PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytania dot .wysyłania ofert (spamów?)

  • 11. Data: 2003-09-24 07:03:18
    Temat: Re: Pytania dot .wysyłania ofert (spamów?) [off-topic]
    Od: Dawid <d...@w...pl>

    Jak to mozliwe ze "cala sprawa nie jest prawnie regulowana" a
    mimo to "istniejace regulacje dzialaja w sposob niejasny"?:)
    Dawid K.

  • 12. Data: 2003-09-24 07:13:19
    Od: Michał Zaborowski <michal.zaborowski@_nospam_wp.pl>

    Dawid wrote:
    > Jak to mozliwe ze "cala sprawa nie jest prawnie regulowana" a
    > mimo to "istniejace regulacje dzialaja w sposob niejasny"?:)

    "Istniejące regulacje" polegają na tym, że są strony na których
    umieszcza się listę spamerów. Wpis na taką listę odbywa się na
    "niejasnych" zasadach. Również próóba wypisania się ;) jest raczej
    trudna do realizacji. Źle się wyraziłem pierwsze regulacje to prawne
    a drugie to powstałe "na dziko" teoretycznie to nie regulacje, ale
    działają - tak jak kiedyś listy społeczne.

    Prawo jako takie nie przewiduje kar. Oczywiście można na drodze
    cywilnej ścigać kogoś, że wysłał maila - sprawa trwa jakieś 3 lata....

    --
    Pozdrawiam,
    Michał Zaborowski (TeXXaS)

  • 13. Data: 2003-09-25 09:33:56
    Temat: Re: Pytania dot .wysyłania ofert (spamów?)
    Od: "wojtek" <g...@W...pl>

    > Mam pytanie dotyczące wysyłania ofert:
    > 1. Czy każda wysłana oferta bez zgody i wiedzy odbiorcy (mówię o firmach)
    > jest spamem? Adresy powiedzmy wzięte ze stron internetowych.

    Tak jest spamem.

    > 2 .Czy wiadomość o treści "Zgodnie z istniejącymi przepisami o przekazie
    > elektronicznym .....etc." przesłana do firmy jest spamem?

    Tak jest spamem.

    Dlatego ze lamie zasady netykiety. A netykieta ma tutaj wyzszosc nad kazda
    ustawa.

    Pozdrawiam. Wojtek.

  • 14. Data: 2003-09-25 13:42:29
    Od: Dawid <d...@w...pl>

    zakladam ze to byl zart (zwlaszcza uzasadnienie)?

  • 15. Data: 2003-09-26 06:13:38
    Od: "wojtek" <g...@W...pl>

    > zakladam ze to byl zart (zwlaszcza uzasadnienie)?

    Że niby za krótkie? Mówiłem poważnie. W internecie netykieta ma wyższy priorytet.
    Takie jest moje zdanie. No ale oczywiście każdemu wolno mieć inne.

    wojtek

  • 16. Data: 2003-09-26 07:28:35
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Dawid wrote:
    > zakladam ze to byl zart (zwlaszcza uzasadnienie)?

    Jeśli sądzisz, że odpowiedź jest żartem, to znaczy,
    że nie zrozumiałeś pytania. Dokładniejsze wyjaśnienia
    sę tu: http://nospam-pl.net/faq.php , a także tam:
    http://groups.google.com/groups?selm=bbatjh%24ho8%24
    1%40nemesis.news.tpi.pl
    http://groups.google.com/groups?selm=3F370727.301080
    8%40vg.cy.invalid
    http://groups.google.com/groups?selm=bigllc%24sui%24
    1%40atlantis.news.tpi.pl

    Odpowiadając w skrócie na pytanie SHREK'a: tak, listy
    wysyłane "zgodnie z ustawą o świadczeniu usług..." są
    spamem. Malo tego, listy te łamią również tę ustawę, a
    ich skuteczność... http://nospam-pl.net/przestroga.php

    Łukasz Kozicki

  • 17. Data: 2003-09-26 12:18:34
    Od: Dawid <d...@w...pl>

    Mysle ze pytanie zrozumialem. Wydaje mi sie oczywiste (jesli sie myle to
    licze na sprostowanie autora) ze Shrekowi chodzilo o odpowiedz czy
    "wysylanie ofert" jest zgodne z prawem. Dlatego tez odpowiedzialem
    zgodnie z prawda ze w niektorych przypadkach jest (zob. - uwaznie - art.
    2 pkt 2 w zw. z art 10 ustawy o swiadczeniu uslug droga elektroniczna,
    jak i sama nazwe ustawy). Poniewaz przepisy tej ustawy sa dosyc
    zagmatwane, tak naprawde nie jest to jednak 100%-owo pewne. Tak czy tak,
    rzeczywiscie bedzie to spam, ale niekoniecznie sprzeczny z prawem - i oto
    mi chodzilo.
    Rowniez pozdrawiam.
    Dawid K.
    PS. Nie mysl ze popieram spamerow. Jestem tylko obiektywny.

  • 18. Data: 2003-09-26 12:18:42
    Od: Dawid <d...@w...pl>

    No to musze Cie zmartwic, ale dla sadu cos takiego jak netykieta po
    prostu nie istnieje (a ustawy i owszem...). Ale w sumie chcialbym zebys
    mial racje...:)
    Pozdrawiam
    Dawid K.

  • 19. Data: 2003-09-27 10:39:32
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Dawid wrote:
    > Mysle ze pytanie zrozumialem. Wydaje mi sie oczywiste (jesli sie myle to
    > licze na sprostowanie autora) ze Shrekowi chodzilo o odpowiedz czy
    > "wysylanie ofert" jest zgodne z prawem.

    Być może. Ale spytał o "spam" - a nie o przepisy prawa.

    > Dlatego tez odpowiedzialem
    > zgodnie z prawda ze w niektorych przypadkach jest (zob. - uwaznie - art.
    > 2 pkt 2 w zw. z art 10 ustawy o swiadczeniu uslug droga elektroniczna,
    > jak i sama nazwe ustawy).

    Powiedz, zajrzałeś do tych materiałów które wskazałem - a w szczególności
    do wymienionego w nich artykułu w Rzeczypospolitej, napisanego przez
    jednego z Autorów ustawy? Chyba nie. A więc -

    1) _Każda_ wysłana oferta bez (uprzedniej) zgody i wiedzy odbiorcy jest
    naruszeniem ustawy. Jest też spamem, ale to inna historia.
    2) Zapytanie o zgodę "Zgodnie z istniejącymi przepisami o ..." (UoŚUDE,
    a nie przekażie elektronicznym) jest naruszeniem tej ustawy - jak
    pisze autor powyższego atykułu. A także spamem, ale to inna historia.

> [...]
    > rzeczywiscie bedzie to spam, ale niekoniecznie sprzeczny z prawem - i oto

    Owszem, istnieją rodzaje spamu, ktore nie są sprzeczne z obowiązującym
    (w tej chwili) prawem, ale wiele się jeszcze wyjaśni. Niejednoznaczności
    wynikają z tego, że UoŚUDE jest dopiero implementacją dyrektywy 2000/31/EC
    Komisji Europejsikej i kawałka 2002/58/EC. Czeka nas jeszzce reszta tej
    ostatniej (nad czym trwają prace), a następnie 2002/22/EC i 2002/21/EC
    (nic mi nie wiadomo o tym, by już były przygotowywane).

    Pozdrawiam,
    --
    Łukasz Kozicki
    http://nospam-pl.net/