PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skanowanie odciskow palcow w firmie

  • 31. Data: 2007-05-09 07:22:32
    Temat: Re: Skanowanie odciskow palcow w firmie
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    > nie chodzi mi o to, ze sie temu nie poddam, bo i tak sie pewnie poddam,
    > tylko tekst w stylu, ze wymagane jest podpisanie dobrowolnego oswiadczenia
    > na przekazanie swoich odciskow palcow pod rygorem braku danych do
    > naliczania wyplaty jest dla mnie taki troche dziwny - szczegolnie chodzi
    > mi o "dobrowolne oswiadczenie". jak dobrowolne to nie ma rygoru, prawda?

    Czepiasz się szczegółów i zawracasz sobie głowę niepotrzebnymi rzeczami,
    przeanalizuj to jeszcze raz i podejrzewam, że przyznasz mi rację. Jak Ci
    się nie podoba to się postaw(bo możesz się postawić) i relacjonuj nam
    przebieg wydarzeń.

  • 32. Data: 2007-05-09 07:35:03
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Phyt0n wrote:

    > wiesz, tak naprawde to wszystko rozbija sie o bezpieczenstwo tych
    > pobranych danych .. u nas zawsze tak jest ze niby wszystko jest
    > bezpieczne, sa procedury, itd. a potem calkowitym przypadkiem ktos
    > wysyla liste peseli, czy liste z pensjami do wszystkich ...

    Tia, ale powtarzam: co zlego moze ktos zrobic z Twoim odciskiem palca w
    razie wycieku tych danych?

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 33. Data: 2007-05-09 07:41:03
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości

    > Bardzo bym chciala, zeby moje mieszkanie otwieralo sie na przycisniecie
    > kciuka :) nie musialabym pamietac o kluczach i miec czasem problemu, jak
    > ich zapomne. A karty platnicze... Pieknie by bylo nie musiec nosic przy
    > sobie tego calego plastiku. Mam nadzieje, ze do tego dojdzie i ze sie tego
    > doczekam.

    A ja zdecydowanie wolę aby ktos mi ukradł klucze/kartę
    niż obciął palca lub wydłubał oko.. Ale może jestem
    wyjątkiem :)
    Miroo

  • 34. Data: 2007-05-09 07:42:40
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
    w wiadomości news:mfi143h0oku38m9q1b3vlaskuocl3guiea@4ax.com...

    > problem w tym, ze firma informatyczna i znalezlismy "120 pytan" i
    > niejasnosci + wrodzona wrednosc informatykow + wrodzona ciekawosc
    > informatykow do zabaw nowym systemem + wrodzony talent do testow
    > i okazaloby sie, ze system o kant przecinaka potluc.

    A mógłbyś się podzielić tą listą lub/i wnioskami?
    Miroo

  • 35. Data: 2007-05-09 07:58:55
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Miroo wrote:

    > Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości

    > A ja zdecydowanie wolę aby ktos mi ukradł klucze/kartę
    > niż obciął palca lub wydłubał oko.. Ale może jestem
    > wyjątkiem :)

    Obciecie palca jest znacznie trudniejsze niz ukradzenie kluczy. Do tego
    nowoczesne systemy sprawdzaja obecnosc tetna, czyli martwym palcem
    niczego nie otworzysz. A co najwazniejsze, prawie wszystkie wlamania do
    domow odbywaja sie nie poprzez posluzenie sie ukradzionym kluczem, tylko
    poprzez dostanie sie do niego bez klucza - wylamanie drzwi, wejscie
    przez otwarte okno itp. W przypadku prywatnego mieszkania wybralabym
    odcisk zamiast tradycyjnego klucza ze wzgledu na wygode i zmniejszenie
    ilosci malych rzeczy, ktore trzeba ze soba nosic, a nie dla ochrony
    przed kradzieza czy wlamaniem.

    I.

  • 36. Data: 2007-05-09 08:15:53
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Wed, 09 May 2007 07:47:00 +0200, Phyt0n <1...@1...1pl>
    wrote:

    >moze zelki dadza rade .. :P

    poszukaj tego artykulu o tym japonczyku,
    zelatywa wlasnie dlatego, ze odcisk palca jest 3D w takiej zelatynie,
    pozdarwiam,
    Cyb

  • 37. Data: 2007-05-09 08:22:16
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Wed, 9 May 2007 09:42:40 +0200, "Miroo" <m...@R...o2.pl>
    wrote:

    >A mógłbyś się podzielić tą listą lub/i wnioskami?

    nie za bardzo, bo to sprawa sprzed dwoch lat i najciekawsze rzeczy
    opowiadal gostek, ktoremu kiedys zdazylo sie programowac taki system.
    ja pamietam pytania ogolne w stylu "jak zapomne karty, to mam wracac
    do domu? a jakbym na 9 byl umowiony z klientem, to klient poczeka 2
    godziny?"
    albo "jak ukradna mi karte, to nei moge pracoiwac do momentu
    uzysklanai nowej karty? czyli pewnie pare dni?" i inne takie
    glupawki...

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 38. Data: 2007-05-09 08:45:45
    Od: Phyt0n <1...@1...1pl>

    Immona wrote a message concerning to following matters on 2007-05-09 09:35:

    > Tia, ale powtarzam: co zlego moze ktos zrobic z Twoim odciskiem palca w
    > razie wycieku tych danych?

    jesli komus zalezy na ukryciu swojej tozsamosci, a odcisk palca jest ewidentnym
    identyfikatorem danej osoby, to sposob na wykorzystanie odciskow palcow sie
    znajdzie, np. wyzej wymieniona przez kogos zelatyna - wiem, ze to
    dramatyzowanie, ale istnieje taka mozliwosc.

    poza tym pracuje w firmie, w ktorej zdarzaja sie kradzierze produkowanych przez
    nas produktow - istnieje mozliwosc, ze na tych produktach w procesie produkcji
    znalazly sie tez moje odciski - nie chce za kazdym razem byc podejrzany i
    ciagany w charakterze swiadka lub podejrzanego na przesluchania, bo moje odciski
    zostaly pobrane i znajduja sie w bazie danych.
    --
    Pozdrowienia!
    Marcin "Phyt0n" Paczkowski

  • 39. Data: 2007-05-09 09:16:06
    Od: Tomek <a...@s...w.stopce.pl>

    Phyt0n napisał(a):
> [...]
    > danych do naliczania wyplaty jest dla mnie taki troche dziwny -
    > szczegolnie chodzi mi o "dobrowolne oswiadczenie". jak dobrowolne to nie

    Osobiście też nie wiem po co ten szum o odciski - dla mnie takie
    rozwiązanie osobiście byłoby nawet wygodne.

    Według mnie, oznacza to tylko tyle, że szefowie nie przeczytali jakiejś
    dobrej książki o zarządzaniu personelem ;) Zamiast straszyć personel
    konsekwencjami, powinni napisać, że z "troski o wygodę pracowników i
    bezpieczeństwo..." :-)

    A założę się, że dobrowolnego oświadczenia wymagają, bo prawnicy chcą
    mieć dupochron na wypadek jakiejś kontroli.

    Nie znam zasady działania takich systemów biometrycznych, ale miałem
    trochę do czynienia z przetwarzaniem obrazów i według mnie
    jest bardzo prawdopodobne, że w bazie nie przechowuje się konkretnych
    obrazów, lecz jakieś cechy charakterystyczne otrzymane ze skanu wzorca.

    --
    Tomek malpa japko kropka info.

  • 40. Data: 2007-05-09 09:30:44
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

> [...]
    > tradycyjnego klucza ze wzgledu na wygode i zmniejszenie ilosci malych
    > rzeczy, ktore trzeba ze soba nosic, a nie dla ochrony przed kradzieza czy

    Fakt, obcięcie palca jest trudniejsze, ale będzie się zdarzać
    na pewno. Skupiłaś się na włamaniach do mieszkań, a co np z dostępem
    do bankomatu?
    Urządzenia bardziej zaawansowane technicznie będą droższe
    i nie wszędzie wykorzystywane, a spodziewam się że w przyszłości
    urządzenia biometryczne będą stosowane szeroko, np w automatach
    z kawą lub "kasownikach" w miejskiej komunikacji. Nie chciałabyś
    żeby ktoś pił kawę na twoje konto, nie? :)
    Zresztą każdy może mieć swoje zdanie i nie zamierzam nikogo
    przekonywać do swojej racji. Proponuję EOT tego wątku w wątku.
    Miroo