PracaGrupypl.praca.dyskusje › Niepoprawnie przesłany przelew

  • 1. Data: 2003-09-23 13:58:31
    Temat: Niepoprawnie przesłany przelew
    Od: "Fazero" <f...@W...pl>

    Witam,

    W mojej firmie został nieprawidłowo wysłany przelew z tytułu wynagrodzenia.
    Tzn. zostało to wysłane na konto innej osoby niż powinno, która kiedyś u nas
    pracowała.
    Ta osoba niezabardzo jest chętna do spłaty tej kwoty, datego moje pytanie.
    Czy możemy jakoś prawnie umotywować w kontakcie z tą osobą że powinna nam
    zwrócić kasę.
    Osoba ta wpłaca po jakieś 14 - 20 zł miesięcznie, bo twierdzi że wydała całą
    przesłana kwotę.

    Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2003-09-23 14:23:34
    Temat: Re: Niepoprawnie przesłany przelew
    Od: "Inzynier" <i...@o...pl>

    > Czy możemy jakoś prawnie umotywować w kontakcie z tą osobą że powinna nam
    > zwrócić kasę.

    Kodeks cywilny - bezpodstawne wzbogacenie art 405 i swiadczenie nienalezne
    art 410 par 2

  • 3. Data: 2003-09-23 14:29:11
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    Fazero <f...@W...pl> napisał(a):

    > Ta osoba niezabardzo jest chętna do spłaty tej kwoty, datego moje pytanie.
    > Czy możemy jakoś prawnie umotywować w kontakcie z tą osobą że powinna nam
    > zwrócić kasę.

    Przejrzyj archiwum pl.biznes.banki, temat regularnie wałkowany.

    pzdr
    konlin

  • 4. Data: 2003-09-24 07:08:38
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    NTG
    zapytaj na grupie pl.bizes.banki - powinni coś doradzić

    -----------
    Andrzej Wąsik

  • 5. Data: 2003-09-24 12:08:54
    Od: "Dagomar" <K...@w...pl>

    Użytkownik "Fazero" <f...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwrócić kasę.
    > Osoba ta wpłaca po jakieś 14 - 20 zł miesięcznie, bo twierdzi że wydała

    To jakaś paranoja, przecież to nie Ty powinieneś dochodzić tych pieniędzy,
    ale osoba która je źle przesłała. W ten sposób firma mogłaby Ci również
    dobrze powiedzieć że dostaniesz wypłatę jak odzyskasz dług od dłużnika
    firmy.
    Na twoje konto powinna wpłynąć wypłata i tego się domagaj.

    Życzę powodzenia

  • 6. Data: 2003-09-24 20:44:49
    Od: "Jerzy \(Dusk\)" <d...@v...be>

    "Fazero" <f...@W...pl> napisał(a) tak:
> [...]
    nam
    > zwrócić kasę.
    > Osoba ta wpłaca po jakieś 14 - 20 zł miesięcznie, bo twierdzi że wydała

    Teraz sprawa powinna się toczyc pomiędzy Twoim pracodawcą a tą przypadkowo
    opłacona osobą. Ty powinieneś domagać się tego od pracodwacy, zaś tamta
    osoba powinna natychmiast zwrocić kwotę jej nienależną - tak zresztą jest
    w regulaminie bankowym. A te 14 - 20 zł to może część procentów, którą
    kwota zarabia na siebie - w ten sposób tamta osoba ma zamiar się bogacić
    (co prawda mizernie ale zawsze)?

    Jerzy