PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skad absolwenci ze znajomoscia GSM, GPRS, UMTS?

  • 1. Data: 2005-11-07 03:54:57
    Temat: Skad absolwenci ze znajomoscia GSM, GPRS, UMTS?
    Od: Michał <m...@s...net>

    Cześć,

    czy są w naszym kraju uczelnie z kierunkami "telekomunikacja", które
    kształcą absolwentów mających pojęcie o GSM, GPRS, UMTS?

    Nie pierwszy raz doszły mnie słuchy, że naszym dużym firmom bardzo
    trudno jest znaleźć ludzi kumających te klocki od strony projektowania
    sieci, tworzenia aplikacji i ogólnie wsparcia technologicznego.
    Większość uczelni zatrzymała się na ISDN...

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 2. Data: 2005-11-07 07:35:59
    Temat: Re: Skad absolwenci ze znajomoscia GSM, GPRS, UMTS?
    Od: Marek Defecinski <m...@n...tlen.pl>

    Michał wrote:

    > czy są w naszym kraju uczelnie z kierunkami "telekomunikacja", które
    > kształcą absolwentów mających pojęcie o GSM, GPRS, UMTS?

    Politechnika Łódzka, Wydział Elektrotechniki i Elektroniki (teraz to
    chyba inaczej się nazywa)
    kierunek Elektronika i Telekomunikacja

  • 3. Data: 2005-11-07 08:06:58
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Politechnika Śląska. Jedna ze specjalizacji na elektronice to
    telekomunikacja
    --
    Jackare
    Bytom

  • 4. Data: 2005-11-07 08:15:19
    Od: "zasiu" <z...@b...spamu.gower.pl>

    > czy są w naszym kraju uczelnie z kierunkami "telekomunikacja", które
    > kształcą absolwentów mających pojęcie o GSM, GPRS, UMTS?

    Np. PWr

    Pewnie wiele innych uczelni również.

    > Nie pierwszy raz doszły mnie słuchy, że naszym dużym firmom bardzo
    > trudno jest znaleźć ludzi kumających te klocki od strony projektowania
    > sieci, tworzenia aplikacji i ogólnie wsparcia technologicznego.

    A niby gdzie ci studenci mają to ćwiczyć? Jest masówka, brak jest współpracy
    uczelni z firmami (i to raczej z winy firm), więc absolwent wychodzi z takim
    doświadczeniem praktycznym na jakie jego sytuacja pozwala. Bo żadnej
    politechniki na zakup tego typu infrastruktury po prostu nie stać, a książka
    to nie wszystko.

    > Większość uczelni zatrzymała się na ISDN...

    Z którego wywodzi się GSM:) Jak ktoś rzeczywiście kuma ISDN to poradzi sobie
    i z innymi sieciami.

    pozdr
    zasiu

  • 5. Data: 2005-11-07 08:33:46
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    Michał napisał(a):
> [...]
    > sieci, tworzenia aplikacji i ogólnie wsparcia technologicznego.
    > Większość uczelni zatrzymała się na ISDN...

    Nie wiem jakimi kanalami te firmy szukaja ludzi, ale ja osobiscie nie
    widzialem jeszcze takiego ogloszenia. Skonczylem Elektronike i
    Telekomunikacje na Politechnice Szczecinskiej, specjalnosc Systemy
    Telekomunikacji Radiowej. Nie uwazam sie za wybitnego specjaliste, ale
    podstawy dzialania wyzej wymienionych systemow znam.

    --
    Pozdrawiam: BbT

  • 6. Data: 2005-11-07 10:13:41
    Od: Michał <m...@s...net>

    zasiu wrote:

    > Np. PWr

    Jako, ze Wroclaw mi szczegolnie bliski... moglbys wskazac konkretne
    kursy na EKA/EiT?

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 7. Data: 2005-11-07 10:15:08
    Od: Michał <m...@s...net>

    BbT wrote:
    > Nie wiem jakimi kanalami te firmy szukaja ludzi, ale ja osobiscie nie
    > widzialem jeszcze takiego ogloszenia.

    Żeby nie szukać daleko...
    http://www.siemens.pl/wakat.asp?pkw=180&pkd=106&rodz
    aj=3

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 8. Data: 2005-11-07 10:29:04
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    Michał napisał(a):

    > Żeby nie szukać daleko...
    > http://www.siemens.pl/wakat.asp?pkw=180&pkd=106&rodz
    aj=3

    "Minimum roczne doswiadczenie ...", a ze niby gdzie mam je zdobyc? Na
    studiach? Na praktykach? Na studiach nie przerabia sie praktycznego
    projektowania sieci, jedynie projekty teoretyczne, o stycznosci z
    urzadzeniami juz nie wspominajac. Porzadnych praktyk w Szczecinie nie ma
    gdzie zdobyc. Nawet jesli sie trafi do wlasciwej firmy, to nikt studenta
    nie wdrozy w zagadnienia projektowe. I tak kolo sie zamyka.

    --
    Pozdrawiam: BbT

  • 9. Data: 2005-11-07 10:48:12
    Od: Michał <m...@s...net>

    BbT wrote:

    > "Minimum roczne doswiadczenie ...", a ze niby gdzie mam je zdobyc?

    Szukać, nie narzekać.

    http://www.orange.pl/portal/map/map/work_offers?id_j
    ob_offer=301994&jobOffer=false
    http://www.polkomtel.pl/pl/index.asp?viewId=viewOfer
    tyPracy&scrn=item&spec=100&nr=1597&region=5

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 10. Data: 2005-11-07 11:16:41
    Od: Michał <m...@s...net>

    Jackare wrote:

    > Politechnika ?l?ska. Jedna ze specjalizacji na elektronice to
    > telekomunikacja

    Marek i Jackare... a moglibyście podać nazwy konkretnych kursów na tych
    kierunkach związanych z tymi technologiami?

    pozdrawiam,
    --
    mgl