PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ryczałt 8 i pół procenta - need oświecenie :)

  • 1. Data: 2002-12-18 20:53:23
    Temat: Ryczałt 8 i pół procenta - need oświecenie :)
    Od: "Cubituss" <c...@a...net>

    Witam,

    zajmuję się generalnie działalnością, którą można uznać za
    okołogazetową (celowo nie chcę bardziej wnikać). Do niedawna
    byłem na etat, teraz (od stycznia 2004) przechodzę na
    fakturę. Bardzo podoba mi się stawka zryczałtowanego podatku
    od niektórych usług w wysokości 8,5 %. Czy ktoś mnie może
    oświecić, jaki tytuł działalności związanej z gazetami
    mógłby zagwarantować możliwość płacenia ryczałtu w tej
    wysokości? Od razu mówię: a) firma podpisze mi w zasadzie
    każdą fakturę b) czytałem dzisiejszy dodatek do Rzepy i
    jestem głupszy niż przed lekturą (zero interpretacji, blah)
    c) help.

    Z góry dzięki za pomoc i/lub ewentualne skierowanie mnie do
    stosownych list działalności.

    --
    Kuba Kowalski

  • 2. Data: 2002-12-18 22:53:06
    Temat: Re: Ryczałt 8 i pół procenta - need oświecenie :)
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    Cubituss <c...@a...net> wrote:
> [...]
    > byłem na etat, teraz (od stycznia 2004) przechodzę na
    > fakturę. Bardzo podoba mi się stawka zryczałtowanego podatku

    Przestaniesz sie cieszyc kiedy się dowiesz ile minimalnie
    trzeba wpłacac do ZUSu.

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]

  • 3. Data: 2002-12-19 08:15:32
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Cubituss" <c...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > każdą fakturę b) czytałem dzisiejszy dodatek do Rzepy i
    > jestem głupszy niż przed lekturą (zero interpretacji, blah)

    Zryczaltowany podatek od usług moze byc stosowany w stosunku
    do wszystkich z wyjątkiem usług wymienionych w załączniku
    do ustawy. (chyba prosta interpretacja).
    Sprawdź czy dzialalność którą chcesz prowadzic nie jest
    wymieniona jako nie dozwolona na ryczałt, wtedy musisz prowadzic
    ją na KPiR.

    Wiesiek

  • 4. Data: 2002-12-19 08:55:42
    Od: "Jakub \"Cubituss\" Kowalski" <c...@t...pl>

    > Zryczaltowany podatek od usług moze byc stosowany w stosunku
    > do wszystkich z wyjątkiem usług wymienionych w załączniku
    > do ustawy. (chyba prosta interpretacja).

    Owszem, dosyć prosta. Możesz mnie skierować do miejsca, w którym mogę
    przeczytać cały ten załącznik?

    > Sprawdź czy dzialalność którą chcesz prowadzic nie jest
    > wymieniona jako nie dozwolona na ryczałt, wtedy musisz prowadzic
    > ją na KPiR.

    Czy ryczałt jest jeszcze czymś dodatkowo obwarowany? Czy na przykład
    moja usługa musi być świadczona na rzecz osób fizycznych?

  • 5. Data: 2002-12-19 08:56:37
    Od: "Jakub \"Cubituss\" Kowalski" <c...@t...pl>

    > Przestaniesz sie cieszyc kiedy się dowiesz ile minimalnie
    > trzeba wpłacac do ZUSu.

    Try me...

  • 6. Data: 2002-12-19 17:26:53
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Jakub "Cubituss" Kowalski" <c...@t...pl> napisał w
    wiadomości news:ats1k6$sqo$1@news.tpi.pl...

> [...]
    >
    > Czy ryczałt jest jeszcze czymś dodatkowo obwarowany? Czy na przykład
    > moja usługa musi być świadczona na rzecz osób fizycznych?

    NIE. Tylko wykazem usług niedozwolonych na ryczałcie.
    Zobacz www.sejm.gov.pl w dziale prawo są wszystkie aktualne ustawy.

    Wiesiek