PracaGrupypl.praca.dyskusje › Tajność zarobków raz jeszcze

  • 21. Data: 2008-07-03 12:49:57
    Temat: Re: Tajność zarobków raz jeszcze
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "andreas" <a...@y...com> napisał w wiadomości
    news:g4icdf$k5r$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> napisał w
    > wiadomości news:g4i5q5$f7r$1@inews.gazeta.pl...

    > Za "ochronę" chyba. W KP nie ma nic takiego, czego nie można byłoby
    > uzyskać na mocy KC a ma "bonusy", które wręcz szkodzą najsłabszym na
    > rynku.

    Pewnie, że można, ale trudniej i kosztowniej. A co do tych "bonusów" to
    poprosił bym o przykłady, bo nie jestem ekspertem w zakresie KP.

  • 22. Data: 2008-07-03 14:00:24
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Ani ja ani kodeks nie mówi, że ma być to taka sama praca i płaca. Chodzi o
    > rażące dysproporcje. 20% to różnica moim zdaniem całkiem rozsądna, ale
    > 120% to już raczej nie.

    ale czy ty dostrzegasz dysproporcje tylko w zarobkach i nie korelujesz ich z
    jakością i ilością pracy?

    bo wybacz, ale jak ja zarabiam 200% więcej od innego pracownika w tej samej
    firmie i na tym samym stanowisku, a wykonuję 400% więcej pracy i na dodatek
    o niebo lepszej jakości, to też jest rozsądne?

    pieniądze powinno się dostawać za wykonaną pracę a nie za stanowisko,
    znajomości czy co tam.

  • 23. Data: 2008-07-03 15:18:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g4ihtk$k7b$1@inews.gazeta.pl Vlad The Ripper
    <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> pisze:

    > Pewnie, że można
    To nieprawda.

    > ale trudniej i kosztowniej.
    KC to i tak najobszerniejsza, monstrualnie rozdęta ustawa w naszym prawie.
    Można przepisać do niej KP, tylko po co?
    Teoretycznie (choć to teza absurdalna) ktoś mógłby wynegocjować sobie
    warunki umowy o pracę stanowiące streszczenie KP. Dzięki KP nikomu (no,
    prawie nikomu) takie idiotyzmy nie przychodzą do głowy.

    > A co do tych "bonusów" to poprosił bym o przykłady, bo nie jestem
    > ekspertem w zakresie KP.
    Nie ma żadnych bonusów. KP to po prostu ustawa regulująca stosunek pracy i
    to wszystko.
    KC reguluje stosunki cywilne, KPC procedury ich realizacji, PoRD zasady
    ruchu lądowego itd.
    Cywilizowane społeczeństwa regulują prawnie większość obszarów
    funkcjonowania społecznego.

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2008-07-04 06:03:52
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]
    > prawie nikomu) takie idiotyzmy nie przychodzą do głowy.

    > Nie ma żadnych bonusów. KP to po prostu ustawa regulująca stosunek pracy i

    Jestem na tyle zapoznany z KP, że wiem, że ich nie ma. Czekałem na to co
    napisze mój wcześniejszy interlokutor.

    > KC reguluje stosunki cywilne, KPC procedury ich realizacji, PoRD zasady
    > ruchu lądowego itd.
    > Cywilizowane społeczeństwa regulują prawnie większość obszarów
    > funkcjonowania społecznego.

    Prawda. Co do KP wydaje mi się, że w obecnej formie jest całkiem niezły jak
    na ogół polskiego prawa.

    Pozdrawiam.

  • 25. Data: 2008-07-04 14:46:12
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:g4keg6$srl$1@inews.gazeta.pl...

    > Jestem na tyle zapoznany z KP, że wiem, że ich nie ma. Czekałem na to co
    > napisze mój wcześniejszy interlokutor.

    Na przykład artykuły od 10 do 18 robią z pracownika upośledzonego
    niewolnika.

    --
    andreas

  • 26. Data: 2008-07-04 15:01:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g4ld4h$j8g$1@inews.gazeta.pl andreas <a...@y...com>
    pisze:

    > Na przykład artykuły od 10 do 18 robią z pracownika upośledzonego
    > niewolnika.
    To taki żart nieudany, prawda???
    Prawda??

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2008-07-04 17:24:29
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    >W wiadomości news:g4ld4h$j8g$1@inews.gazeta.pl andreas <a...@y...com>

    > To taki żart nieudany, prawda???
    > Prawda??

    Ach! Jakże piękne teatralne oburzenie! Ale ja szepne na stronie do
    publiczności: Nie dajcie się nabrać na jego udawane oburzenie, bo on zarabia
    na tym, że wy wierzycie w kodeks pracy.

    --
    andreas

  • 28. Data: 2008-07-04 18:58:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g4lmci$gbi$1@inews.gazeta.pl andreas <a...@y...com>
    pisze:

    > Ach! Jakże piękne teatralne oburzenie!
    To nie oburzenie synu, to niedowierzanie.
    Wiele głupot codzień człowiek słyszy i czyta, ale to już na mistrzostwa
    gminy w zidioceniu.

    > Ale ja szepne na stronie do publiczności:
    > Nie dajcie się nabrać na jego udawane oburzenie, bo on
    > zarabia na tym, że wy wierzycie w kodeks pracy.
    I jeszcze paranoik do tego.

    --
    Jotte

  • 29. Data: 2008-07-04 20:23:00
    Od: "andreas" <a...@y...com>

> [...]
    > To nie oburzenie synu, to niedowierzanie.
    > Wiele głupot codzień człowiek słyszy i czyta, ale to już na mistrzostwa

    To może teraz jakies konkrety dla odmiany.
    Podaj mi dowolny pozbawiony wad dla pracownika artykuł od 10 do 18 i podaj
    co dzięki niemu zyskuje pracownik, czego by bez KP nie miał.

    --
    andreas

  • 30. Data: 2008-07-04 20:23:29
    Od: "andreas" <a...@y...com>