PracaGrupypl.praca.dyskusjeSkad absolwenci ze znajomoscia GSM, GPRS, UMTS? › Re: Skad absolwenci ze znajomoscia GSM, GPRS, UMTS?
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Skad absolwenci ze znajomoscia GSM, GPRS, UMTS?
    Date: 7 Nov 2005 23:02:45 +0100

    Wojciech Jaczewski napisał(a):

    > Właśnie różnica między programowaniem a telekomunikacją, czy elektroniką
    > jest zasadnicza. Do nauczenia się programowania potrzeba tylko chęci,
    > komputera, internetu i ewentualnie książek. Do pozostałych wymienionych
    > specjalności potrzebny jest jeszcze sprzęt pomiarowy, oraz różne elementy
    > do eksperymentów.

    Wiesz... wykłócać się za bardzo nie chcę, ale jestem zdania, że jak ktoś
    się naprawdę czymś pasjonuje, to znajdzie sposób. Takoż mój kolega, jest
    po stokroć bardziej zainteresowany sprzętem. Zbudował sobie samodzielnie
    różne układy, robociki itd. Nawet skombinował sobie dostęp do matryc
    programowalnych Xilinxa i ogólnie dużo przy sprzęcie robi.

    Oczywiście daleki jestem od stwierdzenia że to łatwe, proste i przyjemne.
    Ale jak tak patrzę po swoim kierunku, to osób które robią coś ponad
    to co mają w planie zajęć jest może 10%. Często Ci ludzie poświęcają
    się dla jednej idei, kosztem nawet ocen z innych przedmiotów.
    W najbardziej jaskrawej opozycji do nich stoją ludzie z super wynikami
    i podejściem 'jak to trudno znaleźć pracę, bo wszędzie wymagają ludzi
    z doświadczeniem'. Nie wiem... Może wymagają. A może to tylko wymówka,
    by móc iść po najmniejszej linii oporu? W moim przypadku się to
    stwierdzenie nie sprawdziło, z czego się cieszę z każdym dniem coraz
    bardziej. Dodatkowo moja praca jest pasjonująca, pełna naprawdę
    ciekawych projektów i za każdym projektem ucząca mnie czegoś
    nowego. Mam uwierzyć, że to wszystko tylko kwestia szczęścia jest?
    A osoba, która mi zlecała projekty przez ostatni rok, do czwartku
    nie wiedziała nawet jak wyglądam. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl