PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytania dot .wysyłania ofert (spamów?)

  • 1. Data: 2003-09-23 12:54:41
    Temat: Pytania dot .wysyłania ofert (spamów?)
    Od: "SHREK" <p...@w...pl>

    Mam pytanie dotyczące wysyłania ofert:
    1. Czy każda wysłana oferta bez zgody i wiedzy odbiorcy (mówię o firmach)
    jest spamem? Adresy powiedzmy wzięte ze stron internetowych.
    2 .Czy wiadomość o treści "Zgodnie z istniejącymi przepisami o przekazie
    elektronicznym .....etc." przesłana do firmy jest spamem?

    Artek

  • 2. Data: 2003-09-23 13:32:00
    Temat: Re: Pytania dot .wysyłania ofert (spamów?)
    Od: Dawid <d...@w...pl>

    In article <bkpft0$if7$1@nemesis.news.tpi.pl>, p...@w...pl says...
    > Mam pytanie dotyczące wysyłania ofert:
    > 1. Czy każda wysłana oferta bez zgody i wiedzy odbiorcy (mówię o firmach)
    > jest spamem? Adresy powiedzmy wzięte ze stron internetowych.

    Moim zdaniem nie. Jesli nie korzystasz przy wysylce z posrednictwa innych
    firm, nie kupiles adresow mailowych itp. to mozna wysylac. Wiele osob
    uwaza chyba jednak inaczej.

    > 2 .Czy wiadomość o treści "Zgodnie z istniejącymi przepisami o przekazie
    > elektronicznym .....etc." przesłana do firmy jest spamem?

    Nie do konca rozumiem co to mialaby byc za wiadomosc. Jesli zapytanie o
    zgode na otrzymywanie ofert to - na zdrowy rozum - nie (pod warunkiem
    jednak ze nie zawiera zadnych informacji handlowych, bo np. "zgodnie z
    przepisami (...) pytamy o zgode na przeslanie naszej oferty na
    produkowane przez nas elektryczne zdmuchiwarki do swiec..." - to juz na
    pewno bedzie spam:).

    Wszystko co napisalem to wylacznie moja opinia.
    Dawid K.

  • 3. Data: 2003-09-23 13:46:58
    Od: "SHREK" <p...@w...pl>

    Dzięki
    W pytaniu 2 chodzi o sytuację gdzie wysyłam zapytanie dotyczace możliwości
    przesłania oferty. Problem polega na tym że muszę sie zydentyfikować
    Nazwisko Imię Nazwa firmy telefon i www. Majac strone www kazdy wie (+/-) co
    chcę proponować.
    Przykład:

    "w związku z ustawą z dnia 26.08.2002 r. (Dz. U. nr 144, poz.1204) o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną, zwracamy się do Państwa z uprzejmym
    zapytaniem, czy wyrażacie Państwo zgodę na otrzymywanie wszelkiego rodzaju
    informacji z naszego serwisu na Wasz adres elektroniczny oraz na
    przetwarzanie tego adresu w naszej bazie danych na zasadach określonych w
    przepisach ww. Ustawy.
    Tutaj dane firmy"
    CZY TO JEST SPAM ????

  • 4. Data: 2003-09-23 13:49:19
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bkpitc$1ma$1@atlantis.news.tpi.pl>, SHREK wrote:
> [...]
    > informacji z naszego serwisu na Wasz adres elektroniczny oraz na
    > przetwarzanie tego adresu w naszej bazie danych na zasadach określonych w

    Chyba nie, ale też skuteczność takich maili mierzy się w promilach... No
    chyba, że trafiasz do bardzo wytargetowanej grupy odbiorców, to może w
    procentach. ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2003-09-23 14:31:28
    Od: "tj" <5...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .
> [...]

    już kiedyś toczylismy dykusje na ten temat. wiec polecam:
    http://nospam-pl.net/standard.php
    tj

  • 6. Data: 2003-09-23 14:38:30
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bkpl9e$e3b$1@atlantis.news.tpi.pl>, tj wrote:

    > Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .

    > już kiedyś toczylismy dykusje na ten temat. wiec polecam:
    > http://nospam-pl.net/standard.php

    Czy mógłbyś prawidłowo cytować? Ja nie zadałem tego pytania, które jako
    jedyną treść zostawiłeś w cytacie.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 7. Data: 2003-09-23 14:51:23
    Od: "SHREK" <p...@w...pl>

    OK
    Przeczytałem http://nospam-pl.net/standard.php i tak na nie znam odpowiedzi.
    Z informacji zawartych na stronie wynika że wszystko jest spamem chyba ze
    posiadam jednoznaczną zgodę odbiorcy lub koresponduje z "babcią".
    Powtórzę jeszcze raz pytanie:
    CZY TO JEST SPAM? dot informacji w pierwszej wiadomości
    Albo inaczej. Czy przez grupowiczów to jest postrzegane jako spam?

  • 8. Data: 2003-09-23 16:53:46
    Temat: Re: Pytania dot .wysyłania ofert (spamów?) [off-topic]
    Od: Michał Zaborowski <michal.zaborowski@_nospam_wp.pl>

    [ciach]
    Tak do końca to każdy ma inną definicję. Jeżeli wysyła się wiadomości
    do firm, na podstawie danych zamieszczonych w www to generaline czepiać
    się nikt nie powinien. Chociaż jakiś czas temu widziałem w gazecie
    wywiad z facetem, który tak robił i jego adres został dopisany do
    jakiejś listy spamerów. Najweselsze jest to, że odwołania od wpisania
    nie ma ;) Konkluzja jest taka, ponieważ:
    a) wysyła się do wielu osób,
    b) cała sprawa nie jest prawnie regulowana,
    c) istniejące regulacje działają w sposób niejasny

    należy liczyć się z problemami i najpierw rozważyć ewentualne szkody.

    Jak zostało to już odnotowane, taka forma promocji nie należy do
    skutecznych.

    --
    Pozdrawiam,
    Michał Zaborowski (TeXXaS)

  • 9. Data: 2003-09-23 17:36:54
    Od: "sajmon_templer" <f...@p...onet.pl>

    > Albo inaczej. Czy przez grupowiczów to jest postrzegane jako spam?

    uważam to za spam, i w momencie gdy akurat mam zły humor wysyłam maila do
    takiej firmy z informacją iż skuteczność tej metody jest prawie żadna, więc
    niepotrzebnie zadają sobie trud (i czasem też niepotrzebnie płacą za bazę
    e-maili)

    TSS

  • 10. Data: 2003-09-24 07:03:04
    Od: Dawid <d...@w...pl>

    Prawda jest taka ze trudno powiedzic, bo przepisy ustawy sa bardzo
    niejasne. Przede wszystkim podtrzynuje to co napisalem wczesniej - jesli
    nie korzysta sie z posrednictwa firm "swiadczacych uslugi droga
    elektroniczna" to mozna wyslac wszystko. Zakladajac jednak ze tak nie
    jest lub ze korzysta sie z takich uslug to nalezaloby zwrocic uwage na to
    ze informacja handlowa (ktorej wysylanie jest zabronione) jest m.in.
    "kazda informacja sluzaca bezposrednio lub posrednio do promowania
    towarow, uslug lub WIZERUNKU przedsiebiorcy" (art.2 pkt 2 ustawy). Teraz
    problem w tym czy informacja, o ktorej mowa sluzy do promowania wizerunku
    przedsiebiorcy (albu tez towarow/uslug w sposob posredni). Osobiscie
    wydaje mi sie, ze takie pytanie pod to nie podpada. Jakby co to sad
    rozstrzygnie :).
    W ramach ciekawostek czytalem kiedys ze ktos chcial pozwac spamera, ale
    policja kazala mu przyniesc podpisany przez nadawce wydruk maila...

    Co do uwagi Samotnika, to musze zauwazyc, ze nie mozna mowic o
    jakiejkolwiek skutecznosci informacji o ktorej mowa. Ma ona przeciez na
    celu wybrac grupe osob zainteresowanych otrzymywaniem ofert itp. A juz
    wysylanie informacji do zainteresowanych (ktorzy wyrazili chec
    otrzymywania "spamow") jest, a w kazdym razie moze byc, bardzo skuteczne
    (a przy tym praktycznie nic nie kosztuje).

    Uff.Starczy.
    Pozdrawiam.
    Dawid K.