PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Przykładowe zarobki górników
  • Data: 2003-08-05 11:20:06
    Temat: Re: Przykładowe zarobki górników
    Od: "winetu" <P...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> napisał w wiadomości
    news:bgo2o5$3rn$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nie mogą iść, bo wydobycie węgla z założenia jest nieopłacalne. Obecne
    > wydobycie to kolejny "sposób" na kupienie chwili spokoju społecznego. Jak
    > rentowna może być spółka, której węgiel jest tak drogi, że państwo do
    niego
    > dopłaca?

    Wyniki to nie koniecznie zysk netto ale np. jakiś tam procent rentowności,
    obniżanie kosztów albo stałe postepy w restrukturyzacji. Zdaje się, że jedna
    ze spółek weglowych (rybnicka, jastrzębska?) osiagneła zysk. Ponadto ktos
    kupił kopalnię, która zbankrutowała. Najlepiej powiedziec nie da się i
    koniec. Poza tym to z Twojego postu mam rozumieć, że to jest OK, iż prezes
    spółki do której się grubo dopłaca zarabia kilkanaście razy tyle co
    człowiek ryzykujący życie i ciężko pracujący w b. trudnych warunkach.