PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Przyk?adowe zarobki g?rnik?w
  • Data: 2003-08-05 20:18:44
    Temat: Re: Przyk?adowe zarobki g?rnik?w
    Od: r...@r...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Czy aby znasz dysproporcje? Czy zarobki prezes?w id? w parze z wynikami
    > sp??ek w?glowych?

    zarowno zarobki prezesow jak i gornikow wielu kopalni nie ida w parze
    z wynikami spolek.

    sadze, ze prezesi mniej kosztuja *mnie* jako podatnika, niz gornicy.
    Co prawda zarabiaja o wiele za duzo, ale jest ich bardzo niewielu.

    powtorze tu raz jeszcze.
    nie mam zalu do gornikow, ze sa gornikami, ze chca zarabiac, ze strajkuja
    w celu obrony swoich miejsc pracy.
    mam zal do wlasciciel kopaln (rzadu) ze postanowil moje ZUSy, moje podatki
    itd. przeznaczyc na dofinansowanie tak pensji prezesow jak i pensji
    gornikow.
    Niektore kopalnie funkcjonuja z zyskiem. Nie mam mnic przeciwko temu,
    zeby tam (dopuki starcza na to zysku) gornik dolowy zarbial chocby
    25,000 miesiaecznie. Jednoczesnie, jesli do tej kopalni _ja_ mam doplacac,
    to nie chce, zeby gornik zarabila chocby 2,500.
    Wolalbym, zeby za te MOJE pieniadze pracowal na robotach publicznych
    - budowal autostrady, sprzatal Katowice albo robil cos
    _porzytecznego_. Fedrowanie wegla po to, zeby sprzedac go taniej
    niz kosztuej wydobycie jest bez sensu:
    1. pylica, koszty spoleczne wypadkow, koszty ekonomiczne (renty, zasilki)
    2. **zaglada** srodowiska naturalnego (zwlaszcza wod gruntowych)
    i jeszcze do tego doplacac?
    to ja wole doplacac do zalesiania Slaska.

    nie watpie, ze czesc kopaln sie utrzyma. W koncu ten wegiel jest nam potrzebny,
    w koncu u nas praca jest dosc tania. rozsadna ilosc mozna wydobyc w rozsadnej
    cenie, zapewnic bezpieczenstwo energetyczne krajowi i jeszcze na tym
    zarobic - i dac zarobic prostym ludziom.
    I niby kazda kolejna restrukturyzacja do tego ma prowadzic.
    Ale rzady pod naciskiem ostatecznie niewielkiej, ale bardzo glosniej
    i groznej grupy spolecznej, ulagaja i nie realizuja restrukturyzacji,
    choc dokladaja kasy, umarzaja dlugi itd. a zamyka sie pokazowo jakas kopalnie,
    ludzi wysyla pokazowo na zielona trawke za odpowiednia odprawa itd.

    Bardzo bym chcial, zeby drobnyc przedsiebiorcow (z milion ludzi) traktowac
    z taka pieczolowitoscia jak sie traktuje gornikow (znacznie mniej niz milion).

    pozdrawiam

    romekk