PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szukam pracy i nic?

  • 11. Data: 2004-11-24 16:35:06
    Temat: Re: Szukam pracy i nic?
    Od: orinoco <w...@U...onet.pl>

    Immona wrote:

    > Użytkownik "Bartek" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.

    > Zle.

    Kpisz?

    > Powazny pracodawca nie zrobi psychoanalizy Twojego poczucia wlasnej
    > wartosci, tylko uzna, ze nie zaplanowales swojej kariery i ze nie umiesz
    > osiagac celow (a Twoim celem z pewnoscia bylo cos lepszego niz to).

    Poważny pracodawca uzna, że ma do czynienia z człowiekiem poważnym i
    realistą, znającym swoje mozliwości, ale i możliwości rynku pracy na
    jakim przyszło mu działać. To kompromis, całkiem dobry IMHO.

> [...]
    > branzy FMCG, okazujac swoja desperacje i gotowosc na wszystko masz duze
    > szanse. Na stanowiska merytoryczne jednak - patrz: "nie zaplanowanie
    > kariery".
    > Serdecznie radze zmienic miejsce zamieszkania na takie, gdzie rynek wyglada
    > lepiej, oczywiscie po uprzednim szukaniu pracy w calej Polsce z obecnego
    > miejsca. Co do kosztow mieszkania - zadowolic sie wynajmowaniem pokoju w tym
    > nowym miejscu, jesli nie stac Cie na wynajem mieszkania. Slyszalam, ze w
    > Lublinie jest zle z praca i ucieczka moze byc jedynym sensownym wyjsciem.

    Życzę powodzenia. Uciekanie może wejść w krew na całe życie, które jest
    dość krótkie. Najpierw trzeba mieć pracę i co jeść tym samym, potem
    można myśleć o karierze.
    Nie wiem czy to reguła, ale dość często obserwuję takie zjawisko -
    kandydat pracujący jest lepiej postrzegany, niż bezrobotny. Im dłuższy
    staż bezrobocia, tym mniejsze szanse na jakiekolwiek zatrudnienie.
    Pracodawcy często uważają widać, że taki delikwent oduczył się już
    pracować. IMHO często jest to prawda.

    --
    pozdrawiam,
    Michał Rodziewicz

  • 12. Data: 2004-11-24 16:50:07
    Od: orinoco <w...@U...onet.pl>

    Immona wrote:

    > Natomiast z ukrywaniem miejsc pracy jest o tyle krucho, ze przyjmujac Cie i
    > tak poprosza Cie o swiadectwa pracy z poprzednich prac.

    Nie ma, podkreślam - nie ma żadnego obowiązku podawania wszystkich
    miejsc pracy w CV. Czy nie podchodzisz do zagadnienia trochę w stylu -
    pracodawca - pan
    pracownik (kandydat) - sługa?
    Zatrudnienie to też biznes, ja poświęcam swój czas, umiejętności,
    doświadczenie itd, oni mi za to płacą. Pracownicy nie mogą istnieć bez
    nich (pracodawców), oni nie mogą bez istnieć bez pracowników. To kwestia
    podejścia, praca to nie jest łaska, to interes dla obu stron.
    Z doświadczenia - obiektywnie patrząc nie mam zbyt wysokich kwalifikacji
    (w sensie wykształcenia), nadrabiam dużym doświadczeniem. Nigdy nie
    miałem problemów ze znalezieniem pracy, zawsze podchodzę do sprawy w ten
    sposób, że idę zaoferować swoje usługi. Ja po prostu nie opowiadam
    wyuczonych farmazonów, rozmawiam o konkretach, o firmie, o
    mozliwościach. Może też łatwiej rozmawiać mi z pracodawcami, bo kiedyś
    byłem (i dziś też jestem, choć teraz tylko sam dla siebie) pracodawcą.
    Rozmawiam z nimi jak równy z równym, oni to czują.

  • 13. Data: 2004-11-24 16:58:12
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    Użytkownik "orinoco" <w...@U...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kpisz?

    Jeszcze raz powtarzam, ze pisalam te odpowiedzi z punktu widzenia rekrutacji
    do "miedzynarodowej korporacji", o ktorej kolega wspomnial. Chyba nie
    przeczytales calego watku. Miedzynarodowe korporacje to specyficzne miejsca
    i rekrutacje tez maja specyficzna.

    I.

  • 14. Data: 2004-11-24 18:03:17
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    > Nie ma, podkreślam - nie ma żadnego obowiązku podawania wszystkich
    > miejsc pracy w CV.

    Wciaz mowimy o rekrutacji korporacyjnej. Tam za zatajenie mozna miec
    powaznego minusa.

> [...]
    > nich (pracodawców), oni nie mogą bez istnieć bez pracowników. To kwestia
    > podejścia, praca to nie jest łaska, to interes dla obu stron.

    Tak, jesli pracownik jest tego rodzaju, ze jest rownym partnerem dla
    pracodawcy. Niestety, czesto sie zdarza (na stanowiskach w pelni
    zastepowalnych i nie wykwalifikowanych) ze jedna strona dominuje wyraznie w
    warunkach obecnego bezrobocia i jest to pracodawca. Dominacja pracownika
    zdarza sie w przypadku bardzo doswiadczonych i wykwalifikowanych
    specjalistow, na ktorych poluja headhunterzy. Partnerstwo ma podstawy w
    pewnej grupie i wtedy jest bardzo dobrze, jak ktos umie te postawe przyjac.
    Wiele osob nie umie, plaszczy sie, znani mi HR mowia, ze tego nienawidza i
    kandydatow za to zaraz skreslaja.

    > Rozmawiam z nimi jak równy z równym, oni to czują.

    Wiem - to dziala. Naprawde sie nie kloc - ja w tym watku mowilam wylacznie o
    rekrutacji korporacyjnej.

    I.
    www.zpds.com.pl

  • 15. Data: 2004-11-24 18:19:46
    Od: wojtek <g...@z...pbz>

    orinoco napisał(a):

    > Pracodawcy często uważają widać, że taki delikwent oduczył się już
    > pracować. IMHO często jest to prawda.

    a głodujący oduczyli się jeść ? no skoro nie pracuje to leń musi być,nic
    tylko strzelić sobie w łeb z takim myśleniem

  • 16. Data: 2004-11-24 19:18:48
    Od: orinoco <w...@U...onet.pl>

    wojtek wrote:

    > a głodujący oduczyli się jeść ? no skoro nie pracuje to leń musi być,nic
    > tylko strzelić sobie w łeb z takim myśleniem

    To nie moje dywagacje, to praktyka.

  • 17. Data: 2004-11-24 20:04:07
    Od: "Janusz Kesik" <z...@z...dzem.int>

    > To nie moje dywagacje, to praktyka.

    Słowem w dużym uogólnieniu, znaczna część młodzieży która ukończyła studia
    czy tym bardziej szkoły średnie i nie miała forsy na to żeby kontynuować
    naukę, powinna nie dostać pracy bo po prostu odwykli już od pracy i są dla
    społeczeństwa straceni? No chyba Cię pogieło, i to mocno. Może takie gadki
    są dobre w powiedzmy UK, gdzie jest trochę inna stopa bezrobocia, ale nie
    np. w Wałbrzychu czy Gorzowie Wlkp.

    Puknij się w głowę i sprawdź jakie echo, a będzie chyba solidne.

    JK

  • 18. Data: 2004-11-25 19:46:25
    Od: orinoco <w...@U...onet.pl>

    Janusz Kesik wrote:

> [...]
    > np. w Wałbrzychu czy Gorzowie Wlkp.
    >
    > Puknij się w głowę i sprawdź jakie echo, a będzie chyba solidne.

    Primo - żeby odwyknąć od pracy trzeba by najpierw trochę popracować.
    Więc z logicznego punktu widzenia leżysz, bo człowiek, który nie
    pracował nie ma od czego odwykać.
    Secundo - gdzie ja napisałem, że nie powinni dostać pracy po szkole?
    Gdzie napisałem, że są straceni? Skończył szkołę, szuka pracy, w końcu
    ją znajdzie, prędzej czy później, taką czy inną, choćby roznoszenie
    ulotek. A dla kontrastu taki obrazek - młodzian (hipotetyczny, choć dla
    mnie całkiem realny, przykładów widziałem sporo) skończył nawet jakieś
    technikum, dajmy na to samochodowe dwa lata temu, ma ok. 20 lat.
    Przychodzi taki na rozmowę i na proste pytanie z czego żyje, odpowiada -
    "utrzymuje mnie mama" (babcia, ciocia itd.).
    Więc ja się pytam Ciebie - po co on ma pracować? jakie ma motywacje? Ja,
    cholera jasna, tego nie zmyśliłem, ja takich delikwentów dość często
    oglądam.
    Przykład drugi - daliśmy ogłoszenie do prasy. Praca prosta, fizyczna na
    produkcji, choć niezbyt ciężka w sensie wysiłku fizycznego - pakowanie.
    Dzwoni pani w średnim wieku i pyta - "bo to dla syna, czy to aktualne,
    czy możemy coś powiedzieć o pracy?". Ja na to - "owszem, ale chcę
    rozmawiać z synem". Odpowiedź - "Już go daję...". I najlepsze teraz - ja
    słyszę w słuchawce jak ona z synalkiem negocjuje żeby łaskawie podszedł
    do telefonu, porozmawiał, młodzian się opiera, usiłuje zbyć, w końcu
    podchodzi i pyta o co chodzi. Mnie pyta, rozumiesz, o co chodzi, czego
    ja chcę od niego? Jemu się zdaje, że praca to jakiś dopust boży, kara za
    grzechy.
    Zatrudniałem i zwalniałem już dziesiątki takich delikwentów, choć ten
    przypadek był najlepszy w mojej karierze. I z praktyki wiem, że im
    dłuższy staż bezrobocia, tym marniejszy pracownik. Jak młody to prosto
    po szkole, jak starszy to prosto po innej pracy, najlepiej z rodziną na
    utrzymaniu. Żeby miał motywację. Reszta nauczyła się żyć bez pracy. Żyją
    z zasiłków, zapomóg, rent rodziców itd, itp... Po jaką cholerę tu
    pracować? Na dwudziestu wybranych kandydatów pracuje jeden. Reszta
    odchodzi po tygodniu, dwóch-trzech dniach, kilku godzinach, albo wcale
    nie przychodzi na umówiony termin.

    Więc zamiast kazać pukać mi się w głowę, poszukaj najpierw rozsądku w
    swojej. I faktów w swoim otoczeniu. Spora część naszego społeczeństwa
    wyznaje bowiem zasadę co tu zrobić, by się nie narobić, a zarobić i
    młodzież nie jest od tej filozowfii wolna. Tak więc możesz się nie
    zgadzać, ale u mnie CV od delikwenta, który przez rok nie znalazł sobie
    _zadnego_ zajęcia, ląduje w koszu.

    I tyle. Jak pisałem - praktyka.

    PS. Pracuję na czymś w rodzaju kontraktu menadżerskiego w jednym z
    wrocławskich zakładów produkcyjnych, jako szef produkcji. Pracowników na
    produkcję dobieram sam, więc jeszcze raz - to nie są dla mnie teorie, to
    praktyka. I na koniec ciekawostka - najlepsi pracownicy to ludność
    napływowa. Z małego miasteczka, najlepiej z sąsiedniego województwa,
    przyjechali do Wrocławia i usiłują się zaczepić. Wynają taki mieszkanko
    albo pokój i szuka pracy. U mnie taki kandydat trafia pod lupę w
    pierwszej kolejności i zwykle oboje jesteśmy później zadowoleni.