PracaGrupypl.praca.dyskusjeStrona o pracodawcach › Re: Strona o pracodawcach
    From: "Piotr Chmielewski" <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Strona o pracodawcach
    Date: Sun, 9 Jul 2006 21:36:42 +0200

    Użytkownik "Jacek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:e8qlm3$9ta$1@inews.gazeta.pl...
    > sie i zacznie sie robic popularna. W tym momencie firma, jaka bedzie
    > opisywana w niej moze mnie podac do sadu za oczernianie, domagajac sie
    > odszkodowania itp.

    A jesli dopisac formulke, ze opinie przedstawiaja prywatne zdanie
    ich autorow i portal nie bierze za nie odpowiedzialnosci?
    Na wiekszosci forow jest takie zabezpieczenie i chyba jakos dziala...

    > Odpowiadajac na argumenty podane powyzej, to po czesci macie racje - nie
    > jestem w stanie posiadac wiarygodnych informacji, poniewaz moze pisac
    > osoba, ktora sie po prostu nie sprawdzila na miejscu pracy. Pracodawca
    > normalnie rozwiazal umowe, a ona ze zlosci moze go teraz oczerniac. Alez
    > drugiej strony - musze pomyslec, jak zrobic, aby ocena byla 'wiarygodna'.
    > Czy macie jakies sugestie?

    Nie ma za bardzo takiego sposobu. Moze bardziej wiarygodne
    bylyby opinie od osob ktore podpisalyby sie pod opinia
    imieniem i nazwiskiem i ewentualnie jakims kontaktem?
    Mozna by wprowadzic mozliwosc skontaktowania sie z
    autorem opinii przez zrejestrowanych uzytkownikow poprzez
    portal - na email autora dochodzila by wiadomosc, ze user
    taki to a taki chcialby zadac mu jakies pytanie na temat
    pracodawcy i od autora zalezaloby juz czy chce odpowiedziec.
    Takie podpisane opinie mozna by traktowac nieco powazniej,
    chociaz na pewno nie gwarantuje to wiarygodnosci w 100%.
    Mysle, ze pewnym wyznacznikiem bylaby po prostu ilosc
    opinii o danym pracodawcy (mozna wprowadzic system
    negatywow, pozytywow i oznaczen gwiazdkami jak w allegro)
    choc tez nie do konca bo np. na taka TPSA byloby zawsze
    wiecej skarg niz na jakas mala, 3 osobowa firme...
    Mozna by tez wprowadzic dla pracodawcow mozliwosc
    odpowiedzi na kokretny "negatyw" (oczywiscie tylko w
    wypadku, jezeli autor zgodzil sie go publicznie podpisac,
    lub jesli ktos opisal jakas ogolna praktyke firmy), rowniez
    na podobienstwo systemu z allegro.
    Z innej beczki, gdyby portal zaczal miec rzeczywiscie jakies
    znaczenie, to mogloby dojsc do sytuacji, ze pracodawca
    rzeczywiscie zaczalby pisac pochwaly na swoja firme...

    Pzdr
    Piotr

    ps. Chetnie pomogl bym w takim projekcie jakby ktos
    sie zdecydowal.