PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Re: Co to są znajomości?
    From: Paweł Pollak <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re: Co to są znajomości?
    Date: Fri, 6 Dec 2002 00:13:43 +0100

    Użytkownik "flyer" napisał w wiadomości
    >Tu mi kaktus rosnie, jezeli prokuratorzy w USA zainteresowaliby sie
    >identyczna sytuacja w spolce zatrudniajacej piec osob i nie notowanej na
    >gieldzie. Wg pewnych norm byznesowych zabawy z przezucaniem kosztow na
    >inne podmioty to normalna praktyka (tak sadze).

    Na czym opierasz twierdzenie, że prokuratorzy amerykańscy interesują się
    łamaniem prawa tylko w dużych spółkach?

    >Mnie doprowadzily do wniosku (bankructwa), ze kapitalizm sie nie
    >sprawdza, jak zreszta kazdy inny system, tylko ze w roznym stopniu.

    Rozumiem, że myśl głęboka, tak głęboka, że autor w niej utonął.

    Bankructwa wpisane są w logikę kapitalizmu, a nie jego patologią. W ten
    sposób rynek eliminuje firmy słabe, złe, produkujące nieefekywnie. Tego bata
    nie było w gospodarce socjalistycznej, w związku z tym mimo ciągłych
    kontroli, inspekcji i Bóg wie czego jeszcze, socjalistyczne fabryki ciągle
    wypuszczały buble.

    >W/W
    >bankructwa doprowadzily do sytuacji, kiedy rynek zaczal zastanawiac sie,
    >czy nalezy wynagradzac prezesow i pracownikow opcjami na akcje, bo
    >zamiast pracowac, zaczynaja kombinowac. Jest to identyczna sytuacja jak
    >wynagradzanie za biezacy wynik i wartosc spolki, bo ten tez mozna w
    >identyczny sposob podrasowac.

    Jaki to ma związek ze sporną kwestią zbyt wysokich gotówkowych zarobków
    prezesów?

    >A pokaz mi taka osobe, ktora ma pelna informacje dot. faktycznej
    >konkurencyjnosci wszystkich instytucji bankowych dzialajacych na danym
    >rynku.

    Jak ktoś przeczytał zestawienie porównawcze w pierwszym lepszym tygodniku
    ekonomicznym, to ma.

    >Z tym wyksztalceniem i wolnoscia zatrudnienia to mnie rosmieszasz. Znam
    >przypadki osob, ktore po jakis dziwnych studiach
    >humanistyczno-przyrodniczych (bez znaczenia) trafialy do departamentow
    >biznesowych. Ty chyba nie wiesz gdzie zyjesz. Socjalizm kolego juz dawno
    >sie skonczyl i teraz ludzie nie ida zgodnie ze swoim wyksztalceniem do
    >pracy ale staraja sie znalesc cokolwiek co dodatkowo daje pieniadze na
    >zycie! :( Hobbysci wymarli wraz z socjalizmem.

    Widzę, że doskonale wiesz, gdzie żyjesz, ale dostrzec, że kogut pieje, jak
    słońce wstaje, a nie odwrotnie, to już nie potrafisz. Tak wysokie bezrobocie
    bierze się właśnie stąd, że socjalizm jeszcze się nie skończył, tylko okopał
    w kilku bastionach i zasysa pieniądze, które spokojnie mogłyby pójść na
    rozruszanie gospodarki, a w efekcie na obniżenie bezrobocia.

    pdof2001.pdf, z ktorej

> [...]
    > że nie jesteś zbyt lotny. Po pierwsze napisałem, że w Polsce mamy
    > socjalistyczno-kapitalistyczną hybrydę, a nie kapitalizm, ergo - zaczyna
    > świtać? - jesteśmy biedniejsi, niż gdybyśmy mieli kapitalizm.

    >Pozwolisz, ze odplace Ci pieknym za nadobne - nie znajac danych podales
    >jakies wyjasnienie i teraz sciemniasz. Jezeli nie umiesz porownac
    >prostych liczb ok. 95% do ok. 4% i uwazasz, ze wiekszosc ze 100% to 4%,
    >to wybacz - To ty chyba nie jestes zbyt lotny, albo w swojej niewiedzy
    >blefujesz i nie umiesz do tego sie przyznac.

    Zamiast cieszyć się, że raz przyznałem Ci rację, denerwujesz się, przez co
    obniżasz swój i tak mierny poziom. No więc jeszcze raz: statystyka, którą
    podałeś - dość powszechnie zresztą znana - dowodzi jedynie tego, że Polacy
    umieją korzystać z ulg podatkowych. Jeśli tą statystyką chcesz dowieść, że
    Polacy są biedni, to za biednych musisz uznać zarabiających po 5 tys.
    miesięcznie, bo z takimi dochodami, korzystając z ulg czy umiejętnie
    wykazując koszty, bez problemu można wylądować poniżej pierwszego progu.

    >Czlowiek, mysl. Jest osoba bezrobotna - co ona wydaje na telefony - g..
    >wydaje.

    Flyer: Na razie nic nikomu nie funduje, bo nie pracuje ;). (ten wątek,
    29.11, godz. 00.56)
    Flyer: Moje koszty stale w Warszawie (w zaokragleniu):
    - telefony - stacjonarny i komorkowy - 100 zl/m-c (bez internetu)
    (Wątek: Rachunek kosztów mojej pracy, post otwierający).

    I już wiemy, że gówno to jest 100 złotych.

    >Ale ja mowie o prezesach a nie o kasjerkach.

    To szkoda, że tylko tyle i nie odpowiadasz na pytanie, kto miałby ustalać
    ich pensje, jak wolny rynek Ci nie pasuje.

    >Kasjerki sa zatrudniane
    >ponizej wlasnych kosztow. I badz laskaw nie schodzic z tematu.

    Pytałem, dlaczego przy pensjach prezesów ma obowiązywać zasada, że płacimy
    im minimalną możliwą stawkę, a ta sama zasada stosowana przy kasjerkach was
    (socjalistów) oburza? Koszty własne są rzeczą mocno względną. Kasjerka może
    mieszkać u rodziców albo mieć bogatego kochanka, a prezes wyspę, która jest
    mu niezbędna, żeby miał gdzie spędzać wakacje. Ty np. uznałeś, że telefon (i
    to zarówno stacjonarny, jak i komórkowy) jest Ci niezbędny, ktoś inny
    niebezpodstawnie może uznać to za luksus.

    Paweł
    --
    www.szwedzka.pl