencji.

  • 4. Data: 2008-07-02 14:21:13
    Od: Paweł Goleń <p...@k...onet.pl>

    Tomek Renik wrote:
> [...]
    > promocje, kalkulują, liczą, i zanim upublicznią i wprowadzą taryfy na
    > rynek - to dla nich są tajne i byłby niezły numer, gdyby konkurenci dzień

    Subtelnie zaznaczę, że operator telefonii komórkowej ma wiele innych
    zmartwień związanych z bezpieczeństwem, niż jakieś tam taryfy. Na
    przykład bezpieczeństwo fizyczne pobudowanych przez siebie masztów,
    bezpieczeństwo klientów (podsłuch rozmów), czy choćby bezpieczeństwo
    danych osobowych w systemach.

  • 5. Data: 2008-07-03 17:04:22
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Goleń" <p...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Subtelnie zaznaczę, że operator telefonii komórkowej ma wiele innych
    > zmartwień związanych z bezpieczeństwem, niż jakieś tam taryfy. Na
    > przykład bezpieczeństwo fizyczne pobudowanych przez siebie masztów,

    szczególnie elementów miedzianych :)

    > bezpieczeństwo klientów (podsłuch rozmów)

    to akurat operatorzy mają głęboko w d..

    Subtelnie zaznaczę że największym zmartwieniem operatorów, związanym z
    bezpieczeństwem, jest zapewnienie bezpiecznego, niezakłóconego i jak
    najdłuższego trwania stanu obecnej konkurencyjności na rynku. Drugim z kolei
    zmartwieniem jest, aby nie wydało się, w jaki konkretnie sposób obecny
    dobrostan został uzyskany :)

    e.

  • 6. Data: 2008-07-03 20:37:28
    Od: Paweł Goleń <p...@k...onet.pl>

    entroper wrote:

    > to akurat operatorzy mają głęboko w d..

    Ciekawe jak szybko operator straciłby klientów instytucjonalnych (na
    przykład bank), gdyby się okazało, że podsłuchiwanie rozmów prezesa to
    dziecinada.

> [...]
    > Drugim z kolei zmartwieniem jest, aby nie wydało się, w jaki
    > konkretnie sposób obecny dobrostan został uzyskany :)

    Tylko można dyskutować, czy w tym zakresie najbardziej wykorzystywany
    jest "dział bezpieczeństwa". Co prawda bezpieczeństwo kadrowe jest
    elementem systemu bezpieczeństwa informacji, ale nie polega to na
    działaniach rodem z poprzedniego systemu wobec każdego pracownika. A do
    "strategicznych" informacji też dostępu nie ma pierwszy lepszy pracownik
    z dwumiesięcznym stażem.