PracaGrupypl.praca.dyskusje › Strona o pracodawcach

  • 11. Data: 2006-07-08 16:52:09
    Temat: Re: Strona o pracodawcach
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    "Jacek" napisał w wiadomości news:e8lv5n$gqp$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > strony poswieconej tylko i wylacznie opinia pracownikow o pracodawcach.
    > Chyba mialoby to zainteresowanie, ale nie jestem tego w stanie zrobic sam.
    > Moje pytanie jest nastepujace - czy moge liczyc na Wasze wspracie pod
    > wzgledem merytorycznym? Chodzi mi o jakies konkretne przykaldy z zycia, a
    > nie np.: firma XXX jest do du***.
    > Z pewnoscia wszyscy, ktorzy czytaja ta grupe, maja jakies doswiadczenia,
    > udane i nieudane.
    > Fajnie by bylo zrobic cos takiego - biale strony i czarne strony pracy:)

    Świetny pomysł!
    opinie o pracodawcach potrzebne są głównie w przypadku negatywnnych sygnałów
    mogą zawsze kogoś ustrzec przed nieprzyjemnościami,
    pozatym bedzie budowac to pewna świadomość o rynku pracy i realiach.
    Będzie to również lobbing na rzecz ludzkiego traktowania pracowników,
    dlatego pomysł nak najbardziej trafiony.

    chętnie wespre taka inicjatywę,

    pozdrawiam,
    wr,
    www.isonet.pl

  • 12. Data: 2006-07-08 18:25:02
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > To akurat tak bardzo nie szkodziło by, bo brak wpisu o danym pracodawcy
    > oznaczałby, że nikomu nie podpadł.

    I rownie dobrze mogą sie wpisywac nieudacznicy, których dany pracodawca
    wywalił ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 13. Data: 2006-07-08 18:34:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:MPG.1f1a16ec73cee7bf98aade@news.tpi.pl KrzysiekPP
    <jimi@_FALSE_.ceti.pl> pisze:

    > I rownie dobrze mogą sie wpisywac nieudacznicy, których dany pracodawca
    > wywalił ...
    Również tacy, których dany pracodawca-kanciarz oszukiwał, wykorzystywał itp.
    A nawet tacy, którzy o danym pracodawcy mają pozytywne zdanie (nawet, jeśli
    to będą sami zainteresowani
    Jottepracodawcy).

    Jotte

  • 14. Data: 2006-07-08 18:43:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e8otqg$aoj$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    Napaskudziłem. Poprawiam.
    "Również tacy, których dany pracodawca-kanciarz oszukiwał, wykorzystywał
    itp. A nawet tacy, którzy o danym pracodawcy mają pozytywne zdanie (nawet,
    jeśli to będą sami zainteresowani pracodawcy)."

    Jotte.

  • 15. Data: 2006-07-08 18:49:56
    Od: qnick <k...@x...vp.pl>

    Dnia 08-07-2006 o 15:42:02 <k...@p...onet.pl> napisał:

    > U?ytkownik "Jacek" <j...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >>

    > Ja my?l?, ?e jednostronne opinie wcale nie s? takie dobre
    > Je?li ju? kto? chcia?by wej?ae na takie strony, to mo?e niech chocia?
    > b?dzie
    > w tym jaki? cel edukacyjny, tzn. mo?liwo?ae poznania opinii pracodawców,
    > bo rzeczywi?cie mo?e si? z tego zrobiae strona tylko o narzekaniu.

    Ja myślę że to dobry pomysł. Przcież można oceniać jakieś produkty, szkoły
    czy hotele w internecie, czemu nie mielibyśmy oceniać pracodawców.

    qnick

  • 16. Data: 2006-07-08 20:53:13
    Od: "Wojciech Kulesza" <w...@N...org>

    > Ja myślę że to dobry pomysł. Przcież można oceniać jakieś produkty, szkoły
    > czy hotele w internecie, czemu nie mielibyśmy oceniać pracodawców.

    No to może i pracowników? Żeby zrobić sobe taką BlackList CV?

    Wojtek

  • 17. Data: 2006-07-08 21:14:49
    Od: "zasiu" <z...@w...gower.peel>

    > No to może i pracowników? Żeby zrobić sobe taką BlackList CV?

    Mówmy o działaniach zgodnych z prawem.

    pozdr
    zasiu

  • 18. Data: 2006-07-09 10:27:17
    Od: "Jacek" <j...@g...pl>

    > Mówmy o działaniach zgodnych z prawem.

    Witam wszystkich,

    Ciesze sie, ze temat okazal sie zarowno ciekawy, jak i kontrowersyjny.
    Oczywiscie, coraz mocniej szykuje sie do takiej strony, tylko pojawil sie
    problem natury prawnej. Rozmawialem z znajomym, ktorego podpytalem, co i jak
    z prawem. Okazuje sie, ze moga byc powazne problemy. Jesli strona bedzie
    mala, nie za bardzo widoczna, to stresu nie ma. Gorzej, jesli strona spodoba
    sie i zacznie sie robic popularna. W tym momencie firma, jaka bedzie
    opisywana w niej moze mnie podac do sadu za oczernianie, domagajac sie
    odszkodowania itp.
    Mozna to w jeden sposob obejsc - caly content dostepny po zalogowaniu. Jesli
    rejestrujesz sie w serwisie, wyrazasz zgode na (...) i rownoczesnie
    oswiadczasz, ze (...)
    Odpowiadajac na argumenty podane powyzej, to po czesci macie racje - nie
    jestem w stanie posiadac wiarygodnych informacji, poniewaz moze pisac osoba,
    ktora sie po prostu nie sprawdzila na miejscu pracy. Pracodawca normalnie
    rozwiazal umowe, a ona ze zlosci moze go teraz oczerniac. Alez drugiej
    strony - musze pomyslec, jak zrobic, aby ocena byla 'wiarygodna'.
    Czy macie jakies sugestie?

    JOTTE, zapodaj na prv danymi co do skryptu, bo chcialem instalowac cos
    takiego na nuke czy mambo. Moze bedzie cos innego.
    --
    Jacek - j...@g...pl
    tel.: 505 57 99 63

  • 19. Data: 2006-07-09 10:36:52
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Jacek napisał(a):

> [...]
    > rozwiazal umowe, a ona ze zlosci moze go teraz oczerniac. Alez drugiej
    > strony - musze pomyslec, jak zrobic, aby ocena byla 'wiarygodna'.

    Myślę, że pojedyncza opinia o danej firmie jest zazwyczaj mało wiarygodna.
    Dopiero parę opinii zebranych od różnych osób pozwoliłoby na podniesienie
    wiarygodności takiej oceny.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2006-07-09 19:36:42
    Od: "Piotr Chmielewski" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > sie i zacznie sie robic popularna. W tym momencie firma, jaka bedzie
    > opisywana w niej moze mnie podac do sadu za oczernianie, domagajac sie
    > odszkodowania itp.

    A jesli dopisac formulke, ze opinie przedstawiaja prywatne zdanie
    ich autorow i portal nie bierze za nie odpowiedzialnosci?
    Na wiekszosci forow jest takie zabezpieczenie i chyba jakos dziala...

> [...]
    > drugiej strony - musze pomyslec, jak zrobic, aby ocena byla 'wiarygodna'.

    Nie ma za bardzo takiego sposobu. Moze bardziej wiarygodne
    bylyby opinie od osob ktore podpisalyby sie pod opinia
    imieniem i nazwiskiem i ewentualnie jakims kontaktem?
    Mozna by wprowadzic mozliwosc skontaktowania sie z
    autorem opinii przez zrejestrowanych uzytkownikow poprzez
    portal - na email autora dochodzila by wiadomosc, ze user
    taki to a taki chcialby zadac mu jakies pytanie na temat
    pracodawcy i od autora zalezaloby juz czy chce odpowiedziec.
    Takie podpisane opinie mozna by traktowac nieco powazniej,
    chociaz na pewno nie gwarantuje to wiarygodnosci w 100%.
    Mysle, ze pewnym wyznacznikiem bylaby po prostu ilosc
    opinii o danym pracodawcy (mozna wprowadzic system
    negatywow, pozytywow i oznaczen gwiazdkami jak w allegro)
    choc tez nie do konca bo np. na taka TPSA byloby zawsze
    wiecej skarg niz na jakas mala, 3 osobowa firme...
    Mozna by tez wprowadzic dla pracodawcow mozliwosc
    odpowiedzi na kokretny "negatyw" (oczywiscie tylko w
    wypadku, jezeli autor zgodzil sie go publicznie podpisac,
    lub jesli ktos opisal jakas ogolna praktyke firmy), rowniez
    na podobienstwo systemu z allegro.
    Z innej beczki, gdyby portal zaczal miec rzeczywiscie jakies
    znaczenie, to mogloby dojsc do sytuacji, ze pracodawca
    rzeczywiscie zaczalby pisac pochwaly na swoja firme...

    Pzdr
    Piotr

    ps. Chetnie pomogl bym w takim projekcie jakby ktos
    sie zdecydowal.