PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szansa na pracę

  • 81. Data: 2006-09-27 19:39:13
    Temat: Re: Szansa na pracę
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Robert Sander wrote:

    > To Twoje przekonania, czy tez opierasz sie na jakis badaniach?
    >
    > Robert, co czyta duzo, a i tak slownikiem musi sobie pomagac

    Przekonanie na podstawie obserwacji siebie, rodziny i znajomych. Wsrod
    znanych mi osob, ktore raczej nie robia bledow, nie ma nikogo, kto by
    znal choc jedna zasade ortografii; ja tez nie znam i jesli zapytasz,
    kiedy piszemy "ż", a kiedy "rz", to nie bede miec pojecia. Ale kazde
    uzywane slowo, wliczajac w to "gżegżółkę"(*), widzialam tyle razy, ze
    bez wysilku pamietam, jak wyglada.

    Aha: do (o)czytania nie licza sie podreczniki, poradniki, harlequiny,
    wiekszosc fantasy/s-f itp., poniewaz tego typu ksiazki maja bardzo
    ograniczony zakres slownictwa. Ortograficznie szkoli literatura piekna i
    publicystyka.

    I.

    (*) jak ktos akurat tego nie zna, to dokladnie wiadomo, czego nie
    przeczytal :D

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 82. Data: 2006-09-27 21:47:51
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:1159368101.579387.88650@e3g2000cwe.googlegroup
    s.com>
    Użytkownik <k...@p...onet.pl> pisze:

    Nixe:

    > Co ma ortografia wspólnego z dłubaniem w zębach?

    Szacunek dla interlokutora.

    --
    Nixe

  • 83. Data: 2006-09-27 23:34:55
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    A screaming came across the sky, when Nixe wrote:

    > To nie jest dialekt tylko błędy.

    To nie jest dialekt, to nie są błędy, tylko to jest socjolekt.

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

  • 84. Data: 2006-09-28 06:26:02
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: k...@p...onet.pl [27 Sep 2006 07:41:41 -0700]:

    > Co ma ortografia wspólnego z dłubaniem w zębach?

    Oba - dłubanie w zębach i robienie rażących ortów - stanowią
    dokładnie taki sam przejaw braku kultury.

    Kira

    --
    /(o\ : http://kira.wwt.pl :: http://cyber-girl.net :
    \o)/ GG: 1565217 :: I am what I am, I do what I want

  • 85. Data: 2006-09-28 06:28:06
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

  • 86. Data: 2006-09-28 07:07:57
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > wiekszosc fantasy/s-f itp., poniewaz tego typu ksiazki maja bardzo
    > ograniczony zakres slownictwa. Ortograficznie szkoli literatura piekna i

    Robienie błędów ortograficznych nie ma nic wspólnego z oczytaniem
    !!! Ludzie po prostu mają predyspozycję do różnych rzeczy (trochę
    dziwne jest to że tego nie rozumiesz). Nie rozumiesz bo akurat twój
    mózg nie ma z tym problemów (pewnie z innymi rzeczami ma (coś za
    coś :)

    Inny przykład, który może cię przekona. Powiedz mi dlaczego
    niektórzy mają ładny i czytelny charakter pisma już w podstawówce.
    Natomiast inni przez całe życie kreślą tak że sami siebie nie
    potrafią odczytać i choćby nie wiem co nie robili to nic na to nie
    poradzą?

    Tylko nie mów mi że to zależy od opisania się ;)

  • 87. Data: 2006-09-28 07:15:11
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Tylko nie mów mi że to zależy od opisania się ;)

    Jakoś tam pewnie zależy.
    Kiedyś były w szkołach lekcje kaligrafii. Jak pisało się brzydko, to w łeb
    drania :-)
    Po jakimś czasie skutki były i dzeicko pisało ładnie

    Kiedyś pisało się piórem, co ułatwiało nabranie nawyków ładnego pisania.

    Teraz po prostu nie przykłada sie do tego wagi i piszemy byle jak. Nie dość
    że z błędami, to jeszcze paskudnie.
    --
    Jackare

  • 88. Data: 2006-09-28 07:28:20
    Od: k...@p...onet.pl

    > Wierzę, bo dla ciebie jak widać nie ma znaczenia nawet JAK ty sam piszesz
    > (stąd już tylko krok aby dla czytających nie miało znaczenia CO piszesz).
    > Ale to są twoje subiektywne odczucia, a ty nie jesteś pępkiem świata ani
    > opiniotwórczym źródłem.
    > Dla mnie natomiast pisownia ma znaczenie.

    Powalają mnie wasze argumenty :-) swoją ignorancją i nie
    zrozumieniem tematu. Nie mam zamiaru was do niczego namawiać (bo jak
    widzę to walka z wiatrakami). Kolejna rzecz to to że nie mówię
    abyście robili błędy ortograficzne (to że ich nie robicie jest
    raczej na plus niż na minus), choć osobiście jest mi wszystko jedno
    (mam do tego prawo). Nigdzie też nie napisałem że błędy
    ortograficzne powinno się robić specjalnie.

    Mówię tylko że idiotyzmem jest mówienie komuś aby ich nie robił.
    A jeszcze większym mówienie w kontekście ortografii o braku kultury
    itd. Jeżeli ktoś tego nie rozumie to można o nim powiedzieć że
    jest ograniczony :) i nie dostrzega zupełnie sedna sprawy. Ludzie
    którzy nie mają problemów z ortografią nie są po prostu w stanie
    zrozumieć dlaczego inni te błędy robią.

  • 89. Data: 2006-09-28 08:28:33
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:
> [...]
    > Po jakimś czasie skutki były i dzeicko pisało ładnie
    >
    > Kiedyś pisało się piórem, co ułatwiało nabranie nawyków ładnego pisania.

    No to powiedz, czemu prace wielu znanych uczonych sa tak nieczytelnym
    charakterem pisma napisane, czyzby "walenie w leb" nie skutkowalo?

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 90. Data: 2006-09-28 08:31:54
    Temat: Re: Szansa na prac
    Od: "Ola" <o...@g...pl>

> [...]
    >dziwne jest to że tego nie rozumiesz). Nie rozumiesz bo akurat twój
    >mózg nie ma z tym problemów (pewnie z innymi rzeczami ma (coś za

    właśnie.. pierwszy przykład z brzegu - mój mąż.. jest bardzo oczytany i to
    właśnie literaturą piękną, a notorycznie pisze "ż" po "j". I jak to
    wytłumaczysz? i jest naprawdę inteligentnym człowiekiem.

> [...]
    >poradzą?
    >
    >Tylko nie mów mi że to zależy od opisania się ;)

    można się opisać w kilku zdaniach ;) a tak serioto od opisania to może boleć
    tylko ręka... ;)

    pozdrawiam.
    Ola

    ---
    avast! antywirus: Wychodzace wiadomosc czysta. | Baza sygnatur wirusow (VPS): 0639-3,
    2006-09-27
    Data skanowania: 06-09-28 10:31:56