PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przeciętny szary pracownik

  • 1. Data: 2004-11-23 06:15:25
    Temat: Przeciętny szary pracownik
    Od: "Rezydent" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jak zyje przeciętny szary etatowy pracownik ?
    Zarabia przykładowo netto 2000 zł.
    Mieszka w Warszawie na jakimś osiedlu niedaleko centrum więc czynszu za 60
    pokojowe mieszkanie płaci 400 zł
    Za prąd płaci ok. 50 zł miesięcznie
    Czasem chce zatelefonić, pogadać więc za tel stacjonarny płaci 85 zł
    Chce być w kontakcie więc na komórkę wydaje miesięcznie 50 zł
    Internet mu jest potrzebny w domu, dla rozrywki,zabawy i nauki więc razem z
    TV kablową płaci 109zł
    Bilet miesięczny ZTM potrzebuje więc kupuje kwartalny co daje 55 zł/mies

    coś trzeba jeść więc:
    4 razy w miesiącu odwiedza super- lub hipersklep i zostawia tam jednorazowo
    ok. 50 zł co daje 200 zł/mies
    od czasu do czasu coś łyknie na mieście, jakieś fast-fudy itp. wyda więc na
    to ok. 60 zł/mies
    czymś trzeba się interesować, więc jakieś gazety kupuje komputerowe,
    hobbystyczne co pochłania ok. 60zł/mies.
    w lotka trzeba zagrać, aby dać szansę losowi: 200zł/mies

    tak więc czy 2000 zł to dużo czy mało ?

    Pozdrawiam
    Rezydent

  • 2. Data: 2004-11-23 07:10:53
    Temat: Re: Przeciętny szary pracownik
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    Dnia Tue, 23 Nov 2004 06:15:25 +0000 (UTC), Rezydent
    <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

    > Jak zyje przeciętny szary etatowy pracownik ?
    > Zarabia przykładowo netto 2000 zł.
    z kabaretu (bodajze) Laskowik - Smolen:
    - Ile zarabiasz?
    - 2000 zl
    - a ile wydajesz?
    - 2500
    - To skad bierzesz te 500?!
    - dokladam...
    - A od kiedy masz problem z wymowa "r"? ;-))))

    --
    Bonza
    pager 0642299084

  • 3. Data: 2004-11-23 08:14:27
    Od: "SLaw" <s...@w...pl>

    > Mieszka w Warszawie na jakimś osiedlu niedaleko centrum więc czynszu za 60
    > pokojowe mieszkanie płaci 400 zł

    Ja mysle ze za 60 pokojowe mieszkanie placi sie duuuuuuuzo wiecej ;)

    --
    SLaw

  • 4. Data: 2004-11-23 08:18:50
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <cnukht$kvl$1@inews.gazeta.pl>, Rezydent wrote:
    > Mieszka w Warszawie na jakimś osiedlu niedaleko centrum więc czynszu
    > za 60 pokojowe mieszkanie płaci 400 zł
    ^^^^^^^^^^^
    Tanio w tej Warszawie ;-)

    Z wszystkim się z grubsza zgadzam, poza tym:

    > w lotka trzeba zagrać, aby dać szansę losowi: 200zł/mies

    No powiedzmy, że rozumiem raz na miesiąc złotóweczkę na chybił trafił...
    ale wydawać 10% dochodów na hazard, to już jest nałóg. Ja zawsze moim
    rodzicom powtarzałem, gdy pokazywali w TV, że ktoś wygrał jakieś tam
    miliony: "to WASZE!, WASZE PIENIĄDZE! ten ktoś teraz będzie wydawał" :)

    Skoro już ten "szary pracownik" ma te 200PLN do wydania, to lepiej niech
    opłaca sobie jakiś trzeci filar, albo fundusz inwestycyjny.

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 5. Data: 2004-11-23 11:52:54
    Od: w <g...@z...pbz>

    Rezydent napisał(a):
    > Jak zyje przeciętny szary etatowy pracownik ?
    > Zarabia przykładowo netto 2000 zł.

    optymista

    > Mieszka w Warszawie na jakimś osiedlu niedaleko centrum więc czynszu za 60
    > pokojowe mieszkanie płaci 400 zł

    optymista

    > Czasem chce zatelefonić, pogadać więc za tel stacjonarny płaci 85 zł

    gaduła

    > czymś trzeba się interesować, więc jakieś gazety kupuje komputerowe,
    > hobbystyczne co pochłania ok. 60zł/mies.

    a to już w internecie nie ma portali komputerowych?

    > w lotka trzeba zagrać, aby dać szansę losowi: 200zł/mies

    przesada

  • 6. Data: 2004-11-23 15:49:23
    Od: orinoco <w...@U...onet.pl>

    Rezydent wrote:

    > Jak zyje przeciętny szary etatowy pracownik ?
    > Zarabia przykładowo netto 2000 zł.
    Chiba się do Warszawki przeprowadzę. Jeśli tam szarak zarabia dwa
    patyki...

    > Bilet miesięczny ZTM potrzebuje więc kupuje kwartalny co daje 55 zł/mies

    I bilety okresowe jakoś tańsze niż u nas...

    > tak więc czy 2000 zł to dużo czy mało ?

    W Warszawie? Nie wiem. Gdybyśmy we Wrocławiu zarabiali z żoną tyle,
    mielibyśmy 4000 miesięcznie do dyspozycji, żyć nie umierać. Szkoda, że
    mamy raptem nieco ponad połowę tego.
    I co? Przenosić się do Warszawy?
    Nie wszyscy lubią to miasto...

    --
    pozdrawiam,
    Michał Rodziewicz

  • 7. Data: 2004-11-23 16:09:48
    Od: "Janusz Kesik" <z...@z...dzem.int>

    Użytkownik "orinoco" <w...@U...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Chiba się do Warszawki przeprowadzę. Jeśli tam szarak zarabia dwa
    > patyki...

    To bardzo optymistyczne założenie te 2000PLN

    > I bilety okresowe jakoś tańsze niż u nas...

    W wawce miesięczny miejski 66PLN, studenci połówkę tego.

    > W Warszawie? Nie wiem. Gdybyśmy we Wrocławiu zarabiali z żoną tyle,
    > mielibyśmy 4000 miesięcznie do dyspozycji, żyć nie umierać. Szkoda, że
> [...]

    I ja do nich należę. Do WRO za tą kwotę pojechałbym bez długiego myślenia,
    do WAW ponownie już bym pewnie się nie wybrał. :)
    Dwa miasta, dwa światy, ot co. :)

    --
    Janusz Kęsik
    -------------------------------------

  • 8. Data: 2004-11-23 17:28:48
    Od: ZyX <m...@p...onet.NoSpam.pl>

    Rezydent napisał(a):

    > Mieszka w Warszawie na jakimś osiedlu niedaleko centrum więc czynszu za 60
    > pokojowe mieszkanie płaci 400 zł

    Dość tanio powiem... no chyba, że mówimy o szaraku, co to ma swoje
    mieszkanie niedaleko centrum, ale z mojej perspektywy, to juz nie taki
    znowu szarak...

    Ale generalnie, zakładając że nakreślona sytuacja finansowa i szacunek
    kosztów się zgadzają (choć można polemizować) to odpowiem, że to
    "wystarczająco". Nie trzeba oszczędzać na jedzeniu czy "rozpuście" (a
    miałem takie okresy w życiu:(). Minimum socjalne ów szarak ma
    zapewnione. Ale czy aby o to w życiu chodzi? To już zwieńczenie życia i
    pełen sukces?

    --
    Pozdrawiam,
    ZyX

    Człowiek, który umie żyć w harmonii z samym sobą jest szczęśliwy.
    (Oscar Wilde)

  • 9. Data: 2004-11-23 19:41:58
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "w" <g...@z...pbz> napisał w wiadomości

    > optymista

    Nie sugeruj się widoczną datą, ale na osiedlu z wielkiej płyty:
    http://3mam.net/spoldzielnia.htm spółdzielcze własnościowe.

  • 10. Data: 2004-11-24 12:54:03
    Od: "xet" <x...@i...pl.USUNTO>

    > W wawce miesięczny miejski 66PLN, studenci połówkę tego.

    to bardzo tanio! na slasku srednia cena miesiecznego ulgowego to kolo
    60zl!! za ulgowy STUDENCKI!!!
    wniosek= jade do warszawy!!