PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sklepy za 200zl - moje podsumowanie

  • 11. Data: 2002-08-27 10:23:49
    Temat: Re: Sklepy za 200zl - moje podsumowanie
    Od: <s...@p...onet.pl>

    >tutaj bym sie z Toba nie zgodzil. majac odpowiednia praktyke w tworzeniu
    >www mozna to wszystko wykonac ZNACZNIE taniej.
    >ale nie bede o tym dyskutowal bo wybiega to znacznie poza granice
    >tematyczne tej grupy.

    Nie da sie taniej - zauwaz, ze jesli trafi Ci sie dwoch klientow klient A
    dostarcza CDR (Corel), baze w Access, klient B nie dostarcza bazy ale
    dostarcza grafe w AI (Illustartor) - co wtedy robisz? Mowisz mu prosze o
    EPS'a bo nie mamy softu? Musisz miec wszystko przynajmniej po to zeby moc
    materialy odczytac chyba ze skanujesz a pozniej recznie wektor w tym co
    masz - Twoj grafik bedzie to robic miesiac - firma wezmie 200pln? Toz nawet
    w ZUS bedziesz miec zaleglosci :)

    Lee

    PS Sprawy sie maja tak ze niestety przy www tzreb miec soft - soft kosztuje
    sporo - nie wierze zeby studenci mieli legalny - poza tym zadna szanujaca
    sie firma nie podpisze sie pod plagiatem np zdjecia a czesty to watek na
    pl.comp.www - kradzieze layoutow, zdjec, fontow etc.

  • 12. Data: 2002-08-27 14:41:23
    Od: "Tomek Zieliński" <t...@f...org.pl>

    <s...@p...onet.pl> wrote in message news:akfhnm$bk1$1@news.tpi.pl...

    > sklepami - wiekszosc z nich to kradzieze typu przerobka Open Source (och
    > wtedy mozna zejsc do 150pln i 30 min pracy naprawde). A ludzie placza ze

    Widzę, że nigdy nie zadałeś sobie trudu przeczytania choćby licencji GPL.
    Kod pod GPLem możesz sobie wziąć, przerobić i sprzedać. Legalnie. Warunkiem
    jest przekazanie klientowi pełnych źródeł tego, co zrobiłeś.

    Tomek

  • 13. Data: 2002-08-27 17:40:48
    Od: "Lee" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    Warunkiem
    > jest przekazanie klientowi pełnych źródeł tego, co zrobiłeś.

    Eh widze ze troche uproscilem - kiedys mialem do czynienia z pewna firma
    ktora robila sklepy po 2000pln brutto - na fakturze bylo implementacja
    sklepu www, fizycznie gosciowi przedstawiali osCommerce jako swoj produkt -
    zmieniona grafika wyciete copyright - wazne ze klient byl zadowolony no nie
    :) Pozniej jeszcze sie dowiedzialem ze handluja tez phpNuke (6000pln), phpBB
    (1000pln) - no nie mozna sie doczepic bo przeciez layout zmieniali wiec
    jakis wklad pracy i vat mozna bylo naliczyc :) Inna historia z niedawna -
    firma supremum chyba no coz oni tylko kopiowali 2advanced - agencja xero za
    ponoc niezly ca$h (sami sie niechcacy przyznali na pl.comp.www.nowe-strony).
    Nie jest to przestepstwo wykorzystac GPL, tylko nie ma co wciskac kitu
    ludziom, a tak robi wiekszosc.

    Lee

  • 14. Data: 2002-08-27 18:59:07
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako AMRA pisująca spod adresu
    <a...@a...com> napisała:

    > he he he - tak sobie czytam i mysle.
    > Po prostu ludzie, ktorzy sie tym zawodowo paraja - chca zarabiac - i
    > oni chca zmusic studentow, zeby podniesli ceny. Jesli ceny beda
    > odpowiednio wysokie - wtedy przedsiebiorca skorzysta z uslug
    > "wyspecjalizowanej firmy". :)
    > Panowie... To kapitalizm. Popt i podaz. Jesli studenci zgadzaja sie
    > na taka a nie inna cene - nic wam do tego. Mozecie albo plakac jak
    > teraz, albo obnizyc ceny, albo przekonac do siebie profesjonalizmem
    > wykonania, albo... albpo dobrym marketingiem. Biznes to biznes.

    Czytając Twą wypowiedź jestem po raz kolejny za oZUSowaniem studentów.
    Poza tym jak grzejesz d... u mamusi i tatusia i nie wydajesz ani grosza
    na żarcie, mydło itp a zarobione 200 żł wydasz na panienkę to inacześ
    śpiewasz niż w momencie gdy harujesz jak wół a za Twoją pracę ktoś chce
    zapłacić dużo mniej niż jest warta, tylko dlatego, że studencina zrobi
    to taniej.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 15. Data: 2002-08-27 19:17:09
    Od: "Tomek Zieliński" <t...@f...org.pl>

    "Xena" <t...@l...com.pl> wrote in message

    > Czytając Twą wypowiedź jestem po raz kolejny za oZUSowaniem studentów.

    Właśnie. Licealistów też. Ósmoklasistów sprzedających na Rynku gazety też.

    Tomek

  • 16. Data: 2002-08-27 20:01:15
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Tomek Zieliński pisująca spod adresu
    <t...@f...org.pl> napisała:

    > "Xena" <t...@l...com.pl> wrote in message

    > [...]
    >
    > Właśnie. Licealistów też. Ósmoklasistów sprzedających na Rynku gazety
    > też.
    Rozumiem, że kpisz, ale jeśli przestaniesz być studentem i bedziesz
    musiał utrzymywac rodzinę to będziesz inaczej mówił. Punkt widzenia
    zależy od punktusiedzenia.

  • 17. Data: 2002-08-27 21:06:51
    Od: "Tomek Zieliński" <t...@f...org.pl>

    > Rozumiem, że kpisz, ale jeśli przestaniesz być studentem i bedziesz
    > musiał utrzymywac rodzinę to będziesz inaczej mówił.

    Ha, to nie jest "jeśli" tylko "gdy" i dzień ów zbliża się z każdym... dniem.
    Od zbyt dawna już jednak widocznie nie studiujesz, skoro nie pamiętasz, że
    to właśnie brać studencka chwyta się każdej roboty dającej kilka dodatkowych
    groszy do stypendium (jeśli takowe występuje). Weźmy takich na przykład
    ludzi ubranych "w reklamę" (w sensie - trzymetrową maskotkę na przykład).
    Albo Świętych Mikołajów. Albo rozdających cośtam w supermarketach. Albo
    tworzących małe, niezbyt złożone rozwiązania programistyczne. W tych
    wszystkich przypadkach można mówić albo o totalnym zepsuciu rynku przez
    studentów, albo o niszy, którą zajmują w porządku rzeczy, w jakim przyszło
    nam żyć i pracować. Ja składam się ku tej drugiej opinii.

    Również pozdrawiam
    Tomek

  • 18. Data: 2002-08-28 04:47:41
    Od: Mariusz Kropiwnicki <g...@p...fm>

    On Tue, 27 Aug 2002 16:41:23 +0200, Tomek Zieli?ski wrote:

    > Widz?, ?e nigdy nie zada?e? sobie trudu przeczytania choaeby licencji
    > GPL. Kod pod GPLem mo?esz sobie wzi?ae, przerobiae i sprzedaae. Legalnie.
    > Warunkiem jest przekazanie klientowi pe?nych 1/4 róde? tego, co zrobi?e?.

    Tylko klientowi? Bo mi sie wydaje (ale nie jestem pewien, musialbym
    jeszcze raz przeczytac GPL) ze jezeli robisz cos na podtstawie kodu GPL,
    to w momencie gdy rozpoczynasz dystrybucje (a sprzedaz rozwiazania
    klientowi IHMO jest dystrybucja) efekt twojej pracy rownierz musi byc
    GPL - czyli musisz udostepnic kod takeigo sklepu wszystkim
    zainteresowanym, inaczej to jest piractwo.

    Gsl

  • 19. Data: 2002-08-28 07:18:27
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    Mariusz Kropiwnicki napisał:
    [...]
[...]

    Dokładnie - wydaje Ci się. Kod źródłówy musisz przekazać na licencji GPL
    tylko klientowi, któremu sprzedajesz rozwiązanie. Nie masz obowiązku
    udostępniać kodu komuś, kto nie dostał/kupił od Ciebie programu.

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... When you're through with life and all hope is lost,

  • 20. Data: 2002-08-28 09:27:42
    Od: "Pawel Sokolowski" <P...@n...org>

> [...]
    > śpiewasz niż w momencie gdy harujesz jak wół a za Twoją pracę ktoś chce
    > zapłacić dużo mniej niż jest warta, tylko dlatego, że studencina zrobi

    Popieram.
    Zaloze sie ze lwia czesc tych "uslugodawcow" nie placi takze podatkow.
    O legalnosci oprogramowania nawet nie wspomne.

    Pozdrawiam
    Pawel Sokolowski