PracaGrupypl.praca.dyskusje › etat i faktura w jednej firmie ???

  • 1. Data: 2002-12-18 23:20:07
    Temat: etat i faktura w jednej firmie ???
    Od: "T.F." <t...@m...org>

    Witam

    Chcialbym prosic Szanownych Grupowiczow
    o wyjasnienie pewnego kwestii z postu
    pt."minimum na etat, reszta w innej formie" z 17 grudnia 2002, godz. 21:42.
    Otoz padlo tam zdanie:
    "umowa o pracę opiewa na jakieś minimum a reszta jest na fakturę"
    Czy jest to mozliwe ? stosowane ? LEGALNE ???

    Bo zalozmy taka hipotetyczna sytuacje:
    jest sobie mlody (?) informatyk, ma umowe o prace na czas nieokreslony,
    zarabia np. 3.000 do reki
    I teraz np. od 1.stycznia.2003 zmienia umowe (w porozumieniu z szefem)
    na np: 600 zl na etat (np: programowanie), a na reszte 2.400+vat (np:
    administrowanie)
    wystawia FV (pracownik prowadzi DG).

    Czy jest to mozliwe ??
    Czy US a _zwlaszcza_ ZUS sie nie burzy ????

    TIA

    --
    T.F.

  • 2. Data: 2002-12-18 23:36:37
    Temat: Re: etat i faktura w jednej firmie ???
    Od: MucK <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Heya T.F.! W twoim ostatnim liscie napisa(les/las):

    > Czy jest to mozliwe ??
    > Czy US a _zwlaszcza_ ZUS sie nie burzy ????

    IMO US i ZUS nie bedzie sie plul jezeli prawidlowo bedza
    zaplacone odpowiednie podatki.

    --
    MucK of Venison aka Rafal Wawrzycki
    mailto: rwawrzycki[at]wp.pl

  • 3. Data: 2002-12-18 23:45:31
    Od: "T.F." <t...@m...org>

    "MucK" <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl> ...

    > IMO US i ZUS nie bedzie sie plul jezeli prawidlowo bedza
    > zaplacone odpowiednie podatki.

    A czy US+ZUS beda "sie pluly" jesli dostana ZNACZNIE mniej ????
    Bo taki bedzie tego final....

    --
    T.F.

  • 4. Data: 2002-12-19 06:59:45
    Od: "Gres" <g...@k...net.pl>

    Użytkownik "T.F." <t...@m...org> napisał w wiadomości
    > "MucK" <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl> ...

    > A czy US+ZUS beda "sie pluly" jesli dostana ZNACZNIE mniej ????
    > Bo taki bedzie tego final....

    ZUS i US nic Tobie i Twojemu pracodawcy nie zrobią ale PIP i owszem.
    Zgodnie z Kodeksem Pracy art. 22 : "Nie jest dopuszczalne zastąpienie umowy
    o pracę umową cywilno - prawną przy zachowaniu warunków pracy ..."

    GRES
    g...@k...net.pl
    GG #219469
    http://www.szkolnelata.pl - odnajdź przyjaciół ze szkolnych lat

  • 5. Data: 2002-12-19 08:09:58
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Gres" <g...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    umowy
    > o pracę umową cywilno - prawną przy zachowaniu warunków pracy ..."

    Zrobią, zrobią zgodnie z tym nowym atrykułem KP zostanie wszczęte
    postępowanie karno-skarbowe.

    Wiesiek

  • 6. Data: 2002-12-19 09:39:34
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > umowy

    Można to ominąć, ale charakter czynności objętych fakturą powinien być
    odmienny niż wykonywanych w ramach etatu i nie może być wykonywany "pod
    kierownictwem".

    > Zrobią, zrobią zgodnie z tym nowym atrykułem KP zostanie wszczęte
    > postępowanie karno-skarbowe.

    Umowa taka jest faktycznie umową zawartą dla pozoru, w celu ominięcia
    prawa, a jej jedynym wynikiem jest uszczuplenie danin na rzecz skarbu
    państwa i innych, wynikających z obowiązujących regulacji. US będzie
    mógł, lub już może kwestionować umowy, których jedynym skutkiem jest
    obniżenie podatku i ZUS.

    Pzdr: Dogbert

  • 7. Data: 2002-12-19 17:23:11
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > państwa i innych, wynikających z obowiązujących regulacji. US będzie
    > mógł, lub już może kwestionować umowy, których jedynym skutkiem jest

    To jest nowy punkt w Kodeksie Pracy. Nie ma jeszcze postepowań z nim
    związanych, zobaczymy jaka będzie praktyka, ale najprawdopodobniej będzie
    karany i pracodawca i pracobiorca. Z punktu widzenia pracobiorcy to np.
    mandat karny za nieprzestrzeganie w wysokości 3000 zł plus naliczenie
    niewpłaconego podatku i odsetki za zwłokę w US i ZUS całkowicie położą taką
    jednoosobową firme na obie łopatki, a nawet chyba skończy się komornikiem.

    Wiesiek